Magura Marta SL loopt leeg

Technische problemen en oplossingen welke betrekking hebben op alle typen mountainbikes.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Fry
Magura Marta SL loopt leeg

Bericht door Fry » wo mar 09, 2005 8:01 pm

Mijn magura marta SL voorrem heb ik 2 weken geleden gebleed maar de remhendel komt steeds weer dichter en dichter bij men stuur wanneer ik hem aantrek, ik vermoed dat er dus lucht in het systeem zit en er telkens weer inkomt, ik heb geen ervaring met magura uit het verleden, is dit probleem te verhelpen of moet ik mijn rem weggooien en een nieuwe kopen.

michel2

Re:Magura Marta SL loopt leeg

Bericht door michel2 » wo mar 09, 2005 8:19 pm

er zijn er meer geweest met dit probleem en er is toen ook al over gepost,ff zoeken maar het zal vast nog wel te vinden te zijn :o

Fry

Bericht door Fry » wo mar 09, 2005 8:32 pm

de zoekfunctie werkt niet bij mij :? maar ik zal eens terugbladeren, als er vorige posts zijn, feel free om de link hier te posten

Sven

Bericht door Sven » wo mar 09, 2005 8:43 pm

In dit topic wordt het volgende gezegd:

[ [quote="D"n Helle"]
[
FREAKaZOID schreef:
kga volgende keer voor hope!! :) maar dat kan nog wel eff duren.. hoop dat k een ander hendeltje krijg en dat k daarna nooit meer problemen heb. ze bevallen me verder namelijk wel goed

Krijg je ook. Magura is bezig met de Marta SL hendels van 2003 tot nu onder garantie te vervangen. Een of ander onderdeeltje gaat lekken.

Heb het een maandje geleden ook gehad bij mijn voorrem. Het mooie is nu ook nog, dat ze alleen de remhandel vervangen die kapot is. Enige service zou wel fijn zijn, bijv dat de andere remhendel ook gelijk werd vervangen...
[/quote]

Dus naar je LBS en laten checken of je hendels worden vervangen onder garantie. Let op, alleen je lekkende / niet functionerende hendel wordt vervangen.

Fry

Bericht door Fry » wo mar 09, 2005 8:52 pm

[quote="D"n Helle"]
In dit topic wordt het volgende gezegd:

[ [quote="D"n Helle"]
[
FREAKaZOID schreef:
kga volgende keer voor hope!! :) maar dat kan nog wel eff duren.. hoop dat k een ander hendeltje krijg en dat k daarna nooit meer problemen heb. ze bevallen me verder namelijk wel goed

Krijg je ook. Magura is bezig met de Marta SL hendels van 2003 tot nu onder garantie te vervangen. Een of ander onderdeeltje gaat lekken.

Heb het een maandje geleden ook gehad bij mijn voorrem. Het mooie is nu ook nog, dat ze alleen de remhandel vervangen die kapot is. Enige service zou wel fijn zijn, bijv dat de andere remhendel ook gelijk werd vervangen...
[/quote]

Dus naar je LBS en laten checken of je hendels worden vervangen onder garantie. Let op, alleen je lekkende / niet functionerende hendel wordt vervangen.
[/quote]
das net t probleem, die rem zat op een fiets die ik 2de hands heb gekocht, toen was het al duidelijk dus ik wist ervan voor ik em kocht, de prijs van de fiets was goed dus dacht ik, dat los ik wel op. En nu zit ik hier... tis enkel een voorrem, ik heb geen marta achterrem.

Sven

Bericht door Sven » wo mar 09, 2005 9:09 pm

Dan gewoon met de rem naar de LBS, en de remhendel laten vervangen, is niks anders te doen. Is een euvel dat je niet zelf kan verhelpen, is de seal van de ingaande zuiger naar het oliereservoir.

Fry

Bericht door Fry » wo mar 09, 2005 9:48 pm

klopt dit met de symptomen?

als ik onderaan de remhendel wrijf met men vinger zo in die gleuf waar de remhendel ook in vast zit, dus onderaan de hendel aan de andere kant van het expansievat zeg maar, dan zit er zwarte olie op mijn vinger (ik dacht dat magura blood niet zwart was), de zuiger die je duidelijk kan zien zitten in de hendel zit ook helemaal onder de zwarte olie. Is dit dan het gebruikelijke probleem met de marta?

bedankt alvast

Sven

Bericht door Sven » wo mar 09, 2005 9:57 pm

Ook al via msn verteld, maar voor de andere users:

Dit zijn de symptomen voor het probleem. Mijn vorige Clara"s haden dit probleem ook, en toen heb ik nieuwe levers gekregen. Nu een nieuwe lever voor de voorrem gekregen, nadat ik weer olie op de zuiger en hendel voelde.

genoeg info?

walter

Bericht door walter » di mar 29, 2005 5:27 pm

Beetje late reactie, maar toch...
Magura heeft een tijdje composiet materiaal voor zuigertjes en cylinders gebruikt in de hendels.
Dit gaat na een tijdje scheuren.
Gevolg druppeltjes vettigheid. Meestal zwart vanwege het stof.
Het drukpunt schuift steeds verder richting stuur.
In het begin een paar x per maand ontluchten, op het laatst niet meer fatsoenlijk te ontluchten.
Dit valt onder de garantie, maar die geldt alleen voor de eerste eigenaar.
Bij 2e hands ben je dus afhankelijk van de goodwill van je LBS, die zullen de waarheid en beetje geweld moeten aandoen, om jou te helpen.
Gewoon beloven veeeeeeeeeeeeeeeeel remblokjes bij "m te kopen ;)

Fry

Bericht door Fry » di mar 29, 2005 6:06 pm

walter schreef:
Beetje late reactie, maar toch...
Magura heeft een tijdje composiet materiaal voor zuigertjes en cylinders gebruikt in de hendels.
Dit gaat na een tijdje scheuren.
Gevolg druppeltjes vettigheid. Meestal zwart vanwege het stof.
Het drukpunt schuift steeds verder richting stuur.
In het begin een paar x per maand ontluchten, op het laatst niet meer fatsoenlijk te ontluchten.
Dit valt onder de garantie, maar die geldt alleen voor de eerste eigenaar.
Bij 2e hands ben je dus afhankelijk van de goodwill van je LBS, die zullen de waarheid en beetje geweld moeten aandoen, om jou te helpen.
Gewoon beloven veeeeeeeeeeeeeeeeel remblokjes bij "m te kopen ;)

hey bedankt, idd, de olie die op de zuiger eruit komt is inderdaad zwart en je verhaal lijkt perfect overeen te komen met mijn bevindingen. ik zal de eerste eigenaar ook eens mailen om te vragen of hij dit nog meegemaakt heeft met andere martas die hij voordien had. Als hij dit bevestigd weet ik precies wat te doen.

FREAKaZOID
Contacteer:

Bericht door FREAKaZOID » wo mar 30, 2005 8:25 pm

Gewoon naar de LBS met dat ding en vragen of ze em opsturen.. Als ze een aankoopbewijs willen dan zeg je gewoon dat je die kwijt bent! of je maakt er zelf 1, of de lbs doet t voor je! :) Zo ver k rechten heb geleerd op school, is garantie garantie en of zij nu zeggen dat daarvoor een aankoopbewijs nodig is das volgens mij niet echt een geldige reden om geen garantie te verlenen :) En ik denk btw dat ze er niet moeilijk over zullen doen!

Het TUIG
Contacteer:

Bericht door Het TUIG » vr apr 01, 2005 10:08 pm

Fry schreef:

als ik onderaan de remhendel wrijf met men vinger zo in die gleuf waar de remhendel ook in vast zit, dus onderaan.

Ga door!Ga door! ;D ;D

Fry

Bericht door Fry » vr apr 01, 2005 10:23 pm

Het TUIG schreef:
[
Fry schreef:

als ik onderaan de remhendel wrijf met men vinger zo in die gleuf waar de remhendel ook in vast zit, dus onderaan.

Ga door!Ga door! ;D ;D

:P

inmiddels rij ik met een 150 mm hayes calipre op mijn 180 mm magura schijf, en het past perfect !!! :o :o
heeft wss met mijn vork te maken, mijn 150mm calipre op die vork deed mijn 150 mm hayes schijf niet meer passen, terwijl het perfect op elke andere vork ging

ik heb magische disc tabs denk ik

Plaats reactie