-
Moderators:JJ, Beheerders
-
Re:single speed zonder dat de ketting eraf knalt
ik heb een zelfgemaakte spanner van een xtr-derailleur, geen problemen mee...
zelf heb ik 36-16 bladen
zelf heb ik 36-16 bladen

Hee Eppo hoelang is....
je ketting, kan ie niet nog korter?
je ketting, kan ie niet nog korter?
en je kettinglijn is wel ok?
misschien rustig rijden totdat het hele zaakje een beetje aan elkaar gewend is, inslijten, of gebeurd het om de haven klap, is dat raceface blad wel recht
wat heb je aan spacers tussen je blad en je spider zitten?
wat heb je aan spacers tussen je blad en je spider zitten?
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
DMR schijnt een goede te zijn, ook de Rennen Rollenlager schijnt het erg goed te doen..
Maar ik weet niet of het een ketting spannings probleem is dan wel een kettinglijn of kettingblad probleem.
Wat voor voorblad gebruik je? Welk kransje? En je kettinglijn moet idd helemaal recht zijn.
Maar ik weet niet of het een ketting spannings probleem is dan wel een kettinglijn of kettingblad probleem.
Wat voor voorblad gebruik je? Welk kransje? En je kettinglijn moet idd helemaal recht zijn.
Gaat wel leuk dit, een soort hints. Anyway, ik doe lekker mee. Eppo, uit je laatste mail begrijp ik dat je ketting consequent te slap blijft hangen? Mijn ervaring is dat een kettingspanner nu ook weer niet zo hard hoeft te spannen dat je ketting superstrak komt te staan. Ik heb wel hetzelfde probleem gehad, maar dat lag aan een te klein achtertandwiel uit een gewone cassette (12T) waardoor de ketting voortdurend te ge- & ontspannen was (duidelijk?). Nu een bmx krans met lange tanden achter (15T)=top. Maar goed, ik begrijp ook dat de ketting van je grote blad voor afloopt?
Shimano heet BMX kransjes (DX) die op een shimano-compatible body passen.
Is Hope shimano-compatible ?
Dan zal "t wel passen.
Grotere tandwielen "lopen" spoepeler.
Dus liever een paar tandjes extra voor en achter, tenzij "t niet verkrijgbaar is, of je problemen hebt met clearance.
Is Hope shimano-compatible ?
Dan zal "t wel passen.
Grotere tandwielen "lopen" spoepeler.
Dus liever een paar tandjes extra voor en achter, tenzij "t niet verkrijgbaar is, of je problemen hebt met clearance.