Re:wear protection kids! D2 forever
Moderator:Beheerders
-
- Forumbeheerder
talk about a life saver.
na de drop in bad (halfweg t parkoer) kwam ik ruim hard aan, kwam te wijd en mn stuur haakte in t net aan die stenen. Beetje airborne geweest. Hoe ik neergekomen ben weet ik niet maar ik stel me recht met hele lichte en korte duizeling. Fiets op en terug naar onder. No worries, en duizeling direct voorbij.
Beneden toegekomen blijkt er een gat in mn helm te zitten. (foto volgt)
Dammit had ik een kiekenhelm aangehad (zoals mn ouwe MadMax) of slechter had ik nu dus
-ofwel een serieuze hersenschudding
-of een gat in mn kop. Afhankelijk van de size van da gat, zou ik afgevoerd worden per heli of per zwarte bestelwagen......
zelfde met mn rug: gisteravond nog een beetje stijf onderaan mn rug: blijkt een diepe schram op mn harnas te zitten....
dus peoples: eerst goeie bescherming kopen, en als je dan geld over hebt, kijk je maar naar een ander pedaalsetje of een lichtere crankset.
Weet er iemand waar de D2 goedkoop staat?
na de drop in bad (halfweg t parkoer) kwam ik ruim hard aan, kwam te wijd en mn stuur haakte in t net aan die stenen. Beetje airborne geweest. Hoe ik neergekomen ben weet ik niet maar ik stel me recht met hele lichte en korte duizeling. Fiets op en terug naar onder. No worries, en duizeling direct voorbij.
Beneden toegekomen blijkt er een gat in mn helm te zitten. (foto volgt)
Dammit had ik een kiekenhelm aangehad (zoals mn ouwe MadMax) of slechter had ik nu dus
-ofwel een serieuze hersenschudding
-of een gat in mn kop. Afhankelijk van de size van da gat, zou ik afgevoerd worden per heli of per zwarte bestelwagen......
zelfde met mn rug: gisteravond nog een beetje stijf onderaan mn rug: blijkt een diepe schram op mn harnas te zitten....
dus peoples: eerst goeie bescherming kopen, en als je dan geld over hebt, kijk je maar naar een ander pedaalsetje of een lichtere crankset.
Weet er iemand waar de D2 goedkoop staat?
Wat is er mis met een giro madmax?
Welke helmen zou jij aanraden, behalve een TLD D2?
Welke helmen zou jij aanraden, behalve een TLD D2?
-
- Forumbeheerder
to its credit: madmax is sindsdien wel veel verbeterd.
Mijne was van die eerste generatie carbons.
de schaal is enorm hard en duwt hard op een aantal punten. Toevallig ook daar waar ik nu gevallen ben. Dus met die helm ging ik wel n hersenschudding gehad hebben. Want de impact ging te plaatselijk gebleven zijn ipv over heel mn hoofd uitgesmeerd.
is gescheurd aan beide oren, terwlijk ik nooit daar gecrasht ben.
Maat nu nog altijd vind ik
-onderkant is veels te flexy
-vorm van t mondstuk is verkeerd: doordat ie naar binnen komt heb ik eens een tand losgehad na een val.
welke ik aanraad? de beste die je kan betalen.
Wa is dan de beste? diegene die t beste op je hoofd past. Zodat een impact over de gehele helm -en bijgevolg over je hele schedel verspreid wordt.
en mijn recente ervaring is dat die D2 dat perfect gedaan heeft voor me. Op jouw hoofd is dat misschien met een Lazer of een 661. Proberen en passen
Mijne was van die eerste generatie carbons.
de schaal is enorm hard en duwt hard op een aantal punten. Toevallig ook daar waar ik nu gevallen ben. Dus met die helm ging ik wel n hersenschudding gehad hebben. Want de impact ging te plaatselijk gebleven zijn ipv over heel mn hoofd uitgesmeerd.
is gescheurd aan beide oren, terwlijk ik nooit daar gecrasht ben.
Maat nu nog altijd vind ik
-onderkant is veels te flexy
-vorm van t mondstuk is verkeerd: doordat ie naar binnen komt heb ik eens een tand losgehad na een val.
welke ik aanraad? de beste die je kan betalen.
Wa is dan de beste? diegene die t beste op je hoofd past. Zodat een impact over de gehele helm -en bijgevolg over je hele schedel verspreid wordt.
en mijn recente ervaring is dat die D2 dat perfect gedaan heeft voor me. Op jouw hoofd is dat misschien met een Lazer of een 661. Proberen en passen
Zoals ik in m"n mail zei eens kijken bij http://www.pricepoint.com, staat de D2 carbon "04 voor $ 250 maar komen wel verzending en btw enzo bij. Anders eens informeren bij Go-ride.com of kijken naar de adverts in Dirt magazine, sommige Engelse shops hebben ze soms ook aan redelijke prijzen. Misschien dat ebay een optie, sommige Amerikaanse online shops verkopen er ook spullen op. Anders eventueel nog Jensonusa of Supergo?
grtz
Animine
grtz
Animine
-
ik heb nu ne mad max II van 2004 , zone blauwe me wit en die heeft oek al reen paar crashkes meegemaakt en kvin da ne super helm eigelijk
uiteraard zal zonen d2 veel beter berscherme mr die zen dan ook 2 keer zo duur.. en as ge bike movies zie rijd bekan den helft van die manne me giro"s , en die crashe ook superhard dus die zulle wel bescherme , anders drage ze et ni zoveel

uiteraard zal zonen d2 veel beter berscherme mr die zen dan ook 2 keer zo duur.. en as ge bike movies zie rijd bekan den helft van die manne me giro"s , en die crashe ook superhard dus die zulle wel bescherme , anders drage ze et ni zoveel

Bansheebeest gain schreef:
en as ge bike movies zie rijd bekan den helft van die manne me giro"s , en die crashe ook superhard dus die zulle wel bescherme , anders drage ze et ni zoveel![]()
sponsoring...
-
das waar , maar als ze niet zoude bescherme zoude ze er dan door gesponsord wille worde ? ik denk van ni want dan konde ze bij me den boom in
*ni da ik ooit gesponserd zal worde*

Jij wordt toch door je mama gesponserd? ;D
-
@ perro bwa ja mor ze wilt geen team-truitjes late make :d
en da heet trouwes lene , et meeste betaal ek ervan trug , ik kan ni onder alles uitkruipe
en da heet trouwes lene , et meeste betaal ek ervan trug , ik kan ni onder alles uitkruipe

das waar , maar als ze niet zoude bescherme zoude ze er dan door gesponsord wille worde ? ik denk van ni want dan konde ze bij me den boom in![]()
Ik sponsor mezelf en heb een MX helm (weegt 1050gram), daarmee ben ik zeker dat mijn helm me "maximale" bescherming geeft en hij kost minder dan een MTB helm met dezelfde "protection factor".
Het enige nadeel is dat ie weinig verluchtings gaten heeft, maar dat heb ik er voor over.
Aan die drop is Kevin zwaar gecrasht 2 jaar geleden, had 2 gebroken ribben, milt en nieren geraakt, hersenschudding, paar hechtingen hier en daar... Maar die was ook min of meer "t bos in gekatapulteerd, ze hebben hem schijnt het zowat uit de bomen moeten gaan plukken. Door die slechte herinnering van toen wil hij ni meer terug naar Bad. Probleem is ook da hij blijkbaar gewoon telkens weer slecht valt, zoals van de zomer in Morzine is hij nog gecrasht op het bruggetje beneden aan de lift, heeft er toen ook wel ff gelegen, daarna dus weer naar de dokter.
- Pieter en zijn V10
ben wel benieuwd naar de foto van de helm
-
- Forumbeheerder
moet ik s doenpieterenzijntoy schreef: ben wel benieuwd naar de foto van de helm
T is nie zoo spectaculair hoor, maar de carbon is gescheurd op een paar plaatsen, en dan weet je dat t gedaan is met impact verdelen over je bol.
Kevin is ne meter of 30 ervoor getotterd, dacht ik. Net na den drop. Ik ben airborne gegaan na die grote stenen, in die draai aan t net
EDIT: ALS JE OP ZOEK BENT ZIT JE NIET IN HET GOEDE TOPIC >:(
ik heb nu ne mad max II van 2004 , zone blauwe me wit en die heeft oek al reen paar crashkes meegemaakt en kvin da ne super helm eigelijk![]()
als je helm al een paar crashes heeft gehad zou ik een nieuwe kopen...zelfs na 1 crahs koop ik een nieuwe.
- Pieter en zijn V10
nou het hangt er wel ff vanaf wat voor crash
maar idd rijd niet te lang door als je veel crashes hebt gehad, kan jezelf wel eens heel duur komen te staan
maar idd rijd niet te lang door als je veel crashes hebt gehad, kan jezelf wel eens heel duur komen te staan
-
Damn, Jammer van de helm, aangezien hij vrij nieuw was, maar ja, daar zijn ze voor, Beter de helm stuk ipv je hoofd!
Volgensm ij kun je bij TLD wel tegne kostprijs ene neiwue krijgne al ligt die redleijk hoog, helaas gene crash replacement policy
Volgensm ij kun je bij TLD wel tegne kostprijs ene neiwue krijgne al ligt die redleijk hoog, helaas gene crash replacement policy
-
- Forumbeheerder
heb eentje gescoord voor heel weinig. TLD doet just niks van kortingen. Nougabollen.
Een TLD is way te duur voor wat het is.
ik heb tijdje terug zitten uitzoeken welke helm ik zou aanschaffen en een tld is been hard als je hem op je kop zet en heeft te dunne moeskes aan u babywangskes zodat die nie echt vast staat op uwe kop.....en ja het was de juiste maat want maat kleiner kreeg ik nie eens over mijn hoofd.
Dan heb ik een zoeen dainese helm geprobeerd en dat is nu is een helm was direct verkocht ook volledig carbon zit lekker zacht langs binnen en staat teminste vast op uwe kop en is een pakske goeiekoper dan TLD en staat wel geregeld is in promo. Heb er vorig jaar gezien in morzine voor 180euro
ik heb tijdje terug zitten uitzoeken welke helm ik zou aanschaffen en een tld is been hard als je hem op je kop zet en heeft te dunne moeskes aan u babywangskes zodat die nie echt vast staat op uwe kop.....en ja het was de juiste maat want maat kleiner kreeg ik nie eens over mijn hoofd.
Dan heb ik een zoeen dainese helm geprobeerd en dat is nu is een helm was direct verkocht ook volledig carbon zit lekker zacht langs binnen en staat teminste vast op uwe kop en is een pakske goeiekoper dan TLD en staat wel geregeld is in promo. Heb er vorig jaar gezien in morzine voor 180euro
-
Waar hen je het over, mijn D2 zit stak op mijn kop, en iedereen die ik ken met een heeft hem goed straks zitten.
Ze zijn idd duur, maar ze zittne wel het lekkerst!
- cHoc
Chri$$tiaan schreef:
Waar hen je het over, mijn D2 zit stak op mijn kop, en iedereen die ik ken met een heeft hem goed straks zitten.
jups, second that,
anderhalf jaar geleden in Todtnau ben ik ook wel eens een paar keer vergeten het kinbandje vast te maken

ik merkte dat pas beneden weer....
niet echt handig als je komt te vallen, maar men vergeet wel eens wat bij het ouder worden :P ::)
Ik heb er ene aan gehad van een kameraad van mij en vondt die alles behalve lekker zitten.... misschien scheelde er iets aan maar dat leek mij op het eerste zicht toch nie
BF: is een TLD in verhouding met bv een Giro niet nog veel warmer (in de zomer)? De koelgaten zij neen TLD zijn zo goed als nul... (then again, ik heb er nooit een op gehad, dus weet het niet uit ervaring)
-
- Forumbeheerder
gek genoeg niet nee.
Ik denk dat t te maken heeft met t feit dat TLD zich inspireert op MX helmen qua koeling, maar om een of andere reden is hij koel aan de lift ook.
De Giro heeft massas meer koelsleuven maar frisser is hij er niet door.
XXL: like I said: de beste helm is degene die t best op je hoofd past. De dingen die jij aanhaalt voel ik bij een giro en een bell, bij een troy is t alsof ik mn domme kop in de schoot van een lekker negerinneke leg....
Ik denk dat t te maken heeft met t feit dat TLD zich inspireert op MX helmen qua koeling, maar om een of andere reden is hij koel aan de lift ook.
De Giro heeft massas meer koelsleuven maar frisser is hij er niet door.
XXL: like I said: de beste helm is degene die t best op je hoofd past. De dingen die jij aanhaalt voel ik bij een giro en een bell, bij een troy is t alsof ik mn domme kop in de schoot van een lekker negerinneke leg....
Ik heb aantal jaar met Bell full face gereden en die heeft ook talloze luchtgaten, maar ik moet zeggen dat ik tot nu toe met m"n D2 geen hinder ervan ondervind dat er bijna geen in zitten. En zoals al een aantal keer aangehaald, een helm moet je passen voor je hem koopt, ieder z"n hoofd is anders qua vorm en niet altijd past de D2 er goed om heen. Qua prijs van de D2, dat ligt er maar aan waar je hem koopt ;D
grtz
Animine
grtz
Animine