hoppen op het achterwiel

De fijne kneepjes van het mountainbiken. Stel hier je vragen om de rijtechniek onder de knie te krijgen.

Moderator:Beheerders

MauiForce
Re:hoppen op het achterwiel

Bericht door MauiForce » di jun 01, 2004 5:27 pm

ik ben ook bezig met het achterwiel hoppen. ik kwam ook niet omhoog, en toen heb ik op de site van hans rey gezien/gelezen dat je hiel onder de crank moet zitten, en dat helpt echt wel. ("t zal dan ook wel moeten)
Ik kan nu max 3 keer hoppen op dezelfde plek maar ik heb veel problemen met evenwicht (in de 4 richtingen maar vooral links rechts), heeft er hier iemand tips voor ?

allicht one

Bericht door allicht one » di jun 01, 2004 8:02 pm

de andere kant op hangen ???

The General
Contacteer:

Bericht door The General » di jun 01, 2004 11:03 pm

MauiForce schreef:
heeft er hier iemand tips voor ?

ja

Fry

Bericht door Fry » wo jun 02, 2004 1:09 am

waarom wil iedereen per se op zijn achterwiel hoppen, tenzij ge pedalkickt is da toch maar ne stommen truuk

Gast

Bericht door Gast » wo jun 02, 2004 9:19 am

Omdat pedalkicks leren veeeel beter lukt als je eerst op het achterwiel kunt hoppen.

stino

Bericht door stino » wo jun 02, 2004 9:21 am

MauiForce schreef:
heeft er hier iemand tips voor ?

practicepracticepracticepracticepracticepracticepracticepracticepracticepracticepracticepracticepracticepracticepracticepracticepractice

echt hoor, dat is de enige deftige tip imo, als je elke dag op je achterwiel probeert te hoppen kun je het na een maandje of zo wel zo lang als je zelf wil. Het is trouwens de basis van elke truck waarbij je op je achterwiel staat + helpt je evenwicht trainene + als je gaat streeten zal je veeeel sneller tyretaps etc onder de knie krijgen.
En probeer mss eens vershillende posities van je stuur of andere stuur/stem combinatie als het je echt te moeilijk lijkt, dat kan veel uitmaken.

The General
Contacteer:

Bericht door The General » wo jun 02, 2004 4:18 pm

Als je een trick echt wil leren kennen en kunnen , en je doet hem dag in dag uit en je gaat er echt voor en je consentreert je , heb je meestal wel zo geleerd

teminsten dat is wel bij mij het geval

stino

Bericht door stino » wo jun 02, 2004 4:38 pm

GT dude schreef:een maand is zelfs al heel lang, als ge al een maand over zoiets simpel doet, hoe lang doede er dan over om wheelie te leren, 50 jaar en manual 700 jaar?

::)
ik heb u een paar maand geleden zelf zien proberen backhoppen, dus als het dan toch zo simpel is, en we zijn nu maanden verder, kunt ge het al zo lang als ge wilt?

Dirty-Harry

Bericht door Dirty-Harry » do jun 03, 2004 5:29 pm

GT dude schreef:
met een trial bike normaal gezien wel heel wa meer tot as ik moe wordt zeg maar

daar hou ik u aan maarten ::)

Benne kick

Bericht door Benne kick » vr mar 04, 2005 10:51 pm

rob-ert schreef:
gewoon blijven klunsen of een keer naar een meeting gaan en vragen of iemand het uit legt.

kom ook 1 juni meeting arnhem ;D

Mijn tip is: Koop een klein trialfietsje met 20" wielen, hiermee kun je het gevoel kweken.
Je leert het heel gemakkelijk op zo"n klein maar lang fietsje. Als je het gevoel eenmaal hebt kan je het ook snel op een grote fiets. Ik heb zelf ook bijna een jaar bezig geweest om het te leren ,back-hoppen lukte wel, maar pedalkicken niet, oud trialfietsje gekocht en ik kon het in een paar weken. Nog een voordeel in de " slecht weer" periode, je hebt maar een paar vierkant meter nodig om u eigen kostelijk te vermaken en een beetje feeling en conditie te trainen. Regelmatig een beetje goed zoeken op bv speurders.nl of marktplaats en zoiets en dan vind je er wel voor minder dan een paar honderd euros.

viperke

Bericht door viperke » za sep 10, 2005 11:50 pm

Ik kan het al een heel klein beetje, nu drie sprongen maximum :? maar ik doe het gans anders :o
Ik doe een pedal-kick zodat ik met mijn voorwiel tegen een muur opjump, dus ongeveer een meter boven de grond, mijn achterwiel een halve meter ofzo van de muur. Dan stoot ik mij via mijn voorwiel van de muur weg, en terwijl een beetje proberen jumpen. Lukt nog niet goed, maar heb dat nog maar 1u ofzo geoefend, en moet eerst goede pedalen kopen !
Ga het ook eens via een stoppie proberen..
Wel een vraagje.. ik doe dit alles (voorlopig!) met een xc fiets van 19inch, de kader is niet al te stevig heb ik al gehoord (viper LE) Zou die vlug gaan scheuren denken jullie bij het back-hoppen ? gelukkig weeg ik wel maar zo"n 57kg, mn banden zet ik op 1.4kilo ofzo.. dat ik ze net niet op de velg kan drukken. 8) is mss wat te licht maar daar speel ik dan wel wat mee !

Mister P2
Contacteer:

Bericht door Mister P2 » zo sep 11, 2005 10:27 am

bij back hop komt er voor kracht op je remmen
heb jij schijfremmen of nie?
want dan zouden je patten wel is kunne scheuren

viperke

Bericht door viperke » zo sep 11, 2005 7:27 pm

voorlopig hs33.. ik ben wel wat aan het uitkijken naar een echte dirt-bike. Kan ik daar dan ook beter velgremmen dan schijfremmen op nemen ? ? :-X

Steelhead Rider

Bericht door Steelhead Rider » zo sep 11, 2005 7:40 pm

Als je echt trials gaat doen is een schijfrem voor en een hs-33 of andere v-brake achter het beste, want zoals Mister P2 al zei kunnen je schijremnokken eraf breken door backhops enz met een schijfrem

Mister P2
Contacteer:

Bericht door Mister P2 » ma sep 12, 2005 7:45 am

k zou ook met dirt met hs33"s blijven rijden
minder kans dat je iets sloopt

Plaats reactie