Re:M3 sucks?
Moderator:Beheerders
Neen...
Brake jack zorgt ervoor dat je in principe altijd slechter kunt remmen, doordat je wielcontact met de bodem minder "firm" is. Een four bar heeft hiervan naar zeggen geen last en ook bij kleine veerwegen is het effect hiervan amper merkbaar...
Brakejack zorgt ervoor dat je vering niet meer onafhankelijk werkt, zoals BF al zegt, zodat de vering in principe niet 100% kan functioneren, waardoor het wielcontact verslechtert (volgens mij vertel ik 2 keer hetzelfde...)
Brake jack zorgt ervoor dat je in principe altijd slechter kunt remmen, doordat je wielcontact met de bodem minder "firm" is. Een four bar heeft hiervan naar zeggen geen last en ook bij kleine veerwegen is het effect hiervan amper merkbaar...
Brakejack zorgt ervoor dat je vering niet meer onafhankelijk werkt, zoals BF al zegt, zodat de vering in principe niet 100% kan functioneren, waardoor het wielcontact verslechtert (volgens mij vertel ik 2 keer hetzelfde...)
-
kijk das duidelijk.
ik d8 ff na het lezen van strekken en inveren dat het zeg maar 2 kanten op kon werken maar nu is het wel duidlijk.
dank u voor deze toelichting
ik d8 ff na het lezen van strekken en inveren dat het zeg maar 2 kanten op kon werken maar nu is het wel duidlijk.
dank u voor deze toelichting
Dus de Intense M3 zuigt wel/niet?
Brake-jack op een URT?
Ja weinig last van op me Turner Rail "proto"...
Alleen als ik afreem voor een stoplicht en ik zit op me zadel.
Op een BSX afdalend niet noemenswaardig.
@Pervert: die Morewood Izumu DH Team met floating brake heeft nergens last van natuurlijk.
Brake-jack op een URT?
Ja weinig last van op me Turner Rail "proto"...
Alleen als ik afreem voor een stoplicht en ik zit op me zadel.
Op een BSX afdalend niet noemenswaardig.
@Pervert: die Morewood Izumu DH Team met floating brake heeft nergens last van natuurlijk.
-
Hydraulic_Pimp schreef:
Ik vraag mij af of 99 % van DP zo goed kan rijden dat ze nog maar voor de helft de capaciteiten van de M3 zouden benutten :-X
daarom rijdt ook 99% van dp dual/ dirt/ xc/ freeride etc.
en 1% dh :P
Je doelt op 5 procent op een M1 en 0,1 op een M3!
M1.: Vanderlaan, Pzytex, ...Pervert, Beast.
M3.: Phat Bastard!
"tja,.. downhill in Nederland
Heet tegenwoordig Fourcross! ! !
oOH ...Pervert heeft zijn M1 verpatst alsmede Beast!

oOH ...Pervert heeft zijn M1 verpatst alsmede Beast!
omdat ze weten dat single pivot terug is...and they"re bad...
Ooh vandaar dat de Turner DHR zijn intrede doet bij de van redelijk pecunia voorzien DP-er....
Wat zei Plons ook weer?
Zakgeldschooiers United® ofsoo???
Maar idd. Single Pivot F.U.N. dat is een term die ze bij Turner mfg. hanteren.
Wat zei Plons ook weer?
Zakgeldschooiers United® ofsoo???
Maar idd. Single Pivot F.U.N. dat is een term die ze bij Turner mfg. hanteren.
Een Rail is geen URT, he. Unified Rear Triagle, dat is dat je bb in je hoofdframe zit en niet in je achterbrug. Voornamelijk bij de supermarktfietsen toegepast.
op de volgende bladzijde staat de demo 9 , die krijgt een 10 en de m3 en 9 :P
-
DrJ schreef:
"tja,.. downhill in Nederland
Gelukkig is Neerland niet het einige land op deze aardkloot.
en op de laatste bladzijde heeft de m3 in eens een 5....(dat zeg ik sucks)aab schreef: op de volgende bladzijde staat de demo 9 , die krijgt een 10 en de m3 en 9 :P
The Pyreneeën King schreef:
[aab schreef:
en op de laatste bladzijde heeft de m3 in eens een 5....(dat zeg ik sucks)
Dat zeg ik typo.
Enduro schreef:
Een Rail is geen URT, he. Unified Rear Triagle, dat is dat je bb in je hoofdframe zit en niet in je achterbrug. Voornamelijk bij de supermarktfietsen toegepast.
Oké dan NIET!

URT is dat je BB in je URT pivot zit overigens...
Ik heb enkel een single pivot !!!
SIngle Pivot F.U.N. babee"
Supermercado fietsen?
oOH je doelt op die Kenosha"s van Ruud.... ::)
-
- Forumbeheerder
The Pyreneeën King schreef:
[aab schreef:
en op de laatste bladzijde heeft de m3 in eens een 5....(dat zeg ik sucks)
Bladzijde van wat?
Scans mogelijk?
Als t een heel vertandige publicatie is zou ik
- nooit een fiets 10/10 geven
- de M3 punten aftrekken voor prijs en beschikbaarheid. Die zijn problematisch. Maar daardoor is de fiets ni slecht.
Bottom line: geef die M3 maar een 1/10 I don"t care. Hij voelt voor mij beter aan, en ik zal me er wel mee amuseren.
Demo is me te lomp.
Maar stel dat hij tegenvalt kan ik mn M3 makkelijk voor meer verkopen dan ik er zelf aan gegeven heb, Daarmee koop ik Hakke"s M1 en steek flink wat knaken in mn zak.
slecht kan t dus ni aflopen!
Volgens mij zal "t resultaat ni slechter zijn dan een M1, ik neem aan dat er wel research aan vooraf gaat.
Wat mij wel opvalt is dat de veerweg even groot blijft of groter wordt bij DH fietsen (algemeen) van tegenwoordig en de BB wordt omlaag gebracht, wat wel voor betere stabiliteit zorgt en betere cornering maar wat in rockgardens e.d.? zit je niet makkelijker met je pedaal ergens tegen? of is "t ook kwestie van gewoonte en rijstijl?
BF, ik wil u zeker is tonen hoe ge da machien moet gebruiken ;D
En er zijn hier toch een hele hoop mensen die het verschil ni kennen tss Single pivot en URT, of "t ni kunnen uitleggen.
Single pivot is je BB in je hoofdframe en afhankelijk van model je scharnierpunt achter, boven, voor je BB. Een URT is "eigenlijk" ook een "single pivot" maar je BB zit in de achterbrug, werkt enkel deftig zolang je op "t zadel blijft zitten. URT werkt voor geen meter (zeker ni voor DH waar je bijna constant recht staat) en wordt dus ook eigenlijk enkel nog op fietsen van de GB enzo toegepast.
BB in het scharnierpunt komt ni zo veel voor, maar hoe noem je zoiets ook. Breekt mss ni door omda ze er geen naam voor kunnen bedenken ;D
Wat mij wel opvalt is dat de veerweg even groot blijft of groter wordt bij DH fietsen (algemeen) van tegenwoordig en de BB wordt omlaag gebracht, wat wel voor betere stabiliteit zorgt en betere cornering maar wat in rockgardens e.d.? zit je niet makkelijker met je pedaal ergens tegen? of is "t ook kwestie van gewoonte en rijstijl?
BF, ik wil u zeker is tonen hoe ge da machien moet gebruiken ;D

En er zijn hier toch een hele hoop mensen die het verschil ni kennen tss Single pivot en URT, of "t ni kunnen uitleggen.
Single pivot is je BB in je hoofdframe en afhankelijk van model je scharnierpunt achter, boven, voor je BB. Een URT is "eigenlijk" ook een "single pivot" maar je BB zit in de achterbrug, werkt enkel deftig zolang je op "t zadel blijft zitten. URT werkt voor geen meter (zeker ni voor DH waar je bijna constant recht staat) en wordt dus ook eigenlijk enkel nog op fietsen van de GB enzo toegepast.
BB in het scharnierpunt komt ni zo veel voor, maar hoe noem je zoiets ook. Breekt mss ni door omda ze er geen naam voor kunnen bedenken ;D
Ik denk dat die steeds lagere brackets vooral komen doordat dh bikes meer toegespitst worden op warpspeed racen. Northshore achtige freeride bakken vullen het gat op dat hiermee ontstaat.
Toch?
En mocht het hele URT systeem nou nog niet duidelijk zijn dan moet je er nog maar eens goed over nadenken hoe een Klein Mantra of een Trek Y frame er ook al weer uitzagen, beide URT"s.
Toch?
En mocht het hele URT systeem nou nog niet duidelijk zijn dan moet je er nog maar eens goed over nadenken hoe een Klein Mantra of een Trek Y frame er ook al weer uitzagen, beide URT"s.
M@lphy schreef:
...kuch!
Enduro schreef:
Oeps, het moet juist andersom zijn. Ik wist het wel, maar typte het verkeerd, serieus!

-
k@tze schreef:
[M@lphy schreef:
...kuch!

Of probeer je duidelijk te maken dat je ook een M1 hebt?

-
k@tze schreef:
[M@lphy schreef:
...kuch!
Slecht Ralph!!!!!
K@tze rijdt ook al 2 jaar M1
Bruno schreef:
Ik geloof dat ze het "concentric pivot" noemen.
De Cove Hooker MX heeft er zo eentje.
Ik ben erg tevreden over mijn FSR, maar ben erg benieuwd naar het VPP-systeem en de werking/feeling ervan.
De goede raad van de pro"s in Fundamentals : als je snel wil gaan moet je van je remmen afblijven.
Dan heb je ook geen last van eventuele reminvloeden, toch simpel he.

Enduro schreef:
[Enduro schreef:
Oeps, het moet juist andersom zijn. Ik wist het wel, maar typte het verkeerd, serieus!![]()
Me reartriangle is unified enkel scharniert niet volgens het "URT" principe...
Chri$$tiaan schreef:
[k@tze schreef:
[M@lphy schreef:
...kuch!
Slecht Ralph!!!!!
K@tze rijdt ook al 2 jaar M1
En Katze heeft de mooiste M1 van allemaal

De ex-slet van Plons namelijk...