Re:halfpipe indroppen met street bike
Moderator:Beheerders
geen idee hoe ik moet indroppen en rijden hier verder weinig gasten op een bmx of 24/26 " street fiets
Ik rijdt zelf 24" weet niet of dat verder nog wat uitmaakt maar kan iemand me helpen?
Ik rijdt zelf 24" weet niet of dat verder nog wat uitmaakt maar kan iemand me helpen?
Ik zou t gwoon niet doen veels te gevaarlijk man
Koop gewoon een skateboard man, is veel vetter in de ramp
je kan het denk ik het beste toch eerst op een bmx proberen. hoe kleiner de wielmaat hoe beter, kan je het gevoel een beetje krijgen je moet in ieder geval flink pushen om snel beide wielen op de baan te krijgen anders val je gelijk, weet ik van ervaring met een step in de ramp was niet moeilijk. Probleem is wat ga je doen als je aan de overkant bent!!! Als je valt tijdens je drop zal je schuin vallen, probeer je fiets te dumpen en let op de omstanders die verwachten geen brok alu van tig kilo. Probeer jezelf alsvast een paar keer naar beneden te laten glijden op je kneecaps dan weet je hoe je glijdt als je goed valt, dan kan je op tijd wegduiken voor je fiets. niet verbaasd blijven liggen
Zoek een ramp die zo breed mogelijk is dan kan je schuin beginnen, zet desnoods een starre vork erin of lock out voor meer gevoel want dan is het probleem die veerweg zorgt ervoor dat je over de kop duikt
je kan het denk ik het beste toch eerst op een bmx proberen. hoe kleiner de wielmaat hoe beter, kan je het gevoel een beetje krijgen je moet in ieder geval flink pushen om snel beide wielen op de baan te krijgen anders val je gelijk, weet ik van ervaring met een step in de ramp was niet moeilijk. Probleem is wat ga je doen als je aan de overkant bent!!! Als je valt tijdens je drop zal je schuin vallen, probeer je fiets te dumpen en let op de omstanders die verwachten geen brok alu van tig kilo. Probeer jezelf alsvast een paar keer naar beneden te laten glijden op je kneecaps dan weet je hoe je glijdt als je goed valt, dan kan je op tijd wegduiken voor je fiets. niet verbaasd blijven liggen
Zoek een ramp die zo breed mogelijk is dan kan je schuin beginnen, zet desnoods een starre vork erin of lock out voor meer gevoel want dan is het probleem die veerweg zorgt ervoor dat je over de kop duikt
even een trap geven op de pedalen om het voorwiel in de lucht te krijgen, en dan je er in laten vallen, duik wat met de neus naar beneden en beweeg jezelf waar je naartoe wilt
k peis dat t grootste probleem je BB en crankblad zal zijn (was je zelf wrs ook wel al uit)
Dus idd erin hoppen (nose-dive) of heeeel schuin inrijden.
mss kan het helpen om een jump-box in tegenovergestelde richting te rijden. De jump zelf is soms iets schuiner dan een quarter.
Dus idd erin hoppen (nose-dive) of heeeel schuin inrijden.
mss kan het helpen om een jump-box in tegenovergestelde richting te rijden. De jump zelf is soms iets schuiner dan een quarter.
dude good luck
Hey D,
alles goed?
Wat ik er zo van begrepen heb is dat je in feite een soort van instuur beweging maakt wanneer je geen rechte aanloop hebt. Je rijd dus niet kaarsrecht naar benenden, en je leunt een klein beetje naar voren.
Wanneer je voorwiel de bodem raakt volgt je achterwiel je voorwiel, en de fiets gaat waar jij je lichaam naartoe laat leunen.
Ik heb t voor de lol eens met mn Flatland bike gedaan op een lage, maar dat is niet echt lekker met zero offset set up..
Maargoed, begin gewoon met een lage quarter ofzo, het is een kwestie van gevoel.
en check wat filmpjes van gasten die indroppen
alles goed?
Wat ik er zo van begrepen heb is dat je in feite een soort van instuur beweging maakt wanneer je geen rechte aanloop hebt. Je rijd dus niet kaarsrecht naar benenden, en je leunt een klein beetje naar voren.
Wanneer je voorwiel de bodem raakt volgt je achterwiel je voorwiel, en de fiets gaat waar jij je lichaam naartoe laat leunen.
Ik heb t voor de lol eens met mn Flatland bike gedaan op een lage, maar dat is niet echt lekker met zero offset set up..
Maargoed, begin gewoon met een lage quarter ofzo, het is een kwestie van gevoel.
en check wat filmpjes van gasten die indroppen
gewoon schuin inrijden en je lichaam de ramp insturen. na een tijdje kan je dan ook inhoppen. Is niet meer dan een steile helling afrijden. Full of star maakt allemaal niet uit.
-
"t heeft mij serieus meer dan een maand gekost voordat ik op een bmx durfde in te droppen, terwijl "t eigenlijk vrij weinig voorstelt. Voor "t eerst indroppen is eerder eng dan moeilijk..!
Grotere wielmaat maakt de ramp in verhouding kleiner en is dus makkelijker...
Gewoon doen, succes..!
Gewoon doen, succes..!
probeer het anders eerst in een pool
is bijna het zelfde
is bijna het zelfde
Asphalt Licker schreef:
Mijn gat ook... een BMX is hiervoor gemaakt.
-
- Forumbeheerder
ik denk er zelfs ni bij na
als je schuin aankomt, maak da je zeker met je stuur en lichaam de ramp indraait, ni weg van de put of je glijdt uit.
gewicht een beetje naar achter om t voorwiel over de coping te krijgen en dan onmiddellijk naar voor, jezelf in t gat gooien. Als je dan armen strekt en benen intrekt wip je je achterwiel net zo op, zodat t in de ramp valt.
als je dan ingedropt bent, goed met je benen pompen, zo win je snelheid
als je schuin aankomt, maak da je zeker met je stuur en lichaam de ramp indraait, ni weg van de put of je glijdt uit.
gewicht een beetje naar achter om t voorwiel over de coping te krijgen en dan onmiddellijk naar voor, jezelf in t gat gooien. Als je dan armen strekt en benen intrekt wip je je achterwiel net zo op, zodat t in de ramp valt.
als je dan ingedropt bent, goed met je benen pompen, zo win je snelheid
ik kom er schuin opaf rijden en dan geef ik een pedalkick tot ik met mn achterwiel op de koping sta.
http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... age=171833
en dan laat je je naar voren vallen of hop je hem in en rijd je de ramp hetzelfde als een landing van een dirt jump
http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... age=171833
en dan laat je je naar voren vallen of hop je hem in en rijd je de ramp hetzelfde als een landing van een dirt jump
-
gewoon schuin dr in rijden, komt allemaal goed. en dr uit gewoon keihard recht op de coping af rijden. gewicht naar voren. klaar
-
-
- Contacteer:
allicht one schreef:
homo"s
kneus
-
-
voel jij jezelf nu niet ongeloofelijk belachelijk wanneer je dit vraagt?
of had je zelf niet door dat het met 24" wielen misschien op dezelfde manier gaat als met 20"... :-X
of had je zelf niet door dat het met 24" wielen misschien op dezelfde manier gaat als met 20"... :-X
ze moeten toch altijd uitvluchten hebben om maar enkel te kunnen posen...
eej..
tis gewoon iemand die advies wil hebben
that"s all
tis gewoon iemand die advies wil hebben

that"s all
Dirty-Harry schreef:
voel jij jezelf nu niet ongeloofelijk belachelijk wanneer je dit vraagt?
maw aangezien 20" een stuk kleiner is dan 24" is het misschien lastiger omdat een bmx er toch eigenlijk meer voor gemaakt is en je op sommige halfpipes ook niet echt zo gek veel ruimte hebt

Laten we eerst ff het verschil neerzetten tussen een minipipe en een vertramp.
Allicht one heeft gelijk als het gaat om minipipes. Dat is gewoon alleen maar eng.
Wanneer je de Vertramp (bijv. Rotterdam Blaak) in dropt met je mountainbike vind ik je een hele kerel.
Allicht one heeft gelijk als het gaat om minipipes. Dat is gewoon alleen maar eng.
Wanneer je de Vertramp (bijv. Rotterdam Blaak) in dropt met je mountainbike vind ik je een hele kerel.
-
gewoon rijden die shit, eerste keer is eng, maar daarna is het niks, zit geen techniek achter.
gewoon indraaien en klaar
-
Nog even een opmerking over verschillende wielmaten;
Als je zou indroppen met een skateboard of step o.i.d. zijn je wieltjes t.o.v. de ramp, pool, transition veel kleiner dan met een 20, 24, of 26" wiel.
Stel dat je zou "indroppen" met bv. een monster truck met tractorwielen, wordt de transition niet meer dan een "kuil" in de weg! (nooit zelf geprobeerd trouwens..) Wielmaat maakt dus wel degelijk verschil!
Maareeuh.. is het al gelukt??
Als je zou indroppen met een skateboard of step o.i.d. zijn je wieltjes t.o.v. de ramp, pool, transition veel kleiner dan met een 20, 24, of 26" wiel.
Stel dat je zou "indroppen" met bv. een monster truck met tractorwielen, wordt de transition niet meer dan een "kuil" in de weg! (nooit zelf geprobeerd trouwens..) Wielmaat maakt dus wel degelijk verschil!
Maareeuh.. is het al gelukt??