Vorige week kreeg ik al het akelige gevoel dat het zo zou zijn, maar nu is het toch wel duidelijk, en ben ook al naar de dokter geweest: tis de tweede maal...
Fijn dus. Keuze tussen 6 weken rust op goed geluk, of een operatie, 12 weken eruit liggen en op goed geluk hopen dat het dan nooit meer terugkomt.
Meer info over scheenbeenvliesontsteking:
Blessures door onvoldoende stabiliteit. Fascitis plantaris, dit is een ontsteking van een peesblad onder de voet. Door de overpronatie zakt het voetgewelf in en wordt dit peesblad sterk op rek gebracht. Dit geeft een pijnklacht onder de voet. Vaak in combinatie met een pijnpunt onder de hiel. Een achillespeesontsteking door een vergrote rek aan de binnenzijde van de achillespees. De pees is drukpijnlijk. Afhankelijk van het stadium van de peesontsteking geeft de sporter de klachten aan aan het begin, tijdens of na het sporten. Tibialis posterior syndroom, dit is een irritatie van een van de spieren die de vergrootte pronatie moet tegen houden. Er ontstaat een o.a. scheenbeenvlies ontsteking of een peesontsteking van de betreffende spier. Er is een sterke drukpijn aan de binnenzijde van het scheenbeen. Verschillende blessures kunnen ontstaan aan de knie door een versterkte naar binnenkanteling en torsie. Een infrapatellaire tendinitis, dit is een ontsteking van de pees onder de knieschijf. Hierbij is er drukpijn onder de knieschijf. Retropatellaire chondromalacie, dit is een beschadiging van het kraakbeen onder de knieschijf. Dit geeft vaak diffuse klachten die niet duidelijk gelokaliseerd kunnen worden. Soms geeft de sporter de klachten aan onder de knieschijf. Tractus iliotibialis frictiesyndroom, dit is een pijnlijke plek aan de buitenzijde van de knie waarbij een groot peesblad, de tractus iliotibialis, langs een benige knokkel frictioneerd. Dit geeft een sterke pijnklacht aan de buitenzijde. Deze klacht is alleen maar te provoceren door op deze knokkel te drukken terwijl de sporter, in stand, de knie wisselend rustig buigt en strekt.
Dus... Ik ga eens mijn beentjes hoog leggen. Ik blij dat ik laatst een PS2 heb gekocht... ::)