Duckrip schreef:Wegcode?? Dat heb ik niet genoemd. Wetgeving gaat het om! Ik zeg niet DAT de overheid dat moet doen, ik zeg ALS er iemand verantwoordelijk gehouden moet worden voor de verhoging van de risicos en t aantal ongelukken dat de overheid in eerste instantie iets zou moeten doen ipv de consument verantwoordelijk te houden. En als het het geval is dat DH te gevaarlijk wordt dan zal dat ook gaan gebeuren. Wanneer dat is heb ik al gezegd.
Overigens nemen sommige organisaties die verantwoordelijkheid al op zich door een helm verplicht te stellen tijdens een wedstrijd. Punt was gewoon dat ik vond dat een sport nooit te gevaarlijk kan zijn, is ie dat wel aan t worden dan zal de overheid daar automatisch op inspelen.
Duck: de wegcode is nix anders de de wetgeving van het verkeer... ::)
Maar goed, Wij hebben t niet begrepen. Leg dan eens uit hoe jij denkt dat de overheid hier t probleem moet gaan oplossen?
Hoe ze op privegebied regels kunnen opleggen die niet eens op de openbare weg gelden? (helmplicht is een initiatief van de eigenaar/uitbater van een parkoer om de verzekering te kunnen betalen)
Hoe ze hun regeltjes gaan controleren? Iemand aan de start van elk parkoer zetten om te voelen of de strap van je helm dicht is.
En wat met de rug? moeten we dan wettelijk allemaal aan de rugplaat?
Wie gaat dat allemaal betalen? Is een liftpasje nog niet duur genoeg?
My point? Als iemand voor de lol van t derde verdiep springt, is dat toch ook enkel en alleen zijn verantwoordelijkheid? Of moet de consument van ramen op 3e verdiepen hier beschermd worden door een overheid? Of moet dat pas als t nog extremer wordt en ze uit t 4e verdiep gaan springen.......Moet er een wet komen dat je zonder snell certified helm niet uit een 4e verdiep mag springen. Ik zeg: HAHAHAHAHA
U ziet, mijn waarde. Het idee loopt snel vast. Als ik op de berg in mn tuin een DH aanleg, kan oom agent mij ni komen vertellen om een helm op te zetten, en ook de UCI niet, zolang ik er geen wereldbeker organiseer. Want t is mijn grond.
T enige punt waarin ik je gelijk geef is dat er overheden moeten zijn die helmen keuren, die de liften keuren, ....
Maar verder: vergeet je punt ivm "consument:" je bent een "rijder", hoop ik, want anders zit je op de verkeerde site. Hoewel sommingen....