Re:Eggbeaters smeren
Moderator:Beheerders
"llo,
Bij het smeren dient die plastic dop op het einde van zo een eggbeater eraf geschroeft te worden met een platte schroevendraaier, maar bij mij is het bij 1 pedaal zo vast gedraait dat het plastic kapot is gegaan.
Ik kan er dus geen schroevendraaier meer in steken en draaien zonder het nog verder kapot te doen.
Enige suggesties om dat dopje met iets stevigers te vervangen?
Maf dat ze zo iets in van die zachte plastic maken.
Z.
Bij het smeren dient die plastic dop op het einde van zo een eggbeater eraf geschroeft te worden met een platte schroevendraaier, maar bij mij is het bij 1 pedaal zo vast gedraait dat het plastic kapot is gegaan.
Ik kan er dus geen schroevendraaier meer in steken en draaien zonder het nog verder kapot te doen.
Z.
Bij de oude beaters (zoals op mijn bike) zitten er gewoon rubberen dopjes in. Dus ik zou zeggen op zoek naar de juiste grootte. Want dat je net die maat met die schroefdrrad gaat vinden? Misschien is het wel een gewone metrische draad maar dan moet je even bij de metaalboer zijn om alles een keer te passen.
greetz
bettes
greetz
bettes
Op het internet heb ik ene gevonden die hetzelfde probleem had.
Hij heeft daarop een mail gestuurd naar crank bros met zijn verhaal.
Daarna heeft hij er 4 nieuwe gekregen maar dan wel in alu.
Dus ik heb ook maar een mailtje gestuurd.
Hopelijk willen ze dit voor mij ook doen.
Als dat niks is zal ik met mijne pedaal naar de metaalboer moeten gaan.
Bedankt alvast.
Z.
Hij heeft daarop een mail gestuurd naar crank bros met zijn verhaal.
Daarna heeft hij er 4 nieuwe gekregen maar dan wel in alu.
Dus ik heb ook maar een mailtje gestuurd.

Hopelijk willen ze dit voor mij ook doen.
Als dat niks is zal ik met mijne pedaal naar de metaalboer moeten gaan.
Bedankt alvast.
Z.
- Rinse Appelstroop
- Contacteer:
Z-Blocker schreef:
"llo,
Z.
Ik zelf heb de look 4x4 welke na het servicen de dopjes niet meer zo makkelijk erin gingen. Zouden ze standaard alu doppen vna moeten maken welke gemakkelijk erin en eruit gaan!
Rinse
De customer service van crank bros heeft al gereageerd.
Volgens hun is het best om met wat hitte (wat ze er ook precies met bedoelen) de plastic dopjes eruit te halen.
Ze gaan mij ook nieuwe (aluminium) dopjes zenden om dit probleem voorgoed op te lossen.
Z.
Volgens hun is het best om met wat hitte (wat ze er ook precies met bedoelen) de plastic dopjes eruit te halen.
Ze gaan mij ook nieuwe (aluminium) dopjes zenden om dit probleem voorgoed op te lossen.

Z.
- Kjiratsiekoedel
- Contacteer:
Kan je niet iets met super/secondelijm proberen om ze eruit te krijgen.
Kjiratsiekoedel schreef:
Kan je niet iets met super/secondelijm proberen om ze eruit te krijgen.
Dat zou ik kunnen proberen.
Eerst afwachten of ze nu echt die andere dopjes gaan sturen.
Z.
gaatje erin boren en gewoon wegfriemele die dingen anders?? tis maar stukje kunstof, zo moeilijk moet dat toch niet worden he, en als je ze toch gaat servicen, het enigste in dat pedaal is staal dus maakt ook niks uit hoe heet het word...
Ninko
Ninko
De bushings zijn anders niet echt van een metaal gemaakt, plastiek it is!
Crank Bros, heeft inderdaad alminium doppen gestuurd tesamen met nog een paar rollagers.
De ringlagers zijn inderdaad van plastiek dus niet echt een goed idee om de pedaal in de fik te steken.

De ringlagers zijn inderdaad van plastiek dus niet echt een goed idee om de pedaal in de fik te steken.