Pauselijk gedoe

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

Sir Rides a Lot
Pauselijk gedoe

Bericht door Sir Rides a Lot » di apr 19, 2005 5:45 pm

Jawel, d"r is een nieuwe Paus (deze beweegt en is verstaanbaar (ondanks het feit dat ik taaltje niet spreek))

Jozef Radzinger (ofzo) Duitser

vind moeilijk te begrijpen dat dit voor zoveel mensen zoveel betekend. Moet je zien hoeveel mensen er daar op het plein stonden. Helemaal over hun toeren, in extase omdat er een nieuwe paus gekozen is. Als je er mee opgegroeid bent, zal het wel anders zijn.

Maar ja, aan de andere kant, bij ons (in het nuchtere Nederland) gaan er mensen janken als hun club een wedstrijd verliest, dus ja...

Hydraulic_Pimp

Re:Pauselijk gedoe

Bericht door Hydraulic_Pimp » di apr 19, 2005 5:51 pm

Is dat die nie die ooit lid geweest is van de hitler jugend?
Beweert dat is verplicht was als klein jongetje... Suuuure ;D

Fry

Bericht door Fry » di apr 19, 2005 5:55 pm

Sir Rides a Lot schreef: Jawel, d"r is een nieuwe Paus (deze beweegt en is verstaanbaar (ondanks het feit dat ik taaltje niet spreek))

vind moeilijk te begrijpen dat dit voor zoveel mensen zoveel betekend. Moet je zien hoeveel mensen er daar op het plein stonden. Helemaal over hun toeren, in extase omdat er een nieuwe paus gekozen is. Als je er mee opgegroeid bent, zal het wel anders zijn.

Maar ja, aan de andere kant, bij ons (in het nuchtere Nederland) gaan er mensen janken als hun club een wedstrijd verliest, dus ja...
sommige mensen geloven, anderen niet, en niemand moet iemand anders bekritiseren, blijf bij je leest

De hitler jughend was verplicht voor alle jongeren toendertijd. Het was dat of alles achterlaten en vluchten voor de nazi"s, en je kan ook moeilijk mensen bekritiseren op wat ze deden in hun jeugd 65 jaar geleden, ratzinger was zelf maar 13 toen.

Sir Rides a Lot

Bericht door Sir Rides a Lot » di apr 19, 2005 6:00 pm

Fry schreef:
[
Sir Rides a Lot schreef:
Jawel, d"r is een nieuwe Paus (deze beweegt en is verstaanbaar (ondanks het feit dat ik taaltje niet spreek))

sommige mensen geloven, anderen niet, en niemand moet iemand anders bekritiseren, blijf bij je leest

idd, niemand moet iemand anders bekritiseren. Vond trouwens dat ik het nogal netjes gedaan had. Maar als ik hiermee iemand op zijn tenen trap, excuses hiervoor. Ik zeg immers alleen dat ik het moeilijk vind dit te begrijpen, maar ik gun een ander zijn geloof, daar heb ik echt geen problemen mee.

Fry

Bericht door Fry » di apr 19, 2005 6:04 pm

Sir Rides a Lot schreef:
[
Fry schreef:
[
Sir Rides a Lot schreef:

idd, niemand moet iemand anders bekritiseren. Vond trouwens dat ik het nogal netjes gedaan had. Maar als ik hiermee iemand op zijn tenen trap, excuses hiervoor. Ik zeg immers alleen dat ik het moeilijk vind dit te begrijpen, maar ik gun een ander zijn geloof, daar heb ik echt geen problemen mee.

ik denk niet dat je met je post iemand op zijn tenen trapte, het was idd netjes

Smittie

Bericht door Smittie » di apr 19, 2005 6:19 pm

als de Paus freeriden in elk bos/op elke berg zou legaliseren dan hadden we nog wat aan hem :P

Mathijs

Bericht door Mathijs » di apr 19, 2005 7:17 pm

Gezien het feit het een duitser is wellicht een nieuwe dank voor NL met pasen: Bedankt voor de fietsen!! :P

;D

freeko

Bericht door freeko » di apr 19, 2005 7:25 pm

Zoals gezegd "ieder z"n meug" Ik geef er iig niks om.

AFTERBURNER

Bericht door AFTERBURNER » di apr 19, 2005 8:44 pm

Nu kan ik zeggen dat veel katholieken nu net zo blindelings achter de paus aan lopen dan de duitsers vroeger achter de nazi"s, maar dan vergelijk ik (misschien wel) appels met peren dus dat doe ik maar niet.

Maar ik heb helemaal niks met een man die zoveel macht heeft in deze wereld en die macht niet aanwendt tegen bijvoorbeeld het aidsprobleem in Afrika. Nee hij is en blijft tegen condoomgebruik, dus straks geen afrikaan zonder aids. Te belachelijk voor woorden.

Daarnaast is godsdienst de veroorzaker van heel veel ellende (bijna, zo niet alle oorlogen), dus wat mij betreft weg met elk geloof (en dus met de paus).

Plons

Bericht door Plons » di apr 19, 2005 8:57 pm

Afbeelding

BOMBPROOF erik

Bericht door BOMBPROOF erik » di apr 19, 2005 9:07 pm

Afterburner,

Condooms zijn niet de oplossing tegen aids, het is een lapmiddel.

Ik spreek uit afrikaanse ervaring [bijna 3 jr totaal].

Het is aard van het beestje [ook van de dames daar trouwens]

E

Fry

Bericht door Fry » di apr 19, 2005 9:10 pm

AFTERBURNER schreef:
Nu kan ik zeggen dat veel katholieken nu net zo blindelings achter de paus aan lopen dan de duitsers vroeger achter de nazi"s, maar dan vergelijk ik (misschien wel) appels met peren dus dat doe ik maar niet.

Maar ik heb helemaal niks met een man die zoveel macht heeft in deze wereld en die macht niet aanwendt tegen bijvoorbeeld het aidsprobleem in Afrika. Nee hij is en blijft tegen condoomgebruik, dus straks geen afrikaan zonder aids. Te belachelijk voor woorden.

Daarnaast is godsdienst de veroorzaker van heel veel ellende (bijna, zo niet alle oorlogen), dus wat mij betreft weg met elk geloof (en dus met de paus).

stel dat er geen condooms waren en je had hier en daar rondgeneukt en je had er aids van opgelopen is dat maar je verdiende straf. ik begrijp de paus in zijn beleid tegen condooms.

weg met elk geloof? laat me niet lachen

Enduro

Bericht door Enduro » di apr 19, 2005 9:16 pm

Whahahahahahahahahahahaha thanks Plons

AFTERBURNER

Bericht door AFTERBURNER » di apr 19, 2005 9:33 pm

Fry schreef: stel dat er geen condooms waren en je had hier en daar rondgeneukt en je had er aids van opgelopen is dat maar je verdiende straf. ik begrijp de paus in zijn beleid tegen condooms.
Ow dus, als je met iemand sex hebt en je krijgt er aids van, dan is dat je verdiende straf? Wat ben je? Een geheel onthouder? Een zwarte kous? Of gewoon nog maagd en geen idee waar je over praat?

@Bombroof Erik, ik beweer niet dat het een oplossing is, maar condoomgebruik zou wel helpen, ...

Fry

Bericht door Fry » di apr 19, 2005 9:34 pm

AFTERBURNER schreef: [
Fry schreef: stel dat er geen condooms waren en je had hier en daar rondgeneukt en je had er aids van opgelopen is dat maar je verdiende straf. ik begrijp de paus in zijn beleid tegen condooms.
Ow dus, als je met iemand sex hebt en je krijgt er aids van, dan is dat je verdiende straf? Wat ben je? Een geheel onthouder? Een zwarte kous? Of gewoon nog maagd en geen idee waar je over praat?

@Bombroof Erik, ik beweer niet dat het een oplossing is, maar condoomgebruik zou wel helpen, ...

geen van de boven beschreven, seks hoort gewoon binnen een relatie

AFTERBURNER

Bericht door AFTERBURNER » di apr 19, 2005 9:52 pm

Fry schreef:
[
AFTERBURNER schreef:
[

De mens is van nature niet monogaam, dus polygaam. Monogamie is vroeger door de kerk (daar heb je hem weer) opgelegd.

EL PERRO

Bericht door EL PERRO » di apr 19, 2005 10:24 pm

Van welke planeet kom jij? Laten we dat ieder voor zich beslissen of voor andere fora houden?

Elevation12,000

Bericht door Elevation12,000 » di apr 19, 2005 10:44 pm

1) Ik zie liever geen hakenkruizen als ik door een bikeforum scroll.

2) Afterburner merkte zelf al op dat het appels met peren vergelijken is. Daar lijkt mij de kous mee af.

B@rt

Bericht door B@rt » di apr 19, 2005 11:05 pm

Plons schreef:
Afbeelding

He nee, doe nou niet.... Ieder het zijne, maar dit hoeft voor mij niet zo.... :?

Sir Rides a Lot

Bericht door Sir Rides a Lot » di apr 19, 2005 11:08 pm

Die hakenkruizen zijn inderdaad niet echt mijn ding. Dat is zeg maar beetje erg dom, dat zijn geen grappen, maar ja...

Ik vind trouwens niet dat het geloof al vele oorlogen veroorzaakt heeft. Niet direct in ieder geval. Geloof is immers iets abstracts, waaraan door de mens vormg gegeven wordt in verschillende vormen. Hierbij treden naar mijn idee veel fouten op, deze fouten leiden vervolgens tot veel conflicten. Maar het geloof draagt hier deels wel aan toe denk ik.

Ik sta zelf ook wel redelijk kritisch tegenover de kerk, maar sommige uitspraken vind ik beetje kort door de bocht. Zoals dat monogamie door de kerk opgelegd is. "De Kerk" legt niets op, dat kan gewoon niet, "de kerk" is niets, maar de mensen misbruiken de kerk wel in hun voordeel naar mijn mening. Maar het geloof draag hier wel aan bij naar mijn idee.

B@rt

Bericht door B@rt » wo apr 20, 2005 6:09 am

Sir Rides a Lot schreef:
Die hakenkruizen zijn inderdaad niet echt mijn ding. Dat is zeg maar beetje erg dom, dat zijn geen grappen, maar ja...

Ik vind trouwens niet dat het geloof al vele oorlogen veroorzaakt heeft. Niet direct in ieder geval. Geloof is immers iets abstracts, waaraan door de mens vormg gegeven wordt in verschillende vormen. Hierbij treden naar mijn idee veel fouten op, deze fouten leiden vervolgens tot veel conflicten. Maar het geloof draagt hier deels wel aan toe denk ik.

Ik sta zelf ook wel redelijk kritisch tegenover de kerk, maar sommige uitspraken vind ik beetje kort door de bocht. Zoals dat monogamie door de kerk opgelegd is. "De Kerk" legt niets op, dat kan gewoon niet, "de kerk" is niets, maar de mensen misbruiken de kerk wel in hun voordeel naar mijn mening. Maar het geloof draag hier wel aan bij naar mijn idee.

Het wordt wel een non-related fiets item op deze manier....

Ik krijg vaak wel de bibbers als ik verhalen hoor over kinderen die niet ingeent worden omdat de kerk het advies geeft om het niet te doen. De kerk geeft daar op dat moment dus niet echt een vrije keuze in. Maar zo zijn er zo veel voorbeelden te noemen waaruit blijkt dat de kerk, laten we zeggen "sturend" is.

Iedereen heeft recht op een geloof waarin men zich prettig voelt. Wat mij betreft op voorwaarde dat er wel een wederzijds respect is voor het standpunt wat de ander in neemt. Dat zou een hoop gedonder in de wereld schelen.

Blijft er weer meer tijd over om te fietsen! ;D

AFTERBURNER

Bericht door AFTERBURNER » wo apr 20, 2005 8:38 am

Sir Rides a Lot schreef:

Kun je 5 oorlogen noemen die niets met geloof te maken hebben?

Exar

Bericht door Exar » wo apr 20, 2005 8:55 am

Ik ben het helemaal met je eens, maar ik ga het toch proberen:

-Amerikaanse Burgeroorlog
-Falklandoorlog
-Oke, verder dan wat onafhankelijkheidsoorlogjes kom ik niet.

GTLTS

Bericht door GTLTS » wo apr 20, 2005 8:55 am

ja dat kan wel (als je kapitalisme en communisme niet als religie ziet, maar daar kan je ook nog over twisten)...

de premier
Contacteer:

Bericht door de premier » wo apr 20, 2005 9:07 am

Elevation12,000 schreef:
1) Ik zie liever geen hakenkruizen als ik door een bikeforum scroll.

2) Afterburner merkte zelf al op dat het appels met peren vergelijken is. Daar lijkt mij de kous mee af.

Ik zie liever geen pausen op een bikeforum. eerst wordt er gruwelijk geluld over ;is hij dood?nee,ja, misschien enz. daarna dat oeverloze gelul over wie het gaat worden, witte rook zwarte rook groene rook... stop alsjeblieft.. het kan me niet schelen. ieder zijn geloof ,maar val er anderen niet voortdurend mee lastig.

Plaats reactie