Nop laat los van band

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Ant
Nop laat los van band

Bericht door Ant » za apr 16, 2005 2:33 pm

Hoi,

Ik heb op mijn fiets Schwalbe Black Jack banden liggen. Hiermee is nu ongeveer 1200km gereden. Een van de noppen op de buitenband heeft nu compleet losgelaten. Ik kijk zo op het karkas (die touwtjes). Er is geen sprake van een beschadiging rond de nop of zo waardoor dit gebeurd kan zijn.
Is dit een produktiefout en valt dit onder garantie of zo of is dit een typisch geval van jammer...?

BLRacing

Re:Nop laat los van band

Bericht door BLRacing » za apr 16, 2005 2:55 pm

Is het er maar een of zijn het er meerdere. Als het er maar een is zou ik zeggen jammer dan kan gebeuren. Bij meerdere, naar de zaak gaan waar je het hebt gekocht.

FREAKaZOID
Contacteer:

Bericht door FREAKaZOID » za apr 16, 2005 5:44 pm

of je mailt gewoon direct eff naar schwalbe.. of beter je belt ze eff op.. je zegt dat je geen zin hebt om je LBS hiermee lastig te vallen maar dat je graag van hun een reactie hebt over de garantie .. Nee heb je, ja kun je krijgen! :)

Giesbro

Bericht door Giesbro » za apr 16, 2005 6:43 pm

Heb dit al eerder gezien bij Schwalbes. Vorig jaar op vacantie in Zwitserland reed een bekende van mij ook al zijn zijnoppen van zijn Schwalbe-achterband en dat was voor hem al de 2e waarbij dit gebeurde. Dus terug naar de winkel en laat de verkoper dit oplossen

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » za apr 16, 2005 6:47 pm

Dat is gewoon garantie natuurlijk!

dussssss©

Ant

Bericht door Ant » zo apr 17, 2005 7:18 pm

Ik heb een berichtje op de website van Schwalbe achtergelaten. Wordt vervolgd.....

walter

Bericht door walter » ma apr 18, 2005 8:55 am

Ben benieuwd, zo ook al een Big Jim afgeschreven.
Die geniet inmiddels op een Zuid Franse vuilstort van z"n pensioen.

Ant

Bericht door Ant » ma apr 18, 2005 11:05 am

Onderstaande mail kreeg ik via de NL distributeur.

via ons moederbedrijf mochten wij uw email ontvangen. U kunt zich het beste even wenden tot uw Schwalbe-dealer alwaar de banden gekocht zijn. Mocht dit problemen opleveren, dan kunt u de "gewraakte band" ook naar onderstaand adres versturen. (graag voorzien van deze mail) Na ontvangst zal onze service-afdeling z.s.m. de band bekijken.

Morgen of zo dus maar even naar mijn LBS

Wordt dus weer vervolgd...!

Ant

Bericht door Ant » do apr 21, 2005 8:16 am

Schiet mij maar lek.... ??? ???

Ik gisteren naar mijn LBS. Die vraagt zonder naar de band te kijken hoe oud de band is (ong. 1 jaar) en zegt dat het geen garantie is, maar komt door ondergrond.
Ik zeg dat Schwalbe heeft gezegd dat de LBS dat moest beoordelen en dat het wellicht garantie is, maar ze wilden me dus niet helpen. Ik kreeg een heel verhaal over dat Schwalbe nooit kapot gaat en zo....

Dus ik weer met Schwalbe gemaild. Die zeggen dat ik de band toch even moet opsturen zodat ze kunnen kijken of het wel of niet garantie is. Gaat lekker. :?

Ik heb de band overigens nog even bekeken en zie dat hij op veel meer noppen aan het loslaten is en dat het karkas er her en der ook uit komt. Lijkt me dus toch een maandagochtend modelletje?

Jullie horen het wel weer.....!

Jumping Hansje

Bericht door Jumping Hansje » do apr 21, 2005 8:36 am

In dit geval zul je op grond van productaansprakelijkheid je moeten wenden tot de verkoper omdat het artikel waar het om gaat goedkoper was als 500,= Euro.
De verkoper kan zich er niet zomaar van afmaken met geen garantie.
Je kunt de verkoper aansprakelijk stellen inzake productaansprakelijkheid op grond van Art. 6:185 t/m 6:193 Burgerlijk wetboek.
Tenslotte is het niet normaal dat een nop zomaar loslaat.
Een product is gebrekkig als het niet de veiligheid/ kwaliteit biedt die de gebruiker er rederlijkerwijs van mag verwachten. De producent/ verkoper kan aansprakelijk worden gesteld zonder dat de schadelijder hoeft te bewijzen dat er sprake is van een onrechtmatige en toerekenbare gedraging.(van zijn kant)

Succes ermee ;)

Brum.

Bericht door Brum. » do apr 21, 2005 8:43 am

Mja, maar het is wel een slijtageproduct, als meneer elke week 300km (bijv.) klokt met die bandjes dan lijkt het me niet eens zo raar dat ze een heel eind weg zijn.
Btw, het zijn ook de lichtste versie van de banden, daar kies je zelf voor, ik doe volgensmij ook niet langer als een jaar met m"n banden (FF 2,25 & Maxxis ADvantage 60Aex)

Ik heb ooit eens een Spezi Rockster in één Ardennenweekend aan gort gereden, dat was dan weer wel garantie, ze waren nog splinternieuw...

Ant

Bericht door Ant » do apr 21, 2005 8:56 am

Ik houd een SW log bij waarin ik ook het gebruik van de onderdelen kan zien ( ik weet het... ::)). Ik heb met deze banden 1130km gereden en de noppen zijn verder nog verre van versleten. Deze nop is compleet losgekomen en dus niet van normaal gebruik lijkt me.
Schwalbe lijkt hetzelfde te denken. Vandaar dat ze de band willen zien. Ga vandaag eerst wat foto"s naar ze mailen.

GTLTS

Bericht door GTLTS » vr apr 22, 2005 2:02 pm

een jaar met banden doen en pas 1 nop eraf?
dan hebben die schwalbes het nog lang uitgehouden...

Ant

Bericht door Ant » vr apr 22, 2005 3:03 pm

Ehh,

je hebt slijtage en je hebt afscheurende noppen... ;D

Het een sluit het ander niet uit..

Ant

Bericht door Ant » wo mei 04, 2005 3:51 pm

Laatste update...

Vorige week mijn banden bij de AngloDutch ingeleverd. Had vandaag onderstaande mail binnen.

na controle door onze service-afdeling bleek al snel dat de bovenlaag (profiel) van het karkas af komt, wat duidt op een fabricage fout.

Ik heb een nieuwe band gekregen. Top service dus. Lang leve Schwalbe/AngloDutch

Erikje

Bericht door Erikje » wo mei 04, 2005 4:24 pm

Ik had ook een Black Jack met kapotte nop, ligt nu in de prullenbak, maar vandaag toch maar 2 gekocht, "k kwam er niet uit welke ik moest kopen (merk, type etc.) dus toch maar weer Black Jacks 2.1 omdat zij zo goed sporen.
Ik had ze moeten bewaren en opsturen.

Erikje

walter

Bericht door walter » wo mei 04, 2005 4:41 pm

Fuck!, had ik die van mij ook maar mee terug genomen.
Dan had ik nu wellicht ook een nw. Big Jim gekregen.
Was zo"n zelfde geval, ook al een tijdje op gefietst. Een nop helemaal weg, en andere begonnen te scheuren.
Goede service van deze mannen !

Plaats reactie