Re:Vroeger was niet alles beter, maar...

Cross country fietsen: nieuwtjes, vragen, vergelijkingen, koopadvies, etc.

Moderators:JJ, Beheerders

Gebruikersavatar
Grobbebol
Berichten:528
Lid geworden op:ma mar 24, 2003 12:53 am
Re:Vroeger was niet alles beter, maar...

Bericht door Grobbebol » ma mei 02, 2005 7:45 pm

Heb ik ook...kijk maar bij mijn onderschrift: GT RTS.
En bij te koop staat een andere te koop wegens ruimtegebrek...kast is nu een betere optie, en dan kies ik voor een doorzichtige deur anders zie je er weinig van ;D

Pino
Berichten:2472
Lid geworden op:wo aug 08, 2001 7:40 am

Re:Vroeger was niet alles beter, maar...

Bericht door Pino » ma mei 02, 2005 9:06 pm

Je mist de PD-M737 pedalen.

Old Manitou
Berichten:1023
Lid geworden op:za nov 15, 2003 8:27 pm
Locatie:Belgi�

Re:Vroeger was niet alles beter, maar...

Bericht door Old Manitou » ma mei 02, 2005 9:13 pm

die heb ik nog liggen ;D
wel al goed gebruikt geweest in de loop van de tijd
nu rijd ik met de 959 rond

Gebruikersavatar
Grobbebol
Berichten:528
Lid geworden op:ma mar 24, 2003 12:53 am

Re:Vroeger was niet alles beter, maar...

Bericht door Grobbebol » di mei 03, 2005 12:19 pm

Zijn onderweg, evenals de eerste inklikkers. Uiteraard nieuw in doos ;D

BOMBPROOF erik
Berichten:1881
Lid geworden op:vr okt 19, 2001 10:46 am

Re:Vroeger was niet alles beter, maar...

Bericht door BOMBPROOF erik » di mei 03, 2005 10:05 pm

Die XT SIS shifters man, die zijn werelds. Je konz e op de klik rijden of compleet variabel. Tegek. In combinatie met 7 speed reed je 20.000 + km op een ketting.

Uit de mond van KMC heb ik mogen vernemen dat 1500-1800km nu de vervangingstermijn is voor een 9 speed ketting.

Belachelijk natuurlijk, niemand heeft om 9 speed gevraagd.

Tandwielen, vroeger had je middenbladen van Onza 36T, die waren van chromolybdeen, roestte niet en ging 3-4 jaar mee [van 15.000km elk als het moest]. Casettes kon je demonteren en je evt verotte kransje vervangen.

Bracketassen, die waren ronduit gevaarlijk, die taperdingen braken als lucifers, daarin met isis een grote verbetering. Wij hebben nog met profile gereden. Sterker nog ik heb een complete set liggen waarvan alleen de exotische lagers verrot zijn.

Vroeger had je Bike Pride voor je exotische onderdelen. Blauwe spaaknippels, cookbros cranks en QR-en, magic motorcycles cranks van destijds 1495 gulden, vroeger was muddy fox, die zwarte met gele-gouden krakelee HET merk en DE fiets. De Giant Coldrock, of Terrago, daar kon je zowat op fappen man op die Giant folder.

Vroeger toen waren fietsen nog fietsen.

:-)

E

Gebruikersavatar
walter
Berichten:653
Lid geworden op:vr feb 14, 2003 4:56 pm

Re:Vroeger was niet alles beter, maar...

Bericht door walter » wo mei 04, 2005 10:06 am

FF corrigeren, Onze Buzz Saws waren van RVS.
Maar wel ijzersterk.
Met 7 speed kwamen we ook boven, en idd, we kwamen veel verder.

Die 4 kante assen breken misschien bij drops van een meter of meer, voor gewoon xc waren ze "onverslijtbaar".
ISIS = crisis. De as is nu wel lekker oversized, maar de miniscule lagers zijn na een paar honderd km ingesleten. Wat mij betreft is het middel erger dan de kwaal.
ISIS in BMX bracket is m.i een optie, maar de framebouwers innoveren niet mee.
Nu zitten we dus met de gebakken peren.
Ik verzuip inmiddels in de gebakken peren.

HELP!!!!

Gebruikersavatar
Sven
Berichten:7658
Lid geworden op:wo mei 15, 2002 7:57 pm
Locatie:Sittard

Re:Vroeger was niet alles beter, maar...

Bericht door Sven » wo mei 04, 2005 10:07 am

BOMBPROOF erik schreef:


Uit de mond van KMC heb ik mogen vernemen dat 1500-1800km nu de vervangingstermijn is voor een 9 speed ketting.

Belachelijk natuurlijk, niemand heeft om 9 speed gevraagd.

:-)

E


Wat wordt dan met 10 speed? ::)

BOMBPROOF erik
Berichten:1881
Lid geworden op:vr okt 19, 2001 10:46 am

Re:Vroeger was niet alles beter, maar...

Bericht door BOMBPROOF erik » vr mei 06, 2005 9:10 am

10speed ketting hoort maar op 1 plaats.

Om de nek van de uitvinder.

Waardeloze rommel is het EN nergens voor nodig.

E

Plaats reactie