Re:The return of the auto van de biker, episode 5

Teveel gezopen in het DP café? Hier kun je je off-topic verhalen kwijt.

Moderator:Beheerders

Gesloten
Sven

Bericht door Sven » vr mar 11, 2005 1:32 pm

Mooi zwart, maar ik vind die Mercedesster zo enorm....

Ook Apart te noemen...

Snelle en lichtgewicht Zwitser: Orca C113
Wat krijg je wanneer je een sportauto maakt van 850 kg en daar een 650 pk sterke V8 in legt? Juist, de Orca C113, een Zwitserse sportauto. Acceleratie naar 100 km/h in slechts 3,0 seconden en een top van 360 km/h.

Uit ontevredenheid over het huidige aanbod aan sportauto´s is de Zwitser René Beck aan het ´Orca-project´ begonnen. Hij wilde een sportauto kopen maar was bij geen enkel merk overtuigd van het design en de prestaties. Hij bedacht daarom zelf een sportauto die licht en snel is en bovendien iets bijzonders uitstraalt.

Cw-waarde van 0,26
Het chassis van de Orca C113 is compleet opgetrokken uit carbon. Diverse bevestigingsmaterialen in de auto zijn ook van carbon en verder is er heel veel aluminium gebruikt. Alles is eraan gedaan om de auto zo licht mogelijk te maken. Het resultaat is een sportauto die slechts 850 kg weegt. Dat is ongeveer de helft van de gemiddelde sportauto van tegenwoordig. De 4.2 liter V8 is afkomstig van de Duitse tuner MTM en levert 650 pk bij 6.800 toeren per minuut. Al bij 5.000 toeren per minuut is het maximale koppel van 810 Nm beschikbaar. Verder heeft Orca er veel aangedaan om de luchtweerstand zo laag mogelijk te houden. Er is een Cw-waarde van 0,26 bereikt en dat is bijzonder laag.

Ja, hij is snel!
Na het lezen van al deze waarden is de conclusie snel gemaakt; dit is een supersnelle auto. Dat klopt, want de sprint naar 100 km/h wordt in slechts 3,0 seconden afgelegd en de topsnelheid ligt op 360 km/h. Nog leuker is de Orca SC7 welke grotendeels geljk is aan de C113 maar bedoeld voor het circuit. De motor in de SC7 levert 850 pk en hij behaalt een topsnelheid van boven de 400 km/h. De sprint naar 100 km/h wordt niet opgegeven maar Orca laat weten dat binnen 12 seconden de snelheidsmeter op 300 km/h staat!

Keramische remschijven
Het onderstel van de Orca is uiteraard compleet afgestemd op deze snelheden. Maar liefst 70 keer per seconde wordt de afstemming automatisch aangepast. Dit is afhankelijk van de rijtoestand, het rijgedrag en de weg. De keramische remschijven zijn 380 mm in diameter en de remblokken hebben acht zuigers. Op tijd stilstaan moet echt geen probleem zijn. De lichtmetalen wielen met banden meten voor 245/35 ZR18 en achter 285/30 ZR18.

Exclusief
Er worden slechts 99 exemplaren van de Orca C113 en de cabrioversie R113 gebouwd. Dit om de exclusiviteit te garanderen. De prijs ligt rond de 300.000 euro exclusief belastingen

Afbeelding

Afbeelding

EL PERRO

Bericht door EL PERRO » vr mar 11, 2005 1:57 pm

Da"s een sportwagen, is die met een gesigneerde tennisbal op de trekhaak te verkrijgen?

KoeniE

Bericht door KoeniE » vr mar 11, 2005 2:12 pm

EL PERRO schreef:
Da"s een sportwagen, is die met een gesigneerde tennisbal op de trekhaak te verkrijgen?

Een tennisbal achterop maakt hem misschien nog enigzins sportief!

Tering wat een lelijke bak ! :-X

Sven

Bericht door Sven » vr mar 11, 2005 3:44 pm

KoeniE schreef:
Tering wat een lelijke bak ! :-X

Deze ook?

BMW 3 Hamann Getuned...

De 3-serie is nog maar net op de markt en de eerst tuningspakketten worden al gepresenteerd. Hamann is er als één van de eersten bij en biedt wat spoilerwerk en lichtmetalen velgen aan.

De 3-serie is het nieuwste lid van de Bayerische Motorenwerke familie. BMW belooft rijplezier van het hoogste niveau. Dat gelooft Hamann Motorsport wel maar zij vinden dat het nog beter kan. Daarom presenteren ze een pakket dat niet alleen bestaat uit spoilers en velgen maar ook een getuned onderstel.

Directer sturen
Echt compleet is het pakket nog niet. Sterker nog, het bestaat wat tuning betreft alleen nog maar uit een verlagingskit. Hierdoor komt de 3-serie zo´n 35 mm lager te liggen. Volgens Hamann stuurt de auto een stuk directer en heeft het positieve invloed op bochtsnelheden.

Gevulde wielkasten
Optische is de 3-serie aangepast door de montage van een voorspoiler. In combinatie met de verlagingskit heeft dit een mooie effect op de voorkant van de auto die hierdoor heel sportief overkomt. Op de achterklep heeft Hamann een spoiler gemonteerd en onder de auto diverse soorten velgen geschroefd. Er zijn multi-spaaks velgen maar ook traditionele vijfspaaks velgen zitten in het programma. Ze zijn leverbaar in 19 en 20 inch en dat levert gegarandeerd gevulde wielkasten op.

Meer op komst...
Binnen korte tijd zal Hamann een compleet pakket een tuningsaccessoires presenteren. Dat zal bestaan uit uitgebreid spoilerwerk, lichtmetalen wielen, uitlaatsystemen en motortuning.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Die mag wel hier voor de deur worden geparkeerd!!

Brum.

Bericht door Brum. » vr mar 11, 2005 4:45 pm

Wow, de drugsdealers kunnen hun centjes weer kwijt zie ik! Ook huisvrouw-approved met al die strijkplanken...

KoeniE

Bericht door KoeniE » za mar 12, 2005 8:56 am

Brum. schreef:
Wow, de drugsdealers kunnen hun centjes weer kwijt zie ik! Ook huisvrouw-approved met al die strijkplanken...

Idd... Hoe maak ik een lelijke BMW nog lelijker... :-X

Mathijs

Bericht door Mathijs » za mar 12, 2005 7:16 pm

Wel stijlvolle combo imho; oude "woody" station (merk/type onbekend) met airstream caravan.

Afbeelding

Elevation12,000

Bericht door Elevation12,000 » za mar 12, 2005 8:42 pm

Schitterend!!!

Kan hem ook ff niet plaatsen. Hier een leuke link naar de vroeg na-oorlogse Chrysler Town and Country "woodies"

Er is trouwens nog steeds een Town and Country in de Chrysler "line up". In Europa wordt deze gevoerd als Voyager. Leuke auto, maar als ik moest kiezen tussen een nwe of één van weleer, dan wist ik het wel.

Elevation12,000

Bericht door Elevation12,000 » za mar 12, 2005 8:45 pm

"t is een Ford

HUGO©

Bericht door HUGO© » zo mar 13, 2005 12:22 am

Maaaaar die evo8 wordt wel duur, 85000 dollar....meeste mensen zullen "em niet kopen omdat het een mitsubishi is (niemand koop zo"n dure mitsubishi ), dan kopen mensen liever een impreza

Waarom zou iemand geen 85000$ over hebben voor een EVO 8, maar wel voor een veel minder exclusieve Impreza?

Voor die 85000$ kocht ik een 1996 Porsche 911 Carrera 4S , en met het overgehoude geld kan je hem meteen de eerst volgende 5 jaar rijdende houden ;)

Afbeelding

Afbeelding

In mijn ogen naast de Toyota 2000gt een van de mooiste wagens ooit geproduceerd!!!

Faxmulder

Bericht door Faxmulder » zo mar 13, 2005 10:32 am

Wel 1 van de mooiste porsches iig!!

Vooral de turbo versie van dit model!!

Mathijs

Bericht door Mathijs » zo mar 13, 2005 11:04 am

Zeker een mooie Porsche.

Maar dit is IMHO toch wel de allermooiste:
Afbeelding

T.B.F.K.A.N.

Bericht door T.B.F.K.A.N. » zo mar 13, 2005 11:20 am

HUGO© schreef:
Maaaaar die evo8 wordt wel duur, 85000 dollar....meeste mensen zullen "em niet kopen omdat het een mitsubishi is (niemand koop zo"n dure mitsubishi ), dan kopen mensen liever een impreza

Waarom zou iemand geen 85000$ over hebben voor een EVO 8, maar wel voor een veel minder exclusieve Impreza?

Impreza is een stuk goedkoper.

Elevation12,000

Bericht door Elevation12,000 » zo mar 13, 2005 12:48 pm

Ik vind de 993 de zwarte schaap van alle 911jes. Te dik tov zijn lengte en wielbasis; kort dikkertje. Die platte neus heeft ook niet die sympathieke uitstraling van zijn voorlopers en is natuurlijk minder markant.

Een 356 vind ik echt heel mooi.

Mathijs

Bericht door Mathijs » zo mar 13, 2005 1:16 pm

Jammer:
Afbeelding

Het origineel:
Afbeelding

Als het dan toch retro-modern moet, doe het dan zo:

De wiesmann GT;
Afbeelding

koekie

Bericht door koekie » zo mar 13, 2005 2:21 pm

Wat mij betreft ook een mooi voorbeeld van retro design, niet zo heel spectaculair maar wel mooi. hij is vast al eens langs gekomen. De alfa romeo 8c competizione concept.
Afbeelding

groot heh? iets kleiner dan...

een retro design fiatje door Byung-woo Kim
Afbeelding

retro design 2cv by Su-sie Hwang
Afbeelding

Mathijs

Bericht door Mathijs » zo mar 13, 2005 2:47 pm

Haha, cool. Die Alfa is zeker bruut.

Fiat Trepiuno, Fiat 500 "opvolger".
Afbeelding

koekie

Bericht door koekie » zo mar 13, 2005 2:50 pm

die had ik idd al een keer gezien, erg leuk.. goed om te zien dat fiat met leuk modellen komt.
alhoewel.. die nieuwe "croma" ???

koekie

Bericht door koekie » zo mar 13, 2005 3:27 pm

Afbeelding
still hittin them corners in them low-low"s
http://www.lowriderbr.com.br/videos/scrape_2.zip
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

lollig om te zien vind ik altijd, bizarre sprongen, en sommge lowriders zijn gewoon best mooi uitgevoerd. Het is een soort cult. t schijnt echt dat er allerlei opaatjes rondrijden in die latino buurten "still hittin them switches"

ook wel gaaf, die oude bakken waarmee de Cubanen rondhobbelen
Afbeelding

Elevation12,000

Bericht door Elevation12,000 » zo mar 13, 2005 5:33 pm

Mathijs schreef:
Jammer:
Afbeelding

Het origineel:
Afbeelding

Die loenzende ogen; de schoonheid zit hem soms in de imperfectie. Een auto met de nodige mystiek omgeven.

De Aero8 met het 4/4/+4/+8 vergelijken is niet mijn ding. Totaal verschillende auto"s voor een totaal verschillend publiek. Het enige wat de Aero8 met de rest gemeen heeft is de basisvorm. Is ook het enige retroklassieke element aan de hele auto. Eigenlijk is de auto dus veel minder retro dan je op het eerste gezicht zou kunnen menen.

Die Fiatjes zijn schattig. Als ik een vrouw was......

Faxmulder

Bericht door Faxmulder » zo mar 13, 2005 7:43 pm

En het houten chassis he ;D

Mathijs

Bericht door Mathijs » zo mar 13, 2005 8:52 pm

Elevation12,000 schreef:
[
Mathijs schreef:
Jammer:
Afbeelding

Het origineel:
Afbeelding

Die loenzende ogen; de schoonheid zit hem soms in de imperfectie. Een auto met de nodige mystiek omgeven.

De Aero8 met het 4/4/+4/+8 vergelijken is niet mijn ding. Totaal verschillende auto"s voor een totaal verschillend publiek. Het enige wat de Aero8 met de rest gemeen heeft is de basisvorm. Is ook het enige retroklassieke element aan de hele auto. Eigenlijk is de auto dus veel minder retro dan je op het eerste gezicht zou kunnen menen.

Die Fiatjes zijn schattig. Als ik een vrouw was......

Het is inderdaad geen goede vergelijking. Maar als ik puur op schoonheid een mocht kiezen zal ik toch voor de 4/4/+4/+8 gaan. De Aero is ongetwijfeld sneller en heeft een stukken betere handling, maar die schele ogen vind ik echt niks.

-------------------------------------------------------

LaagRijders zijn inderdaad ook erg gaaf. Gister de Starsky and Hutch film weer gezien, toch ook een vette bak die Gran Torino;

Afbeelding

freeko

Bericht door freeko » zo mar 13, 2005 9:53 pm

Als je van idiote usa zooi houdt ;D ;D ;D (de laatste is wel mooi,vind ik dan)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Steelhead Rider

Bericht door Steelhead Rider » zo mar 13, 2005 10:02 pm

T.B.F.K.A.N. schreef:
[
HUGO© schreef:

Impreza is een stuk goedkoper.

Ja precies, de Impreza kon je voor (dacht ik) rond de 45,000 halen... dus daarom zullen mensen sneller voor de Impreza gaan

Faxmulder

Bericht door Faxmulder » zo mar 13, 2005 11:17 pm

Lijk america met die Escalade and die gozer daar links.. Die is HUGE!!
Maar dan zie je weer een DUITS golfje 3 daar staan.

Gesloten