Re:Shimano remschijven
Moderator:Beheerders
Hi,
Ik heb vorige week een nieuwe bike gekocht met Shimano M525 Hydrolische remmen met remschijven. Wat je vaak krijgt, is dat bij het natworden van de klauw/schijven, de remmen gaan piepen. Dit is algemeen bekend. Nu is dit piepen vreselijk en erg luid.
Weet iemand hoe lang dit blijft aanhouden en is er iets aan te doen? Want zo fietsen is geen pretje.
Greetz
Ik heb vorige week een nieuwe bike gekocht met Shimano M525 Hydrolische remmen met remschijven. Wat je vaak krijgt, is dat bij het natworden van de klauw/schijven, de remmen gaan piepen. Dit is algemeen bekend. Nu is dit piepen vreselijk en erg luid.
Weet iemand hoe lang dit blijft aanhouden en is er iets aan te doen? Want zo fietsen is geen pretje.
Greetz
-
Even een keer je remblokken demonteren en aan de achterzijde hiervan wat kopervet smeren.
Dit dempt de trillingen en kan dus voor aanmerkelijk minder gepiep zorgen.
Dit dempt de trillingen en kan dus voor aanmerkelijk minder gepiep zorgen.
en zorg dat het NIET op je blokjes komt
-
Dat mag toch wel duidelijk zijn.

- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Je kunt ook de nokken waar de remklauw op gemonteerd zit (laten) vrezen, wil ook wel eens helpen..
JJ
JJ
-
En als je niet wilt/ kunt frezen eventueel met stelringetjes de remklauw goed uitlijnen ten opzichte van de schijf.
Helaas niet. Om het écht recht te krijgen zul je toch aan de Gnann-o-mat of Hope Spot moeten...
-
Uit eigen ervaring weet ik dat met ringetjes ook werkt, maar als je het echt mooi/ goed wilt doen dan heb je gelijk en dan zul je moeten frezen.
Wat overigens niet wil zeggen dat daarna het piepen weg is, de kans is wel groot dat het helpt.
Wat overigens niet wil zeggen dat daarna het piepen weg is, de kans is wel groot dat het helpt.
Bedankt voor de reacties allemaal.
Ik denk dat ik trouwens het probleem niet duidelijk genoeg heb gemaakt. Ik had waarschijnlijk olie op de schijven en heb met groene zeep schoongemaakt. 5 minuten werk en het geluid was direct verdwenen.
Greetz
Ik denk dat ik trouwens het probleem niet duidelijk genoeg heb gemaakt. Ik had waarschijnlijk olie op de schijven en heb met groene zeep schoongemaakt. 5 minuten werk en het geluid was direct verdwenen.
Greetz
Ehhh en de remkracht?
legion schreef:
Ehhh en de remkracht?
Ook met vijf minuten verdwenen ;D ;D