165 mm achternaaf met steekas
Moderator:Beheerders
Aangezien ik momenteel met een achterwiel van 3.2 kg rij ben ik ernstig aan t overwegen wat lichters in mekaar te zetten.
Wat is er te krijgen in 165 mm breedte, steekas, downhill proof, niet meteen chris king en DT duur dus betaalbaar en lichter dan wat k nu heb.
suggesties?
Wat is er te krijgen in 165 mm breedte, steekas, downhill proof, niet meteen chris king en DT duur dus betaalbaar en lichter dan wat k nu heb.
suggesties?
Re:165 mm achternaaf met steekas
Footwork, Hadley... maar ook duur.
Shimano Saint met een mavic 717 velg en revo spaken
Shimano Saint met een mavic 717 velg en revo spaken

De enige die "goedkoper" is, is de DaBomb Headspin HS-RI65, maar die is heel erg zwaar.Don schreef: Aangezien ik momenteel met een achterwiel van 3.2 kg rij ben ik ernstig aan t overwegen wat lichters in mekaar te zetten.
suggesties?
Dan zijn er nog DT swiss, Formula, Ringle Abba en Footwork...maar die zijn allemaal duur tot heel duur.
Ben zelf ook nog steeds opzoek naar een nieuwe 165mm steekas naaf voor mijn B1, maar heb nog niets gevonden dat niet te zwaar is en schappelijke prijs heeft.
En wat heb je dan nu precies van achterwiel?
Ik zie net dat hij een SGS heeft dus gok ik op een DT Hugi of een Ringle Abbah ?
En ik heb een defecte Footwork naaf en ben der allesbehalve blij mee.
En ik heb een defecte Footwork naaf en ben der allesbehalve blij mee.
Luc schreef:
En wat heb je dan nu precies van achterwiel?
een no-name naaf, emiel hefet t me ooit verteld maar ben t ff kwijt.
normale SRAM 8 speed cassette
dt spaken
halo combat 36 gaats
maxxis minion 2.5
schwalbe 2.5 DH binnenband
Don schreef:
een no-name naaf, emiel hefet t me ooit verteld maar ben t ff kwijt.
normale SRAM 8 speed cassette
dt spaken
halo combat 36 gaats
maxxis minion 2.5
schwalbe 2.5 DH binnenband
Naaf: je zal een keuze moeten maken, ofwel licht, ofwel duur. "t Is eerder aangehaald, DaBomb is een relatief goedkope mogelijkheid, maar zwaar. DT is een pak lichter en een pak duurder.
Cassette: houden
Spaken: welke juist? Er is nogal wat gewichtsverschil tussen een setje DT Comp en DT Rev.
Velgen: kan natuurlijk een pak lichter, what about Mavic EX721?
Buitenband: tja ... DH banden zijn natuurlijk nooit lichtgewichten.
Binnenband: kan een pak lichter, maar het risico op lekke banden hangt voor een groot stuk van je eigen rijstijl af. Ik rij al jaren met XC binnenbanden in 2.7" - 2.8" buitenbanden zonder probleem. Ik denk dat ik op 4 jaar tijd net zoveel lekke banden heb gehad (en ik rij op max. 1,5 bar druk).
BETD Draco achternaaf anders? Die zijn ook verkrijgbaar in 165mm, ik rijd al jaren met naven van BETD en nooit last mee gehad.
grtz
Animine
grtz
Animine
Het is een Novatech naaf die er in zit nu.
Die zou ik zeker houden, zijn heel goeie naafjes. Gewoon al een lichtere velg ga je goed het verschil voelen.
Steelboy schreef:
Shimano Saint met een mavic 717 velg en revo spaken![]()
165???