ERGON - grips

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
pigwin
ERGON - grips

Bericht door pigwin » vr apr 15, 2005 8:58 am

iemand ervaring mee , of enkel een (duur) gadget ???

http://www.vaust.com/catalog/ergon-race ... 2acb85d32d

Afbeelding

Xircuit
Contacteer:

Re:ERGON - grips

Bericht door Xircuit » vr apr 15, 2005 10:02 am

Zo ver ik ze heb kunnen testen, op een toerfiets, zaten ze opvallend fijn. Maar ze lijken me niet erg geschikt voor MTB door de grote "vleugels".

Ninko

Bericht door Ninko » vr apr 15, 2005 12:35 pm

ff denken... er is een wedstrijdteam dit jaar dat met deze grips rijd... weet niet meer welke. maar zal wel werken anders zouden ze er niet mee rijden lijkt me
en heb het wel vast gehad en voelt goed aan. te gebruiken icm bar-ends en gripshit...
maar of het nodig is??

Ninko

Crash

Bericht door Crash » vr apr 15, 2005 3:16 pm

cane creek heeft mooie

Brum.

Bericht door Brum. » vr apr 15, 2005 3:41 pm

Cane Creek heeft geen biogrips, wel barends.

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » vr apr 15, 2005 7:17 pm

Volgens mij rijdt het Santos team dit jaar met die grips... ze schijnen erg fijn te zijn... Hubert! rijdt er ook mee rond...

dubbelop
Contacteer:

Bericht door dubbelop » vr apr 15, 2005 8:57 pm

Steelboy schreef:
Volgens mij rijdt het Santos team dit jaar met die grips... ze schijnen erg fijn te zijn... Hubert! rijdt er ook mee rond...

Wij hebben ze onlangs op de MTB tandem geschroefd en de eerste tocht ermee is erg goed bevallen. De prijs valt m.i. nogal mee: € 24,95 voor een paar, zij het zonder barends. Die met barends (meer: barendJES) kosten een paar Euro"s meer. Montage is supermakkelijk: eerst de grip op je stuur schuiven, daarna de aluminium "afsluitring" erop schuiven en vastdraaien met de inbusbout. Zit muurvast en is ook weer makkelijk los te halen.

pigwin

Bericht door pigwin » za apr 16, 2005 9:16 am

zo te horen wel een aanrader dus ..

waar heb je ze dan besteld , want op de bijgevoegde link zijn ze toch wel duurder ...

"k heb niet al te grote handen ... voor "t vrouwenmodel gaan ???

dubbelop
Contacteer:

Bericht door dubbelop » za apr 16, 2005 10:14 am

pigwin schreef:
zo te horen wel een aanrader dus ..

waar heb je ze dan besteld , want op de bijgevoegde link zijn ze toch wel duurder ...

"k heb niet al te grote handen ... voor "t vrouwenmodel gaan ???

Ik zie al waar het prijsverschil vandaan komt: op "jouw" link staat het model met barendjes, de prijs die ik noemde is van het model zonder die piefjes. En die hangen bij Rein Veenendaal (te Veenendaal, hoe kan het bestaan) gewoon in de winkel. Er zullen toch wel meer winkels zijn waar ze te krijgen zijn?

Voordeel van in de winkel kopen is ook dat je het verschil tussen het vrouwen- en mannenmodel kunt uitproberen. Ik heb ook kleine handen en heb daarom het vrouwenmodel genomen.

BLRacing

Bericht door BLRacing » za apr 16, 2005 2:59 pm

Wat is hier zo nieuw aan? Dit soort grippen bestaat al eeuwen. Ik heb ze zelfs vroeger op mijn crossfietsje gehad ;D. Dus het kan een hype worden als ik zo de reacties lees ;D. Maar ik denk dat dit wel mijn probleem oplost als ik hele lange tochten maak op de bike en ik last krijg van mijn handen. Dan kan het wel
eens ontlastend voor de handen werken.

Plaats reactie