Marzocchi - 2005 MX Comp Air 105mm

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
BeeP
Marzocchi - 2005 MX Comp Air 105mm

Bericht door BeeP » zo mar 27, 2005 6:59 pm

Hallo,

Heb onlangs deze vork gekocht. http://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=10248
Maar hoe is deze het beste af te stellen.
Ik heb een engelstalig handleiding erbij maar kom
er niet uit. En is er een handigheidje voor het oppompen.
Mijn gewicht is 85 kilo en de handleiding geeft aan dat ik in
beide poten 2.9 bar in moet doen. Maar hoe doe je dat zo secuur.
Zodra ik de aansluiting eraf haal gaat er ook lucht verloren zodat het
nooit exact meer die aantal bar"s heeft.
De fietspomp die ik heb (met autoventiel aansluiting) past
niet helemaal. Is er een verlengstuk in de handel ??

Enduro

Re:Marzocchi - 2005 MX Comp Air 105mm

Bericht door Enduro » zo mar 27, 2005 7:14 pm

Het beste koop je een pompje speciaal voor dempers en vorken. Zijn zowat bij elke betere fietsenzaak wel te koop.

Meestal zijn de waarden in je Marzocchi manual wel wat aan de hoge kant. Het beste doe je een tie rap om je vorkbeen. Zorg ervoor dat de vork 25% inveert als je erop gaat zitten (of wat minder als je wat pompen wilt voorkomen) en dat dus de tie rap 25% x 105mm van je seal afzit.

Je kunt ook nog gaan kloten met oliehoogten om je progressiviteit aan te passen, maar als je dat woord voor het eerst hoort of je geeft niet zoveel om de echte perfecte setup, dan zou ik daar niets aan doen.

Veel succes!

P.S.: Ik kan me altijd nog wel herinneren dat ik bijna 40 psi in elke vorkpoot deed voor mijn perfecte setup (en ik weeg 90kg).

Erikje

Bericht door Erikje » zo mar 27, 2005 7:17 pm

Allereerst geeft de handleiding een richting aan hoeveel Bar je erin kan pompen. Ennuh, ben je er zeker van dat de lucht die je hoort ontsnappen uit de vork komt of kan het wellicht het slangetje zijn van je pomp waar nog wat hoge druk inzit. Wat voor pomp gebruik je anyway?
Een "speciale" demper pompje zul je toch aan moeten geloven.

Ennuh, 2,9 bar??? Is errug veel, ik gebruik 2,5 bar met een iets verhoogd olie level en ik weeg "iets" meer dan jij.

Erikje

BeeP

Bericht door BeeP » zo mar 27, 2005 9:11 pm

Afbeelding

Hij lijkt er een beetje op.. Probleem is dat de kop niet in het gedeelte past van de vork.
Is er een verloop te verkrijgen ??

Enduro

Bericht door Enduro » zo mar 27, 2005 10:11 pm

Niet gebruiken, niet nauwkeurig genoeg. Gewoon een pompje kopen voor vorken en dempers. Ik denk dat je die van BBB voor minder dan 30 euro hebt, maar ik weet dit niet zeker.

Plaats reactie