Re:The return of the auto van de biker, episode 5
Moderator:Beheerders
-
Een XJS V12 heb ik nog voor gestaan. In mijn geval een van wat later ("88) en hij kwam in bordeux rood met creme lederen interieur. Altijd Jaguar onderhouden en in prachtige staat. Duur? Valt eigenlijk nog wel mee. De wagens zijn relatief goedkoop te krijgen, maar dat heeft een reden. Ten eerste de V12 die 1 op 5 loopt. Verder word je geacht voor een nieuw paar banden of een uitlaat flink in de buidel te tasten. Verzekeren is ook een dure aangelegenheid daar de premie over de nwprijs gaat. Ook heeft zo"n oudere Jag vrij frequent onderhoud nodig. Is hem niet geworden.
Een GT die mij wat minder nauw aan het hart lag, maar die ik ook heb overwogen was een 1990 928S4. Pikzwart met nette wielen en dus de nwe stijl achterkant. Het vooruitzicht van acht cilinders met 320pk zag ik natuurlijk helemaal zitten. Verder dezelfde punten als beschreven als bij de XJS, dus dit werd hem ook niet.
Wat economischer (...) was de XJ6 3.2LE in BRG met creme leer. Kwam met handbak! Heel ongewoon voor zo"n auto en dat had ook zijn uitwerking op de vraagprijs. Mooi zijn de reacties als je met zo"n auto door het verkeer meandert. Iedereen vind het mooi en men laat dat gewillig merken. Zo anders als bij een Bimmer. Deze auto werd het ook niet. Een sedan is het toch niet helemaal voor mij. Geef mij maar auto met een "smooth" aflopende achterkant. Economisch was het nog steeds geen topper.
Dat laatste kan ook gezegd worden van de auto die het wel werd, mijn huidige Scarabee groene "loaded" 900. Steekt wel weer gunstig af ten opzichte van een XJ6. In de tijd dat dit speelde stond het biken bij mij een beetje op een laag pitje. Achteraf is deze keuze temeer goed geweest omdat de 900 met gemak mijn bike slikt. Ben er heel blij mee. Auto biedt enerzijds een portie karakter dat ik bij nog maar weinig moderne auto"s zie, maar komt anderzijds toch met dat modern vernuft waar de moderne mens toch wel behoefte aan heeft. Dit heeft ook zijn uitwerking op de vraag naar goede, goed toegeruste exemplaren en dat is dan ook de reden waarom mijn auto Belgische import is. Let maar eens op hoeveel 900s er met een latere serie kenteken rondrijden.
Over die 96: Klein autootje, hoop karakter.
Een GT die mij wat minder nauw aan het hart lag, maar die ik ook heb overwogen was een 1990 928S4. Pikzwart met nette wielen en dus de nwe stijl achterkant. Het vooruitzicht van acht cilinders met 320pk zag ik natuurlijk helemaal zitten. Verder dezelfde punten als beschreven als bij de XJS, dus dit werd hem ook niet.
Wat economischer (...) was de XJ6 3.2LE in BRG met creme leer. Kwam met handbak! Heel ongewoon voor zo"n auto en dat had ook zijn uitwerking op de vraagprijs. Mooi zijn de reacties als je met zo"n auto door het verkeer meandert. Iedereen vind het mooi en men laat dat gewillig merken. Zo anders als bij een Bimmer. Deze auto werd het ook niet. Een sedan is het toch niet helemaal voor mij. Geef mij maar auto met een "smooth" aflopende achterkant. Economisch was het nog steeds geen topper.
Dat laatste kan ook gezegd worden van de auto die het wel werd, mijn huidige Scarabee groene "loaded" 900. Steekt wel weer gunstig af ten opzichte van een XJ6. In de tijd dat dit speelde stond het biken bij mij een beetje op een laag pitje. Achteraf is deze keuze temeer goed geweest omdat de 900 met gemak mijn bike slikt. Ben er heel blij mee. Auto biedt enerzijds een portie karakter dat ik bij nog maar weinig moderne auto"s zie, maar komt anderzijds toch met dat modern vernuft waar de moderne mens toch wel behoefte aan heeft. Dit heeft ook zijn uitwerking op de vraag naar goede, goed toegeruste exemplaren en dat is dan ook de reden waarom mijn auto Belgische import is. Let maar eens op hoeveel 900s er met een latere serie kenteken rondrijden.
Over die 96: Klein autootje, hoop karakter.
-

Yenko Camaro uit 1969, eigenlijk geen echte Yenko want die bestonden niet in het zwart wit, alleen in 4 á 5 kleurenschema"s en geen enkele daarvan was zwart-wit, er zijn er maar héél weinig van gemaakt ik dacht rond de 200 ofzo.
Tegenwoordig is een van deze in goeie staat 250000 dollar waard

- Arnetteman
Afgelopen woensdag kom ik uit mijn werk, draai bij Assen de snelweg op richting Groningen, net voor een benzinepomp, zie ik een grijs iets net mijn dooie hoek inrijden en ook direct er weer uit.
Ik reed keurig 120 maar dit ging toch even wat sneller. Bij de pomp kwam net een auto van de verkeerspolitie wegrijden dus het grijze iets moest direct in de ankers en zo heb ik tot aan Haren er achter aan kunnen rijden. ;D
En het grijze iets was dus een Ferrari 360 Modena maar dan met gele buitenspiegels.
Ik reed keurig 120 maar dit ging toch even wat sneller. Bij de pomp kwam net een auto van de verkeerspolitie wegrijden dus het grijze iets moest direct in de ankers en zo heb ik tot aan Haren er achter aan kunnen rijden. ;D
En het grijze iets was dus een Ferrari 360 Modena maar dan met gele buitenspiegels.

-
Leuk verhaal, ik heb er ook nog eentje:
Ik ging met een paar mensen mn fiets ff naar mn LBS brengen.
Op de terugweg stonden we bij een stoplicht, kwam er opeens een ferrari 355 aanrijden
en het was midden op een stadsweg maar hij ging volgens mij +-100 wat dus niet echt mag....
Het was echt een heeeeel mooi geluid ;D
Ik ging met een paar mensen mn fiets ff naar mn LBS brengen.
Op de terugweg stonden we bij een stoplicht, kwam er opeens een ferrari 355 aanrijden

Het was echt een heeeeel mooi geluid ;D
-
Ferrari"s hebben me nooit zo kunnen treffen. Ze zijn wat rauw (niet zo elegant als bv een Maserati), maar hebben niet die gebalde kracht van een Zagato ontwerp.
Van dat soort auto"s hoop je altijd dat ze volle bak gaan (355, 360). Die V8 klinkt zo goed!! Mag je me wel voor wakker maken hoor. En dan niet zeggen dat ik alleen mag luisteren
wil ik ook wel een stukkie rijden

Gister de nieuwe auto van een maat van me opgehaald in Bremershaven!!
Speeeeeeelgoed!!!!!!!
20 Inch wielen lijken onder zo"n auto zelfs klein....

Dit stukje kunst stond op hetzelfde terrein!

Speeeeeeelgoed!!!!!!!
20 Inch wielen lijken onder zo"n auto zelfs klein....

Dit stukje kunst stond op hetzelfde terrein!

-
Arnetteman schreef:
Afgelopen woensdag kom ik uit mijn werk, draai bij Assen de snelweg op richting Groningen, net voor een benzinepomp, zie ik een grijs iets net mijn dooie hoek inrijden en ook direct er weer uit.
Altijd leuk, ik had een keer dat ik een wegwerk vak uit reed (in een honda civic 1.4S) hup terugschakelen naar z"n 3 en volle bak naar de 120. Net toen ik op het gas ging hoorde ik iets brommen achter me, dat brommen werd al snel krijzen en daar kwam een 911 echt hard voorbij.... reality check!
Je hebt altijd baas boven baas he

-
Haha, pimp!
Morgen weer eens naar echte auto"s kijken, Ardenne Bleue Rally.
Morgen weer eens naar echte auto"s kijken, Ardenne Bleue Rally.
Leuke autootje van Mitsubishi:
Colt CZT, 1.5 Turbo, 0-100 in 8 sec en top van 210
En voor bike transport dan maar de outlander Turbo:
0-100 in 7.7 en top van 220 km/h
Leuk alternatief is de Forester Turbo:
Cijfers niet zo 1-2-3 voorhanden, maar ook snel genoeg
Colt CZT, 1.5 Turbo, 0-100 in 8 sec en top van 210

En voor bike transport dan maar de outlander Turbo:
0-100 in 7.7 en top van 220 km/h

Leuk alternatief is de Forester Turbo:
Cijfers niet zo 1-2-3 voorhanden, maar ook snel genoeg

- Xircuit
- Contacteer:
Die Subaru heeft 210PK, 0-100 in 6,3 (!) en een top van 226 kilometer per uur, zelfde motor als de Impreza WRX uit de US of A. Het is geen bochten ridder, maar wel een ideale gezins auto, lijkt me.

Om het ff in de subaru"s te houden; De Legacy Outback, oa met 3.0 Boxer motor!!

Subaru SVX
3.3 liter 6 cylinder 24 valve DOHC Boxer engine.
Horsepower 230@ 5400 rpm

3.3 liter 6 cylinder 24 valve DOHC Boxer engine.
Horsepower 230@ 5400 rpm
Holy crap! Die is wel vet.
Zeker alleen voor de USAIIIII
Zeker alleen voor de USAIIIII
Is volgens mij alweer een aantal jaren uit productie... Is gewoon te koop geweest in Nederland.
Prestaties vielen wat tegen, was meer een echte Grand Turismo..
Prestaties vielen wat tegen, was meer een echte Grand Turismo..
-
De SVX die we hier gehad hebben was een geheel andere auto. Check hier: http://www.subarusvx.com/
Was op zijn beurt weer de opvolger van de niet minder absurde XT.
Was op zijn beurt weer de opvolger van de niet minder absurde XT.
die had ik ook gezien idd maar vond deze mooier om te posten

Als je een foto van die XT nog hebt, post hem even aub!! Geweldig foute auto!!
- Xircuit
- Contacteer:
Even weg dromen?
www.autosalon-singen.de
Daar staat voor miljoenen en miljoenen aan auto"s bij elkaar, altijd leuk om even tussen de "te koop" sectie te bladeren.
:P
En
Een "snelle" Vespa CIAO!!!:
http://www.vespismo.com/filmati/Vespa750.wmv
www.autosalon-singen.de
Daar staat voor miljoenen en miljoenen aan auto"s bij elkaar, altijd leuk om even tussen de "te koop" sectie te bladeren.

En
Een "snelle" Vespa CIAO!!!:
http://www.vespismo.com/filmati/Vespa750.wmv
Faxmulder schreef:
deze?
![]()
Jaha!! Heerlijk fout!!!!
Check ook de tire clearence bij het voor wiel. Off road GT???
Die Vespa is bruut!
Die Vespa is bruut!
-
Giedo schreef:
[Faxmulder schreef:
deze?
![]()
Jaha!! Heerlijk fout!!!!
Op een bepaalde manier best wel Cool.
SVX was als opvolger wel duidelijk de overtreffende trap, maar ja, dat geld eigenlijk wel voor het hele Subaru gamma (vergelijk eens een L serie met een Legacy). De XT koste eind tachtiger jaren ergens achter in de 50mille, de SVX om en nabij het dubbele... Motorisch? XT kwam met een 1.8 Turbo, terwijl de SVX zich met een 3.3 6boxer (uiteraard) zien voort te bewegen. Had wel wat extra kilo"s mee te slepen.
Herinner mij nog een schrijven in een autoblad waarin werd aangehaald dat div. journalisten ivm de beoordeling voor de auto vh jaar verkiezing een XM en een SVX over kinderkopjes jaagden. Zal dus waarschijnlijk in "89 geweest zijn. Beide auto"s leken het traject net zo goed af te leggen, wat de heren verbaasde, want; "die XM had toch zo"n mooi hydropnuematisch onderstel?!" Na een check bleek het SVX onderstel echter gewoon gaar. Desalnietemin; Subaru"s zijn gerechtvaardigd te beschouwen als zo"n beetje het betrouwbaarste wat er te krijgen is.