Wat is dit?
Moderator:Beheerders
kan iemand mij vertellen waarom dit zo gedaan is?

-
- Contacteer:
Re:Wat is dit?
haha, dat vroeg ik me ook af toen ik die foto zag op pinkbike

-
Enige wat ik zou kunnen bedenken is dat je zo de spieren waarmee je je vingers strekt niet kunt gebruiken om deze te ontzien.
B.v. als deze afgescheurd zijn en aan elkaar gehecht zijn.
Of om juist deze spieren te trainen middels weerstand in de vorm van de elastiekjes.
Lijkt mij trouwens wel bezonder pijnlijk als dat al zo mocht zijn gezien de vingertoppen op de foto. ;D
B.v. als deze afgescheurd zijn en aan elkaar gehecht zijn.
Of om juist deze spieren te trainen middels weerstand in de vorm van de elastiekjes.
Lijkt mij trouwens wel bezonder pijnlijk als dat al zo mocht zijn gezien de vingertoppen op de foto. ;D
Almost Hans!
Is voor als je je pezen hebt doorgescheurd, deze worden dan weer aan elkaar gehecht en dan zou je ze op deze manier voorzichtig weer moeten belasten.
Kennis van me is door een ruit heengegaan en heeft zijn pezen bij de pols doorgesneden, ook zo"n apparaat.
Pretty Ugly! De kans op herstel is trouwens ook maar 70%...
Is voor als je je pezen hebt doorgescheurd, deze worden dan weer aan elkaar gehecht en dan zou je ze op deze manier voorzichtig weer moeten belasten.
Kennis van me is door een ruit heengegaan en heeft zijn pezen bij de pols doorgesneden, ook zo"n apparaat.
Pretty Ugly! De kans op herstel is trouwens ook maar 70%...
Oei dat ziet er lelijk uit! Zo te zien zijn de polsstabilisatoren doorsneden. Je wil niet weten wat een ongelooflijk ingewikkelde bende pezen in je pols lopen, en je bent idd nog lang niet jarig wanneer je dit overkomt...weet ik uit eigen ervaring :"(
fijn als je je ze zo moet bewegen
lekker een touwtje door je vingertoppen
lekker een touwtje door je vingertoppen

Vreemde oplossing, daar zouden toch wel minder ingrijpende alternatieven voor moeten zijn, speciale handschoenen bijvoorbeeld.
Is meneer toevallig een goedkoop verzekerde Amerikaan?
legion schreef:
Vreemde oplossing, daar zouden toch wel minder ingrijpende alternatieven voor moeten zijn, speciale handschoenen bijvoorbeeld.
Ja natuurlijk, een handschoen

Even een testje voor thuis: Neem een handschoen, doe je hand in dezelfde stand als op de foto, en trek de handschoen aan zonder de hand of vingers zelf te bewegen. Vervolgens mag je je hand NIET meer bewegen de komende weken.Veel succes!
Tip: Ga naar een goede biliotheek (bijvoorbeeld die van een universiteit), zoek een degelijk boek over anatomie, blader naar de paginas met hand en polsspieren, aderen en zenuwen en verbaas je over de complexiteit van het geheel. Misschien begrijp je het dan.
Of een ander soort orthese, handschoen hoeft ook alleen over de vinger toppen en pols te grijpen, is best wat op te bedenken.
PS. Ik heb geen bieb nodig voor anatomie, ik volg daar cursus voor...
legion schreef: