Re:Shimano VS Sram

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Brum.

Bericht door Brum. » vr mar 11, 2005 10:04 pm

dubbelop schreef:Het schakelverschil komt vooral door de 1:1 overbrenging van SRAM ESP derailleurs. Dat schakelt simpelweg sneller dan het 1:2 systeem van Shimano.

Oh? En goede beargumentering ook...

En als poser heb je tegenwoordig maar één keuze: SRAM X.0 "06.

TF

Bericht door TF » vr mar 11, 2005 11:24 pm

nou dit is een mooie om mijn dp loopbaan mee te beginnen

De X-gen voorder. leuk apparaat maar lastig af te stellen in combinatie met wat voor shifter dan ook ik heb een xo setje met een xgen + wcs crankstel en dat past echt net!
De goede Q waarde van het crankstel zorgt ervoor dat de kooi van de derailleur op 1 millimeter van de crankarm afzit als je zonder herrie van je ketting tegen de binnekant vd kooi op je 12 tandje rijdt. Bovendien en nu komt het correspondeert de indicatie op de xo shifter niet met de juiste stand als je op het middenblad schakelt, gelukkig kan je hier met gripshift wel wat aan doen maarja toch een beetje suf van die ontwerpers.

michel2

Bericht door michel2 » za mar 12, 2005 11:28 am

maar waarom praat hier niet niemand over de kabels en maar een paar mensen over de casette? ik ben van mening dat er veel verschil zit tussen de veschillende pignons,daar ik xtr te gek vind (prijs)gebruik ik een xt 12-34 en een ultegra 12-27 pignon en die bevallen stukken beter dan de sram rotzooi die ik gehad heb!daar heb je ook de gor tex kabels die stukken beter zijn dan gewoon spul

T.B.F.K.A.N.

Bericht door T.B.F.K.A.N. » za mar 12, 2005 10:36 pm

PSYCHOPATER schreef:
nou dit is een mooie om mijn dp loopbaan mee te beginnen

De X-gen voorder. leuk apparaat maar lastig af te stellen in combinatie met wat voor shifter dan ook ik heb een xo setje met een xgen + wcs crankstel en dat past echt net!
De goede Q waarde van het crankstel zorgt ervoor dat de kooi van de derailleur op 1 millimeter van de crankarm afzit als je zonder herrie van je ketting tegen de binnekant vd kooi op je 12 tandje rijdt. Bovendien en nu komt het correspondeert de indicatie op de xo shifter niet met de juiste stand als je op het middenblad schakelt, gelukkig kan je hier met gripshift wel wat aan doen maarja toch een beetje suf van die ontwerpers.

Lekker relevant ook, het gaat hier om DOWNHILL en dan maak je zeg maar weinig gebruik van een voor der.

dubbelop
Contacteer:

Bericht door dubbelop » zo mar 13, 2005 1:00 pm

Brum. schreef:
[
dubbelop schreef:Het schakelverschil komt vooral door de 1:1 overbrenging van SRAM ESP derailleurs. Dat schakelt simpelweg sneller dan het 1:2 systeem van Shimano.

Als dat snelle schakelen niet komt door die 1:1 overbrenging, waardoor dan wel? Ik laat me graag overtuigen door betere informatie over dit onderwerp.

Brum.

Bericht door Brum. » zo mar 13, 2005 1:24 pm

dubbelop schreef:
[
Brum. schreef:
[

Als dat snelle schakelen niet komt door die 1:1 overbrenging, waardoor dan wel? Ik laat me graag overtuigen door betere informatie over dit onderwerp.

Schakelt het sneller dan? Het klikken van één versnelling up of down duurt bij mij toch echt even lang, zowel bij Triggers als Rapidfire.

Maargoed, jij maakt de stelling, onderbouw het dan ook maar!

dubbelop
Contacteer:

Bericht door dubbelop » zo mar 13, 2005 7:18 pm

Brum. schreef:

Schakelt het sneller dan? Het klikken van één versnelling up of down duurt bij mij toch echt even lang, zowel bij Triggers als Rapidfire.

Maargoed, jij maakt de stelling, onderbouw het dan ook maar!

Bij mij is er een merkbaar verschil in "schakelsnelheid" tussen de XT/Rapidfire combinatie op de vorige tandem en de X.x/Trigger combinatie op de huidige tandem (en een solofiets). Oftewel: het duurt met SRAM minder tijd voordat een andere versnelling is geschakeld dan bij Shimano. En als dat niet aan de 1:1 overbrenging ligt, waaraan dan wel, vraag me af.

BF = DeJean
Forumbeheerder

Bericht door BF = DeJean » ma mar 14, 2005 10:14 am

dit weekend dual control gekocht. IK BEN FAN
wowie da is echt wa wel al langer nodig hebben: Alles met een vingertje.
Voor DH misschien minder geschikt maar voor al de rest: revolutie!

Infloto

Bericht door Infloto » ma mar 28, 2005 8:20 am

Brum. schreef:

Ik zal mijn eigen voorkeur dan toch maar even neerplanten: XTR achter, X.gen voor met XT triggers. Waarom? Licht, goedkoop en kon geen X.0 betalen.

Kun je altijd nog voor X-9 kiezen; goedkoper dan XTR en minder bewegelijk (lees: stabieler) Niets schakelt sneller dan Sram. Advies voor DH use: triggers gebruiken!

Brum.

Bericht door Brum. » ma mar 28, 2005 2:29 pm

InFloTo schreef:
[
Brum. schreef:

Ik zal mijn eigen voorkeur dan toch maar even neerplanten: XTR achter, X.gen voor met XT triggers. Waarom? Licht, goedkoop en kon geen X.0 betalen.

Kun je altijd nog voor X-9 kiezen; goedkoper dan XTR en minder bewegelijk (lees: stabieler) Niets schakelt sneller dan Sram. Advies voor DH use: triggers gebruiken!

Wederom: erg goede onderbouwing!

Maar heb met X.0, X.9, XT (dual control) en XTR gereden, kan niet zeggen dat SRAM veel beter is, X.0 is wel net een slagje beter, maar niets om 200% XTR te verantwoorden.

Maar het blijft natuurlijk de eeuwige discussie, mijn mening is dat het niet veul uitmaakt. Moet wel zeggen dat als mn huidige drivetrain versleten is (zal nog wel ff duren) er X.0 met triggers komt..

Infloto

Bericht door Infloto » ma mar 28, 2005 4:07 pm

Oh men.... Raak verloren met je "wederom erg goede onderbouwing".
Het is al meerdere keren keurig onderbouwd, dat jij dat dan niet begrijpt, dat kunnen wij ook niet helpen. Denk dat jij een andere uitleg hebt voor het woord onderbouwing dan dat er in het woordenboek staat.
Het is iig voor de meesten hier duidelijk zat wat het verschil is tussen Sram en Shimano

Volgens Van Dale:

on·der·bou·wen (ov.ww.)
1 met argumenten ondersteunen => beargumenteren

Brum.

Bericht door Brum. » ma mar 28, 2005 7:14 pm

InFloTo schreef:
Het is al meerdere keren keurig onderbouwd, dat jij dat dan niet begrijpt, dat kunnen wij ook niet helpen. Het is iig voor de meesten hier duidelijk zat wat het verschil is tussen Sram en Shimano

Sum it up baby! 8)

Dat er verschil is, natuurlijk. Maar is SRAM altijd beter?

;)

Plaats reactie