Re:Laafje out in BWB UPDATE!

Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.

Moderator:Beheerders

BF = DeJean
Forumbeheerder

Bericht door BF = DeJean » di apr 12, 2005 10:45 am

........pervert schreef: hij begint met een drop van de weg het bos in. vervolgens krijg je 2 kleine "boomstammen" van 30cm hoog en alles ging goed. op onverlkaarbare wijze ging hij op het rechte stuk daarna vol onderuit! en klapte vol met zijn hoofd op die uitstekende rotsen vlak voor dat groene vangnet.
Heel bizar.
Vorig weekend ging stevo net op die plaats (kort na het jumpje met de boomstammen) onverklaarbaar overkop.
Hij had de jump zuiver, dan nog 1 seconde recht en ineens over the bars. Ik stond van beneden te kijken en kon mn ogen niet geloven. Hij kwam er met de schrik en 10 gebroken spaken vanaf.
Wie stevo kent weet dat hij niet vaak domme stuurfouten maakt. We dachten dat hij ergens een steen geraakt had die zijn wiel uiteen gereten had en hij daardoor overkop gegaan is.
Maar dat er nu nog iemand daar onverklaarbaar neergaat doet het daar wel spoken.
"I see crashing people. They"re everywhere. they act like they don"t know...."

of de kabouters.

Christiaan

Bericht door Christiaan » di apr 12, 2005 11:12 am

Hoor net de laatste update van Emiel.

De oogarts heeft naar zijn oog gekeken, die was in orde, dus das goed nieuws.

De operatie heeft geen directe spoed, dus hij gaat vandaag naar Nederland terug, zodat hij hier in Nederland kan worden geopereerd. Operatie is zeker noodzakelijk, zijn jukbeen is in 3 stukken gebroken, dus zal moeten worden hersteld.

Emiel zal vanmiddag nog contact met hem hebben hopelijk is hij eind van de middag weer in NL terug.

hxedxeml

Bericht door hxedxeml » di apr 12, 2005 12:30 pm

Nou lekker allemaal! Sterkte Martijn!

........pervert

Bericht door ........pervert » di apr 12, 2005 12:41 pm

martijn en ouders vertrekken nu uit pforzheim. tijn hoeft niet meteen door naar het ziekenhuis in nederland. morgen moet hij een doorverwijskaart halen voor de kaakchirurg en dan mag ie weer naar ziekehuis

@ BF misschien zijn het de bozen DH geesten, je zou denken dat
e de vork misschien compressed is door een rots en dan niet snel genoeg terug kan komen voor de volgende klap? ik ga er de volgende keer eens aandachtig kijken..

Don

Bericht door Don » di apr 12, 2005 1:27 pm

tering, ben je een paar dagen niet online gebeurt dr zoiets...

sterkte Tijn! Duitse ziekenhuizen zijn niet de leukste weet ik uit eigen ervaring!

Lynx

Bericht door Lynx » di apr 12, 2005 1:43 pm

Veel helende en pijnstillende krachten toegewenst.
Hopelijk geneest alles vlot en snel.

(Maar het schrikt me wel af dat je met een MX helm en goggle nog zo zware breuken in je gezicht kan oplopen.)

Ruben2
Contacteer:

Bericht door Ruben2 » di apr 12, 2005 1:48 pm

hee Martijn heel veel sterkte en ik zie je hopelijk over een paar dagen weer! ;)

Daniel air

Bericht door Daniel air » di apr 12, 2005 3:51 pm

Veel sterkte Martijn.
Hopelijk kun je snel weer rijden.

freeko

Bericht door freeko » di apr 12, 2005 5:52 pm

Shit happens man......veel sterkte.hopelijk zit je weer snel op je bike

Bansheebeest gain

Bericht door Bansheebeest gain » di apr 12, 2005 6:46 pm

joeee dude khoop da ge rap beter ze en trug kunt knalle op uwe velo !!

k@tze

Bericht door k@tze » di apr 12, 2005 6:54 pm

BF = DeJean schreef:
[
........pervert schreef:
hij begint met een drop van de weg het bos in. vervolgens krijg je 2 kleine "boomstammen" van 30cm hoog en alles ging goed. op onverlkaarbare wijze ging hij op het rechte stuk daarna vol onderuit! en klapte vol met zijn hoofd op die uitstekende rotsen vlak voor dat groene vangnet.

Heel bizar.
Vorig weekend ging stevo net op die plaats (kort na het jumpje met de boomstammen) onverklaarbaar overkop.
Hij had de jump zuiver, dan nog 1 seconde recht en ineens over the bars. Ik stond van beneden te kijken en kon mn ogen niet geloven. Hij kwam er met de schrik en 10 gebroken spaken vanaf.
Wie stevo kent weet dat hij niet vaak domme stuurfouten maakt. We dachten dat hij ergens een steen geraakt had die zijn wiel uiteen gereten had en hij daardoor overkop gegaan is.
Maar dat er nu nog iemand daar onverklaarbaar neergaat doet het daar wel spoken.
"I see crashing people. They"re everywhere. they act like they don"t know...."

of de kabouters.

het spookt er, vorig jaar sloeg op het rechte stuk na de boomstammen ook opeens op onverklaarbare wijze mijn voorwiel weg. Head first en toen richting de boom die links voor het einde van het pad staat. Gelukkig niets aan overgehouden. Het is een verraderlijk stuk zo in het halfdonker met uitzicht op het pad er onder.

Plons

Bericht door Plons » di apr 12, 2005 8:55 pm

dat was inderdaad toen een klapper Katze !

Amen to that !

Tuup J

Bericht door Tuup J » di apr 12, 2005 9:21 pm

Beterschap martijn!

Damn dit brengt weer nare herinneringen op.......Plons en Katze zullen het maybe ook nog wel herineren :P.

Martijn had jij in het ziekenhuis van Neuenburg ook een oude ruckende man op je kamer? Ik wel :?......

Den Wiskeystoker

Bericht door Den Wiskeystoker » di apr 12, 2005 9:35 pm

sterkte namen heel Dreksau :-*
dat je weer snel mag peddelieren :)

little jimny

Bericht door little jimny » wo apr 13, 2005 8:49 am

yeah beterschap,
dat je nog een vette zomer mag meemaken op je bike. ;)

FOX-BIKER

Bericht door FOX-BIKER » wo apr 13, 2005 5:36 pm

eej laaf suc6 met den herstell ;) Greetz Jarno

DaNnY-G

Bericht door DaNnY-G » wo apr 13, 2005 9:28 pm

Heel Veel Beterschap Martijn!

Binnekort zit je weer op je bikie ;)

Groeten Danny

Giant dude 0ss...........

Bericht door Giant dude 0ss........... » do apr 14, 2005 4:28 pm

Heej tijntje

succes met je herstel

Beterschap

Groetjes De osse bende

legion
Contacteer:

Bericht door legion » vr apr 15, 2005 1:34 pm

Shitty man, hopen dat er geen blijvende schade is. Succes en hopen dat je snel weer op je bike zit.

Tinno
Contacteer:

Bericht door Tinno » za apr 16, 2005 2:33 pm

13 april @ mtb.nl
Laaf schreef:Hallo allemaal!

Ik ben zoals gezegt weer thuis. Gister rond half 7 in de avond aangekomen. Lekker Chiniee-food gegeten en gaan slapen.

Vanmorgen naar de dokter geweest waar ik wat testjes mkoest doen etc. Ook heb ik een kweek moeten laten maken voor eventuele bacterie"s die ik in het Duitste ziekenhuis opgelopen heb. (Ziekenhuisbacterie, lang verhaal, val ik jullie niet mee lastig! :wink: )

Een Nederlandse arts heeft de foto"s bestudeerd en het blijkt dat mijn jukbeen (goed geschreven?) op minstens 4 plaatsen gebroken is. Dit moet binnen 14 dagen operatief aan elkaar geknutseld worden. (helaas volstaat ducktape is de "ziekenhuis-scene" niet...)

Tot die tijd ben ik lekker thuis, ik verveel me kapot, maar daar kom ik wel weer overheen. (PS2, SMSjes die ik binnen blijf krijgen!, tv kijken en weet ik al niet meer)

Al met al gaat het naar omstandigheden goed met me!

Vanavond zal ik nog even een berichtje posten, ik wordt nu namelijk geroepen voor het eten! Jummiejum.

Allemaal bedankt voor de smsjes, telefoontjes etc!

Gegroet,
Martijn jukBeen

Laaf schreef:Klaar met eten!

Het eten gaat gewoon met mes en vork naar binnen, geen problemen mee. Alleen appels, kiwi"s en dat soort gekke dingen gaan de blender in.

Wat de pijn betreft, daar heb ik nog geen seconden last van gehad. Ik heb een hersenschudding (gehad), maar tot ieders verbazing kwam daarbij weinig tot geen hoofdpijn kijken. Ik heb ook totaal geen last van mijn jukbeen, wat wel vervelend is, is dat mijn oog af en toe helemaal dicht zit (rechts, voor jullie links). Ik heb een hele meuk antibiotica gehad en mag daar na morgen mee stoppen, ben benieuwt hoe dat gaat.
Pijn heb ik dus niet, maar dat komt nog wel, zeker na de operatie ben ik bang.

Nog even kort mijn ervaringen:

BwB is echt een onwijs mooie baan, niet mijn favoriet, maar zeker de moeite waard. Emiel en ik begonnen met de 4x o.i.d. om de fiets te leren kennen. Hierna zijn we meteen de oude DH gaan rijden die mij eerlijk gezegt niet erg aansprak. Veel bochten en weinig snelheid, wel erg technisch. Daarna de nieuwe DH gereden, wat een toffe baan! Veel stenen, mooie jumps en veel wortels. Het viel me in het begin wel erg tegen omdat de baan kletsnat was vanwege de sneeuw die op zaterdag gevallen was. Na een run of 3 ging het al veel beter. Uiteindelijk hebben we denk ik een keer of 5/6 de nieuwe DH gereden, afgewisseld met de 4x.
De maandag zijn we nog een keer of 2 naar beneden gegaan. Heb toen ook de roadgap gesprongen en gekeken naar de laatste drop. Uiteindelijk heb ik die drop niet gesprongen vanwege de onbekendheid van de baan en de natte aanloop etc. Na een korte pauze midden op de baan zijn we doorgereden naar de plek waar ik uiteindelijk gevallen ben...

Na de val heb ik dus alles tig keer herhaald, gelukkig duurde dit niet erg lang. Ik heb namelijk zelf nog wat telefoonnummers gegeven aan Emiel die hij nodig had om mijn ouders te bereiken.

Uiteindelijk ben ik afgevoerd naar het ziekenhuis in ....? waar ik wat onderzocht werd. Ik heb daar mijn sporen achtergelaten door de gang flink onder te kotsen! (een ambulance is net een achtbaan)

Daarna ben ik naar het volgende ziekenhuis gereden om opgenomen te worden en een CT-scan te laten maken. Allemaal leuke zusters en aardige mensen. Emiel bleef de hele tijd bij me en heb hem lastig gevallen met vanalles en nog wat, wat hebben we daar gelachen!

Nog wat korte (ziekenhuis) kreten vanuit mijn beleving:

Het apparaat waarmee de CT-scan gemaakt wordt onder kotsen is echt super. Ik kon er erg om lachen, de zuster duidelijk niet!

Ik vond broccoli lekker in het ziekenhuis (als mn moeder het hoort nou...;))

Scheenbeschermers stinken na het fietsen. Maar de lucht die er vanaf komt nadat ze een tijdje in een kast gelegen hebben is helemaal geweldig. Iedereen genoot mee!

Verder wil ik Emiel echt super bedanken voor alles! Wat moet ik lastig geweest zijn. TOP!
En natuurlijk iedereen bedankt voor de vele smsjes die ik gekregen heb! (Zou jullie graag allemaal apart willen terug smsen, maar dat trek ik helaas niet.)

Voor de mensen die langs willen komen, erg gezellig! Laat me even weten hoe en wat, heb tot en met maandag misschien nog wel een gaatje in mijn agende vrij. ;)

Tinno
Contacteer:

Bericht door Tinno » za apr 16, 2005 2:33 pm

16 april @ mtb.nl
Laaf schreef:

Haha, oke, met mes en vork is misschien wat overdreven. :wink:

Verder gaat het best goed met me. Ik begin heel licht te voelen dat ik het een en ander gebroken heb. Het blijft tot nu toe bij voelen, dus geen pijn gelukkig.

Ik doe eigenlijk heel de dag niks en dat is ook wel weer eens leuk. Af en toe wat bezoek, dus dat is erg gezellig allemaal. Ik kijk wel uit naar de operatie, of eigenlijk de week erna. Ik hoop dat ik redelijk snel weer naar huis kan en op de fiets zit.

Iedereen bedankt voor het meeleven, tot snel allemaal!

Martijn

Even mezelf gequote. Nogmaals bedankt voor de reacties allemaal.

Plaats reactie