888rc vs Boxxer (team of worldcup) vs Boxxer Electric red 20
Moderator:Beheerders
Hallo,
Misschien dat jullie me kunnen helpen, ik wil mijn slider + vervangen.
Ik heb "m recent laten tunen en dat is al stukke beter, maar na testritjes met de fox dh40 en 888rc weet ik; het kan met minder moeite. Ik mis de plushe vering en iets wat ik het beste kan omschrijven als rebound-gevoel. Vandaag dezelfde track met een 888rc gereden en mijn slider en de 888rc leek wel met je mee te denken, de slider vergt wat meer werk. De slider is perfect voor downhill en stevige drops ed maar ik doe ook veel freeriding cq trailbiking (bullit met 170mm, voorvork tot 170mm).
Kan iemand mij adviseren op gebied van deze vorken (888rc vs Boxxer (team of worldcup) vs Boxxer Electric red 2002) waarom en gaat ik daarmee krijgen wat ik wil. Grootste plus van de slider is de stijfheid het platform (ook al rijd ik nu zonder) en het gewicht.
Alle hulp is welkom,
dank ,
Tanja
Misschien dat jullie me kunnen helpen, ik wil mijn slider + vervangen.
Ik heb "m recent laten tunen en dat is al stukke beter, maar na testritjes met de fox dh40 en 888rc weet ik; het kan met minder moeite. Ik mis de plushe vering en iets wat ik het beste kan omschrijven als rebound-gevoel. Vandaag dezelfde track met een 888rc gereden en mijn slider en de 888rc leek wel met je mee te denken, de slider vergt wat meer werk. De slider is perfect voor downhill en stevige drops ed maar ik doe ook veel freeriding cq trailbiking (bullit met 170mm, voorvork tot 170mm).
Kan iemand mij adviseren op gebied van deze vorken (888rc vs Boxxer (team of worldcup) vs Boxxer Electric red 2002) waarom en gaat ik daarmee krijgen wat ik wil. Grootste plus van de slider is de stijfheid het platform (ook al rijd ik nu zonder) en het gewicht.
Alle hulp is welkom,
dank ,
Tanja
Re:888rc vs Boxxer (team of worldcup) vs Boxxer Electric red
Hela
heb met de boxxer 2002 gereden lijkt me echt een racevork.
Onderpoten zijn snel krom bij een crash ofzo, van de instellingen merk je vrij weinig verschil.
En de boutjes voor de steekas vast te zetten zijn vrij snel rot als je met regelmaat je wiel eruit wil hebben.
Heb niet met de marzocchi 888rc gereden maar wel met de shiver dc en de monster t en jr t.
Het zijn stevige vorken die makkelijk in t stellen zijn en lekker smooth.
gewicht hoef je marzocchi echt niet voor te laten staan want nen shiver dc is net zo zwaar als een dorado mrdx ofzo.
Als je ook wat trails wil jumpen met je bike kun je beter al die platform progresieve meuk er niet ophebben.
Het is een fully heeft een sag en pompt altijd en hoe meer instellingen hoe langer je staat te klooien om het naar je zin te krijgen.
heb met de boxxer 2002 gereden lijkt me echt een racevork.
Onderpoten zijn snel krom bij een crash ofzo, van de instellingen merk je vrij weinig verschil.
En de boutjes voor de steekas vast te zetten zijn vrij snel rot als je met regelmaat je wiel eruit wil hebben.
Heb niet met de marzocchi 888rc gereden maar wel met de shiver dc en de monster t en jr t.
Het zijn stevige vorken die makkelijk in t stellen zijn en lekker smooth.
gewicht hoef je marzocchi echt niet voor te laten staan want nen shiver dc is net zo zwaar als een dorado mrdx ofzo.
Als je ook wat trails wil jumpen met je bike kun je beter al die platform progresieve meuk er niet ophebben.
Het is een fully heeft een sag en pompt altijd en hoe meer instellingen hoe langer je staat te klooien om het naar je zin te krijgen.
Wat rijgedrag van de 888 betreft kan ik je niks melden maar ikzelf ben erg blij met mn boxxer (2003WC). Smooth as hell. Als je n boxxer koopt zou k wel voor de WC gaan en niet de team of race, big difference! En verder verschilt de inbouwhoogte enorm. Zou vooral daar aan denken. 888 is meer slack, boxxer wat strakker (duh). Komt in je Bullit neem k aan?
Is een 66RC met 170mm niet iets voor je? is ook niet al te zwaar en het gevoel van de vork is geloof ik zo"n beetje hetzelfde als die van een 888rc.
Ansich wel de 66 overwogen, maar uiteindelijk wil ik toch liever dc rijden. Plus, dan zou ik tot de 2006 66 willen wachten, die een kortere inbouw heeft, heb ik van horen zeggen.
De 888rc die ik vandaag heb geprobeerd zit ook in een bullit, dezelfde maat. Inbouw is wat slacker, maar bekant even hoog.
Crash, is dat wat jij zegt over die 2002 vork, gelijk aan alle boxxers, of specifiek dat jaar? (btw. welke bouten van welke steekas zijn niet snel rot?
)
Don, heb jij je boxxer laten tunen, of standaard? Rij je er alleen downhill mee? (yup, komt in de bullit deze vork)
Een wc moet je die ook langs de tuningsgoden sturen, of kun je daar mee uit de voeten? Ik heb een vrij standaard gewicht, kleine 70kg compleet opgetuigd.
De 888rc die ik vandaag heb geprobeerd zit ook in een bullit, dezelfde maat. Inbouw is wat slacker, maar bekant even hoog.
Crash, is dat wat jij zegt over die 2002 vork, gelijk aan alle boxxers, of specifiek dat jaar? (btw. welke bouten van welke steekas zijn niet snel rot?

Don, heb jij je boxxer laten tunen, of standaard? Rij je er alleen downhill mee? (yup, komt in de bullit deze vork)
Een wc moet je die ook langs de tuningsgoden sturen, of kun je daar mee uit de voeten? Ik heb een vrij standaard gewicht, kleine 70kg compleet opgetuigd.
-
voor de 888 gaan
maat van me rijdt ermee en is er super tevrede van
en als je ziet stappen er veel pros ook over naar zocchi terug bc gracia
zocchi till death do us part

zocchi till death do us part

-
Bansheebeest gain schreef:
voor de 888 gaanmaat van me rijdt ermee en is er super tevrede van
en als je ziet stappen er veel pros ook over naar zocchi terug bc gracia
![]()
zocchi till death do us part![]()
Alleen Gracia, en das wel meet veel geld gepaard gegaan
T schreef: Don, heb jij je boxxer laten tunen, of standaard? Rij je er alleen downhill mee? (yup, komt in de bullit deze vork)
/quote]
k heb m second hand in de states gekocht, is geblackboxed, seals zijn onlangs vervangen, dikke prima! En ja doe dr alleen DH/freeride mee, ik ga dr iig niet mee streeten :P
Rij met standaard veren, zijn de rode geloof ik, weeg helaas geen 70 kg (75 op zn minst, niet doorvertellen!). Die zijn enigzins stug, wat ik wel fijn vind. Je zakt zeg maar niet door je veerweg heen als je n stoep afrijdt.
Don schreef:
( Als je n boxxer koopt zou k wel voor de WC gaan en niet de team of race, big difference!
ik dacht dat het binnenwerk van de team en worldcup dezelfde zijn.
het verschil is dat de poten van de worldcup extra behandeld zijn t.o.v die van de team..
Ik kan ook verkeerd zijn.
cheers de pie.
Ik weet dat het geen antwoord is op je vraag maar waarom geen fox 36 werkt als een fox 40 en is dus perfect voor freeriding....ok is geen dc maar een dc is altijd wel wat loemper en minder wendbaar dan een single crown.....maar dat is jou keuze waar je het liefste mee rijdt
XXL schreef:
Ik weet dat het geen antwoord is op je vraag maar waarom geen fox 36 werkt als een fox 40 en is dus perfect voor freeriding....ok is geen dc maar een dc is altijd wel wat loemper en minder wendbaar dan een single crown.....maar dat is jou keuze waar je het liefste mee rijdt
36 is ook nog eens minder veerweg. Ik weet dat het wel een super lekkere vork is, maar ik wil zeker 170mm voor en achter blijven rijden. Ik heb bijna nooit problemen met dat ik DC rij, hooguit op switchbacks in de alpen, maar daar kom ik niet zo vaak. In de ardennen kom ik ook goed uit de voeten.
Ik zoek mss wel iets dat niet te vinden is. Mijn nadruk voor het rijden ligt echt op DH (incl een enkele wedstrijd in het jaar), maar ik wil geen consessies moeten doen op de trailrides.
-
Probeer een Dorado zoals die ik en Kevnin hebben te regelen, super vork! Wil je nooit meer anders!
Hela
Ahja zon manitou das prijs kwaliteit nx waard marzocchi wel.
Umh ze zeggen dat de boxxer s uit 2002 de beste zijn.
Die boutjes die ik bedoel dat zijn ze allemaal
elk boutje op de vork
Ik zou zelf voor de 888rc gaan lijkt me een perfecte vork.
Ahja zon manitou das prijs kwaliteit nx waard marzocchi wel.
Umh ze zeggen dat de boxxer s uit 2002 de beste zijn.

Die boutjes die ik bedoel dat zijn ze allemaal
elk boutje op de vork

Ik zou zelf voor de 888rc gaan lijkt me een perfecte vork.
- cHoc
Ikzelf heb nog geen last roestende bouten of steekas. (2003 raceboxxer)T schreef: Crash, is dat wat jij zegt over die 2002 vork, gelijk aan alle boxxers, of specifiek dat jaar? (btw. welke bouten van welke steekas zijn niet snel rot?)
de mijne is wel getuned en nu met de goeie veren alleen nog niet de goede olie, dat soort ongein is in nederland weer zeer slecht verkrijgbaar. je blijft bezigDon, heb jij je boxxer laten tunen, of standaard? Rij je er alleen downhill mee? (yup, komt in de bullit deze vork)

volgens Timmy kan de WC ook getuned worden voor betere prestaties, en waarschijnlijk zul je zowiezo andere veren in een boxxer nodig hebben dan er standaard inzitten.
is het mogelijk dat je voor jou gewicht toch nog iets te zware veren in je slider hebt??
cHoc schreef:
is het mogelijk dat je voor jou gewicht toch nog iets te zware veren in je slider hebt??
Ja, dat is mogelijk. Bikeright suggereerde dat ik evt nog lichtere veren kon gebruiken. Maar nu vraag ik me af of ik daar wel zin in heb, en vraag me af of ik dan wél blij wordt. Je kunt wel bezig blijven en ik lees zoveel gemixte verhalen over de slider.
btw in mijn bullit (2003) kan geen 8" vork, dus een worldcup 2005 zal niet lukken (jammer, want jummie). Race tuned of "to team tuned" wat dan?
- cHoc
T schreef:
[cHoc schreef:
Ja, dat is mogelijk. Bikeright suggereerde dat ik evt nog lichtere veren kon gebruiken. Maar nu vraag ik me af of ik daar wel zin in heb, en vraag me af of ik dan wél blij wordt. Je kunt wel bezig blijven en ik lees zoveel gemixte verhalen over de slider.
mja, gemixte verhalen hoor over van alles en nog wat, iedereen zeikt bv. ten allentijde over de RS super deluxe demper,
maar ik ben super tevreden met de mijne.
andere (lichtere) veren heeft absoluut zin, met mijn boxxer ben ik begonnen met de standaard 2x gele veren, zoals hij werd uitgelevert,
Timmie had toen geen zilveren veren op voorraad, (en helaas ook geen ondertelen voor de team compressie demping)
met de gele veren heb ik het langst gebiked, maar bottemen kon ik em nooit (max drop 1.75m),
later heb ik een gele veer kunnen ruilen voor een witte (eigenlijks te licht) en kon daarmee heel makkelijk bottemen,
en ik was er ondanks het te gemakkelijk kunnen bottomen super kontent mee, maar helaas brak hij, duidelijk gevalletje te licht.
en toen heb ik een (dure titanium) zilver bestelt bij Timmie, want ik wilde toen dat weekend wel in willingen fietsen, en dat is gelukt.
die zilveren is meer in de buurt wat ik hebben moet (in combinatie met een gele) plush genoeg voor als je het nodig hebt, maar bottemt niet zo snel als met een witte, nu alleen nog een oil change...
ik ben nu met deze ervaringen wel van mening dat een veer wissel meer invloed heeft op de veereigenschappen dan een tuning.
de juiste veren zijn verplicht voor de goede veerwerking, tuning zet daarbij alleen dan nog maar de puntjes op de i.
-
- Forumbeheerder
ik zou zeggen go for Electric, maar die beestjes beginnen intussen ook al wat ouoder te worden en hebben in veel gevallen al flink wat abuse gezien.
Is een junior T een optie? niet te zwaar, toch aardig wat veerweg en vrij betrouwbaar?
Is t mogelijk om TPC+ in jouwe laten inbouwen? kost allicht minder dan een dorado kopen.
Is een junior T een optie? niet te zwaar, toch aardig wat veerweg en vrij betrouwbaar?
Is t mogelijk om TPC+ in jouwe laten inbouwen? kost allicht minder dan een dorado kopen.
Ik heb een Junior T in mijn Bullit gehad: vooral gewicht en prijs/prestatie zijn prima.
Maar de stijfheid, demping en rebound instellin g van de 888 RC (170mm) vind ik toch veel beter bevallen. Zwaarder dan een Junior T, maar ik merk er tijdens het rijden niet veel van.
Plush, stijf met rebound, geschikt voor FR, DH en draaglijk trailriden?
IMO Fox DH40, 888RC, Dorado. (Dorado zelf niet mee gereden overigens)
Afgezien van de kwestie 170 mm/200 mm vraag ik me af:
- Fox is prijzig, maar hij hoeft niet naar TF voordat het werkt.
- hoe de Dorado zich verhoudt t.o.v. de Travis?
- Is een goedkope overjarige Super T een optie boven de genoemde 2002 Boxxer?
Maar de stijfheid, demping en rebound instellin g van de 888 RC (170mm) vind ik toch veel beter bevallen. Zwaarder dan een Junior T, maar ik merk er tijdens het rijden niet veel van.
Plush, stijf met rebound, geschikt voor FR, DH en draaglijk trailriden?
IMO Fox DH40, 888RC, Dorado. (Dorado zelf niet mee gereden overigens)
Afgezien van de kwestie 170 mm/200 mm vraag ik me af:
- Fox is prijzig, maar hij hoeft niet naar TF voordat het werkt.
- hoe de Dorado zich verhoudt t.o.v. de Travis?
- Is een goedkope overjarige Super T een optie boven de genoemde 2002 Boxxer?
-
Strond een nieuwe 2004 getunede Boxxer WC op DP laatst, eur 680 ofzo, is dat een optie?
Hela
Ik snap dat niet he altijd dat gemeuk met tunen koop dan een goede vork en niet een die je eerst moet tunen omdat ie het dan pas goed doet :-X
En wat houd dat tunen nou in zeg :
-zwaardere of lichtere veren
-dikkere of dunnere olie
Joepie dat kan beetje biker zelf wel en dan kun je nog makkelijk testen wat je fijn vind.
En de biker zelf mag ook wel wat doen je kunt niet verwachten dat je mee 50 kmh ofzo nx van knippen kuilen en drops voelt
Ik snap dat niet he altijd dat gemeuk met tunen koop dan een goede vork en niet een die je eerst moet tunen omdat ie het dan pas goed doet :-X
-dikkere of dunnere olie
Joepie dat kan beetje biker zelf wel en dan kun je nog makkelijk testen wat je fijn vind.
En de biker zelf mag ook wel wat doen je kunt niet verwachten dat je mee 50 kmh ofzo nx van knippen kuilen en drops voelt

Ik rij zelf met een 888r, voelt echt goed aan. Heb ook even met een testfiets gereden met een super of junior T, die vond ik echt waardeloos rijden, bottomde elke keer (misschien te weinig, of dunne, olie of verkeerde veer) en de instellingen deden gewoon niks, paar slagen draaien en voelde eigenlijk heel weinig verschil.
Tja of tunen nut heeft ligt er aan wie het doet. Als de veer voor je gewicht goed is en je weet hoe rebound en compressie in te stellen kom je ook al heel ver.
Tja of tunen nut heeft ligt er aan wie het doet. Als de veer voor je gewicht goed is en je weet hoe rebound en compressie in te stellen kom je ook al heel ver.
- cHoc
Crash schreef:
Hela
-dikkere of dunnere olie
En de biker zelf mag ook wel wat doen je kunt niet verwachten dat je mee 50 kmh ofzo nx van knippen kuilen en drops voelt![]()
ja, das precies wat tunen inhoud.... NOT :-X
en wat voor goede vork zou dat dan moeten wezen, Marzocchi in elk geval niet.....
Crash zijn deskundige opmerkingen zijn precies zoals zijn rijden...
cHoc schreef:
....en wat voor goede vork zou dat dan moeten wezen, Marzocchi in elk geval niet.....
TBX heeft zijn Slider+ laten tunen bij Bikeright (SPV Evolve) en hij is er -nu- wel erg tevreden over.
Ik heb ook een tijdje met de Electric Red Boxxer rondgereden en ik was er niet echt tevreden over.
De instellingen deden het wel, maar de "range" was te klein. Ik hou van erg snelle rebound voor DH
en iets trager voor jumps en drops en ik kreeg ze nooit zoals ik ze wou, zelfs na het veranderen van olie hoogtes en diktes.
Hou er ook rekening mee dat een Boxxer "tunen" bij Tim Flooks al makkelijk meer dan 230 euro kost. (all-in)
Heb 2 dagen met een Shiver in Todtnau rondgereden, was er aangenaam van verrast, maar ze is me te zwaar.
De korte testritjes op een 888 RC waren zeer zeker okee, maar ze is me te duur.
Ik heb nu een Super-T, de rebound instellingen gaan van super snel naar extreem traag, door met de olie hoogte en dikte te experimenteren voelt ze nu "perfect" aan, ze is even stijf als mijn Boxxer, ze weegt 3420gr met kroon en niet gezaagde stuurbuis en ze kost ondertussen nog maar +/-500 euro.
Er zijn natuurlijk betere vorken dan de Super-T, maar voor 500 euro heb je wel een degelijke Dual crown die erg "plush" is als ze uit de doos komt en je kan er heel makkelijk mee experimenteren en fine tunen zonder al te veel geld uit te moeten geven.