Cross country fietsen: nieuwtjes, vragen, vergelijkingen, koopadvies, etc.
Moderators:JJ, Beheerders
-
Shark
Litespeed Sewanee
Bericht
door Shark » do feb 17, 2005 10:42 pm
Wat vinden de "geleerden" van dit frame?
Ben stiekum aan op zoek naar een vervangen voor m"n Rocky M. Instinct en dit lijkt me een serieuze kanshebber.
Ziet er in mijn ogen veelbelovend uit
-
Big T - Berichten:158
Bericht
door Big T » do feb 17, 2005 11:04 pm
Hmmmm (als in: "lekker" en niets als in: "wat hangt er nu weer aan mijn fiets")
Als je toch je Rocky wilt vervangen, lijkt litespeed me een heel erg redelijk alternatief. Ik weet niets van dit veerprincipe en ook niet in hoeverre litespeed, historisch en imagotechnisch verantwoord is
Maar het lijkt me op het eerste gezicht een erg mooi frame waarvan het veerprincipe wel zal kloppen. Anders doet mijn hartje het wel wat sneller...
Als je toch van Rocky af gaat stappen, waarom deze niet?
-
legion
-
Contacteer:
Bericht
door legion » vr feb 18, 2005 1:34 pm
Laag bracket zo te zien, op zich niet zo"n ramp trouwens. Zit er nog een scharnierpunt onder dat quickrelease hendeltje? Of is het de bedoeling dat het titanium wat meebuigt? Ziet er in elk geval heel strak uit, zal een waardige opvolger zijn voor een RM.
-
FREAKaZOID - Berichten:1935
-
Contacteer:
Bericht
door FREAKaZOID » vr feb 18, 2005 1:47 pm
1 van de mooiste bikes die k tot nu toe gezien heb. Werkelijk schitterend mijn inziens. Geloof ook dat ie erg licht is, zoniet de lichtste (dacht ik te hebben gelezen) Zou best jaloers op je worden.

Denk dat de prijs t grootste nadeel zal zijn ;D vooor mij iig wel
-
Bracket - Berichten:425
Bericht
door Bracket » di feb 22, 2005 7:53 pm
Ik vind het een beetje raar om van titanium een suspension fiets te maken, beetje dubbel
-
zonoskar
Bericht
door zonoskar » di feb 22, 2005 9:25 pm
Dat dacht ik ook meteen toen ik de fiets zag. Die achterbrug gaat nooit 1 van de stijfsten zijn, hoewel, dat ga je zeker voelen als je een Instinct gewend bent.
-
Xircuit
-
Contacteer:
Bericht
door Xircuit » di feb 22, 2005 9:39 pm
Een extreem licht gewicht volgeveerde titanium fiets....
Klinkt niet als de best rijdende, IMO. Natuurlijk is het een stukje keiharde XXX om te zien, maar of hij echt beter is als een instinct betwijfel ik.
-
Nard - Berichten:671
-
Contacteer:
Bericht
door Nard » wo mar 02, 2005 11:14 am
Als ervaringsdeskundige moet ik hier wel even op reageren natuurlijk. Ben nl in het bezit van de combinatie "Litespeed"/"titanium fully". In mijn geval een Litespeed hardtail en een Moots fully. Veersysteem lijkt wel wat op een Moots Smoothie, ook enkel draaipunt met brug. laten we het zo zeggen: voor het unieke, hoogtechnologische veersysteem ga je geen Litespeed kopen. Horst-link bikes en VPP"s hebben zonder twijfel meer te bieden op dat vlak. Maar qua pure bikepracht is een tita fully wel een van de mooiste dingen die je kan hebben IMHO. Heb de Smoothie net en kan zeggen dat hij zeker stijf genoeg is. Maar vooral mooi genoeg :P :P :P
-
MarinTi
Bericht
door MarinTi » wo mar 02, 2005 4:08 pm
Nard schreef:
Als ervaringsdeskundige moet ik hier wel even op reageren natuurlijk. Ben nl in het bezit van de combinatie "Litespeed"/"titanium fully". In mijn geval een Litespeed hardtail en een Moots fully. Veersysteem lijkt wel wat op een Moots Smoothie, ook enkel draaipunt met brug. laten we het zo zeggen: voor het unieke, hoogtechnologische veersysteem ga je geen Litespeed kopen. Horst-link bikes en VPP"s hebben zonder twijfel meer te bieden op dat vlak. Maar qua pure bikepracht is een tita fully wel een van de mooiste dingen die je kan hebben IMHO. Heb de Smoothie net en kan zeggen dat hij zeker stijf genoeg is. Maar vooral mooi genoeg :P :P :P
Poser

.
-
-
Contacteer:
Bericht
door Nard » wo mar 02, 2005 5:03 pm
MarinTi schreef:
[
Nard schreef:
Poser

.
Nou ja zeg, ik probeer hier iemand eerlijk advies te geven!
;D
-
FREAKaZOID - Berichten:1935
-
Contacteer:
Bericht
door FREAKaZOID » do mar 03, 2005 10:04 am
en tegelijk iedereen stik jaloers te maken :P
-
-
Contacteer:
Bericht
door Nard » do mar 03, 2005 4:11 pm
FREAKaZOID schreef:
Ach je moet m"n huis eens zien. :-[
-
MarinTi
Bericht
door MarinTi » vr mar 04, 2005 3:49 pm
Nard schreef:
[
FREAKaZOID schreef:
Ach je moet m"n huis eens zien. :-[

en dan :"(
-
Fast - Berichten:607
Bericht
door Fast » vr mar 04, 2005 4:30 pm
Bracket schreef:
Ik vind het een beetje raar om van titanium een suspension fiets te maken, beetje dubbel
Dat idee heb ik nu ook. Wat is het voordeel nu nog van titanium als framemateriaal? Normaal is een groot voordeel zijn dempende eigenschap.
Een fully zou wat mij betreft het beste gemaakt worden van een zeer stijf materiaal, je hebt immers voor en achter demping.
Overigens zou ik zeer graag een Litespeed bezitten, maar dan een hardtail.
-
wictor
Bericht
door wictor » vr mar 04, 2005 9:34 pm
De generalisatie dat die comfy but flexy is gaat feitelijk nergens over. Een ti fiets kan ook bruut hard zijn. "t Zit "m vooral in de geometrie van de buizen (diameter, dikte, doorsnede, etc.), en hoe het frame samengesteld is uit die verschillende buizen.
Voor een voorste driehoek is titanium IMHO best goed te doen. Je gebruikt hier grotendeels dunwandige buizen met een flinke buitendiameter. Voor de achtervork - die vooral bestaat uit smallere profielen - is het wellicht minder geschikt. Voor "t zelfde gewicht kan je een sterkere - maar vooral stijvere - linkage uit aluminium bouwen. Dat zie je dan ook bij de meeste "ti" fullies...een ti voorkant, met een alu (Horst) linkage aan de achterkant.