Wie heeft welke maat tandwielen voor DH ?
Moderator:Beheerders
Ik heb een klein luxe probleem, mijn chainguide kan maximum een 36T aan.
- Daarom vroeg ik me af of die 36T met een 11-34 cassette voldoende is om DH te rijden zonder al te veel "dol te draaien" ?
- MAAR aan de andere kant gebruik ik mijn 8" fiets ook om ""toertochten"" te rijden samen met mijn vriendin, die dan mijn andere fiets gebruikt.
Klinkt misschien grappig, maar het is een goede (en zware) kracht-training ;D
Welke maat tandwiel en cassette hebben jullie op je DH of Freeride fiets en hoe bevalt het je?
Thx
- Daarom vroeg ik me af of die 36T met een 11-34 cassette voldoende is om DH te rijden zonder al te veel "dol te draaien" ?
- MAAR aan de andere kant gebruik ik mijn 8" fiets ook om ""toertochten"" te rijden samen met mijn vriendin, die dan mijn andere fiets gebruikt.
Klinkt misschien grappig, maar het is een goede (en zware) kracht-training ;D
Welke maat tandwiel en cassette hebben jullie op je DH of Freeride fiets en hoe bevalt het je?
Thx
-
Re:Wie heeft welke maat tandwielen voor DH ?
Ik zit met ne 38 en ne "koerscassette" gelijk we zeggen (11-27 ofzo) en kan der zelfs nog mee naar boven rijden, dus no prob. Past gewoon beetje op je kettinglijn dat ze nie te schuin is en je der nie in je achterwiel draait ::)
42t voor en 12-32
Is niet echt aan te raden voor xc/fr.
Ik heb met mijn dh wel een tijdje toertochten gereden toen ik geen geld had voor 2de bike en daar reed ik met 38t voor en dan vond ik wel goe gaan voor dh en xc/fr.....
denk dat het voor de rest ook wel iets persoonlijk is.
Is niet echt aan te raden voor xc/fr.
Ik heb met mijn dh wel een tijdje toertochten gereden toen ik geen geld had voor 2de bike en daar reed ik met 38t voor en dan vond ik wel goe gaan voor dh en xc/fr.....
denk dat het voor de rest ook wel iets persoonlijk is.
Ik rijd zelf met een 38T vooraan en een kleine race cassette achter (11-23 ofzo), werkt perfect.
grtz
Animine
grtz
Animine
-
38T voor en een race-cassette achter en niets te klagen ;D
Nick
Nick
Ik rijd met dual 26-36 vooraan.
Trap overal bij, kom nooit te kort en kan overal naar boven.
Grtz
Tbx
Trap overal bij, kom nooit te kort en kan overal naar boven.
Grtz
Tbx
42- 32/11 bevalt good alleen soms met klimmen wat zwaar of als je een korte aanloop voor een jump hebt irritant
38- 32/11 heel fijn voor freeride alleen soms bij een afdaling niet genoeg.
het is voor je zelf een beetje uitzoeken in welke versnelling je het meest rijd dan kun je een beetje uitpuzzelen met welke tandwielen je ketting lijn het beste zal zijn.
kettinglijn is vrij belangrijk voor schakelprestaties op je bike.
owjah en ik raad transmissie van sram aan lekker cheap en schakelt snel ;D
38- 32/11 heel fijn voor freeride alleen soms bij een afdaling niet genoeg.
het is voor je zelf een beetje uitzoeken in welke versnelling je het meest rijd dan kun je een beetje uitpuzzelen met welke tandwielen je ketting lijn het beste zal zijn.
kettinglijn is vrij belangrijk voor schakelprestaties op je bike.
owjah en ik raad transmissie van sram aan lekker cheap en schakelt snel ;D
- Hydraulic_Pimp
Same here: 38 vanvoor + koerscassette vanachter
42 van voren, achter als kleinste 11 tands.
Voor DH 11/32 en 42 voor..........wil voor bikeparken nog wel een een 38T voor monteren.Ik denk dat ik ook maar eens een raceverzet achter met een 38 T voor met een dura-ace deraill. ga proberen....
42 12/32 was een 44 11/26 gewoon... dus is dit wel lekker licht.
Ik rijd rustig met een 32 tands voor, komt maar zelden voor dat ik iets zwaarders nodig heb.