Re:M3 sucks?
Moderator:Beheerders
Dat staat er niet, hé. Er staat dat je wat meer brake jack voelt dan bij de M1 (logisch), maar dat dat je niet langzamer maakt...
Om nou meteen te zeggen dat de m3 zuigt gaat wel heel ver, er zijn zat frame"s met brakejack.
Tot nu toe heb ik alleen maar gehoord dat ie in alle opzichten beter is dan de m1.
Tot nu toe heb ik alleen maar gehoord dat ie in alle opzichten beter is dan de m1.
- PinoMEISSIE
Quote uit de DIRT
And the price, it is alot of money. But you know, I reckon you could pay double that and not bat an eyelid so good is its performance. And if you were only to ever buy one bike I"m sure everyone would chose an M3.
She is a winner that"ll eat most of us for breakfast. Intesne have done an outrageously good job on this bike. They had to!
Zij zijn van mening dat ie beter/sneller is dan de M1, dus lijkt me zeker een goede fiets, maar schijnbaar heb jij iets tegen Intense ofzo.
(Christiaan onder iemand anders ID)
And the price, it is alot of money. But you know, I reckon you could pay double that and not bat an eyelid so good is its performance. And if you were only to ever buy one bike I"m sure everyone would chose an M3.
She is a winner that"ll eat most of us for breakfast. Intesne have done an outrageously good job on this bike. They had to!
Zij zijn van mening dat ie beter/sneller is dan de M1, dus lijkt me zeker een goede fiets, maar schijnbaar heb jij iets tegen Intense ofzo.
(Christiaan onder iemand anders ID)
- Hydraulic_Pimp
Ik vraag mij af of 99 % van DP zo goed kan rijden dat ze nog maar voor de helft de capaciteiten van de M3 zouden benutten :-X
- King Zeus @ DirtE19
Hydraulic_Pimp schreef:
...99 % van DP...
Met 1% foutenmarge...
haha
schop ik tegen de schenen van Misters Intense?
In MBR staat ook dat de M3 beter is dan de M1. (Zou ik ook schrijven...)
Maar blijft dat ie meer "brack jack" heeft dan een M1. (VPP sucks, schreef ik toch al)
En dat voor een fiets die beter genoemd wordt...

Maar blijft dat ie meer "brack jack" heeft dan een M1. (VPP sucks, schreef ik toch al)
Hydraulic_Pimp schreef:
Ik vraag mij af of 99 % van DP zo goed kan rijden dat ze nog maar voor de helft de capaciteiten van de M3 zouden benutten :-X
nice quote!
-
The Pyreneeën King schreef:
hahaschop ik tegen de schenen van Misters Intense?
Kun je nagaan, zelf met meer Brake jack is ie nog beter als de M1, en de M1 is zoooo goed, dus dan is de M3 wel echt helemaal de shit!
-
wat kost die m3 ? frame met demper he
Bansheebeest gain schreef:
wat kost die m3 ? frame met demper he
evenveel als een BMW M3.....maar die heeft geen brakejack
-
gtlts 1 intense m3 0 :d
Dat wordt dus een floating disc voor de M3 voor de M1 zijn ze ook te krijgen http://www.braketherapy.com/
- Hydraulic_Pimp
King Zeus schreef:
[Hydraulic_Pimp schreef:
...99 % van DP...
Met 1% foutenmarge...
Nee nee, dat is die 1% dat ik zeker weet dat wel meer dan 50% zou benutten ;D
The Pyreneeën King schreef:
Dat is de prijs die je betaalt als je van FSR naar VPP gaat en dat nemen ze gewoon voor lief. Zo"n ramp is het ook weer niet.
Het ligt er denk ik met name aan hoe de fiets gebruikt wordt...
Iemand die full-on world cups rijdt en zijn remmen alleen gebruikt om zijn rempunt te halen en om de fiets te sturen, die is wellicht beter af met een M3...
De M1 is minder efficient op het pedaleren vlak, zodat deze trager is / aanvoelt...
Voor de gemiddelde recreant die af en toe een beetje bijtrapt en die waarvoor het meer lekker naar beneden rollen is, is de M1 dan de betere keuze...
Iemand die full-on world cups rijdt en zijn remmen alleen gebruikt om zijn rempunt te halen en om de fiets te sturen, die is wellicht beter af met een M3...
De M1 is minder efficient op het pedaleren vlak, zodat deze trager is / aanvoelt...
Voor de gemiddelde recreant die af en toe een beetje bijtrapt en die waarvoor het meer lekker naar beneden rollen is, is de M1 dan de betere keuze...
Voor de meeste hier geld dat het totaal nix uitmaakt wat voor fiets ze rijden buiten de wereld beroemde DPPF (Dirty Pages Poser Factor) simpel weg omdat ze het verschil niet voelen tussen brake jack of een verkeerde afstelling van een demper. Als je elke week minimaal 3-4 dagen echt dh rijdt dan begin je waarschijnlijk een idee te krijgen wat je fiets wel of niet doet.
En VPP gaat maar over 1 ding en dat is wheelpath, brakejack is totaal ondergeschikt, dit is alleen relevant als je van boven tot onder aan je rem hangt, en dan is brakejack ook niet meer spannend omdat je dan veel langzamer gaat en er bijna geen last meer van hebt.
En VPP gaat maar over 1 ding en dat is wheelpath, brakejack is totaal ondergeschikt, dit is alleen relevant als je van boven tot onder aan je rem hangt, en dan is brakejack ook niet meer spannend omdat je dan veel langzamer gaat en er bijna geen last meer van hebt.
-
iedereen die geen m3 en geen m1 in zijn huiskamer heeft staan ( de garage is uit den boze) kan geen oordeel geven over welke fiets nou beter is.
dus Jan wat denk jij er van?
dus Jan wat denk jij er van?
-
- Forumbeheerder
Ikke heb nog ni de kans gehad om m te goei te gaan testen. Geef me nog een paar weken (verhuizen, paar reisjes voorbereiden....)
Of er brake jack is of niet moet ik dus nog ondervinden. Ik stel wél vast dat ze bij santa cruz hoe langer hoe minder spreken over die armen, en dat Intense er zelfs geen montagegaten voor voorzien heeft.
Wat de idiote parking lot test leert (Don"t hurt me Mech, maar ik heb geen suspension pompje en weet dus ni eens hoeveel druk er in de kamer staat.....) is dat hij elléndig hard accelereert en een veel lagere BB heeft.
Wat Mech zegt telt zeker voor mij, maar een goed dealtje van een vieze ouwe man en ik was verleid......Keep an eye out for me in the bike parks, ik wil m gerust s uitlenen voor een testje aan een goeie rijder of iemand jupilers en spliffs levert, of zn zusje
Axle path zou idd the magic word zijn. Nigel Page vertelde van de protos dat het axle path verticaler is dan bij n M1 op grotere schokken en dus minder "blijft hangen" achter de hindernissen, waardoor hij sneller zou rollen. Iets wat mijn prachtig lichaam en gehoonde rijstijl wel ten goede komen ;-/
Den dirt is qua bike tests ongeveer even geloofwaardig als dat Berlusconi integer is...... Dus laat ons daar vooral ni naar omkijken
Of er brake jack is of niet moet ik dus nog ondervinden. Ik stel wél vast dat ze bij santa cruz hoe langer hoe minder spreken over die armen, en dat Intense er zelfs geen montagegaten voor voorzien heeft.
Wat de idiote parking lot test leert (Don"t hurt me Mech, maar ik heb geen suspension pompje en weet dus ni eens hoeveel druk er in de kamer staat.....) is dat hij elléndig hard accelereert en een veel lagere BB heeft.
Wat Mech zegt telt zeker voor mij, maar een goed dealtje van een vieze ouwe man en ik was verleid......Keep an eye out for me in the bike parks, ik wil m gerust s uitlenen voor een testje aan een goeie rijder of iemand jupilers en spliffs levert, of zn zusje
Axle path zou idd the magic word zijn. Nigel Page vertelde van de protos dat het axle path verticaler is dan bij n M1 op grotere schokken en dus minder "blijft hangen" achter de hindernissen, waardoor hij sneller zou rollen. Iets wat mijn prachtig lichaam en gehoonde rijstijl wel ten goede komen ;-/
Den dirt is qua bike tests ongeveer even geloofwaardig als dat Berlusconi integer is...... Dus laat ons daar vooral ni naar omkijken
BF = DeJean schreef:Axle path zou idd the magic word zijn. Nigel Page vertelde van de protos dat het axle path verticaler is dan bij n M1 op grotere schokken en dus minder "blijft hangen" achter de hindernissen, waardoor hij sneller zou rollen. Iets wat mijn prachtig lichaam en gehoonde rijstijl wel ten goede komen ;-/
Wat houd Axle Path precies in??? de lijn die de achterbrug bij het inveren neemt??
jojo schreef:
Wat houd Axle Path precies in??? de lijn die de achterbrug bij het inveren neemt??
Precies, de baan die de achteras aflegt bij het veren.
banen van achtervering vind u hier
-
is er iemand die mij kan uitleggen wat brake jack precies is?
de symptomen ,de nadelige effecten, de mogelijke oplossingen?
want via google leverde niet echt wat op.
bvd gijs
de symptomen ,de nadelige effecten, de mogelijke oplossingen?
want via google leverde niet echt wat op.
bvd gijs
-
- Forumbeheerder
in t kort:
dat de vering anders reageert als de achterrem gebruikt wordt, dan wanneer die los is.
Afhankelijk van model tot model kan de vering daardoor induiken of strekken,
De systemen die tot nu to t meest neutraal voor bleken zijn het Lawwil systeem zoals op de Yeti DH9 en het FSR van specialized (zoals op ne M1)
single pivot frames lijken er t gevoeligste aan.
dat de vering anders reageert als de achterrem gebruikt wordt, dan wanneer die los is.
Afhankelijk van model tot model kan de vering daardoor induiken of strekken,
De systemen die tot nu to t meest neutraal voor bleken zijn het Lawwil systeem zoals op de Yeti DH9 en het FSR van specialized (zoals op ne M1)
single pivot frames lijken er t gevoeligste aan.
-
kijk dat maakt het weer duidelijk.
maar ff heel simpel bekeken... t zorgt er dus voor afhankelijk van het systeem voor ,dat je met gelijke remkracht of juist harder remt of juist minder hard ( hoewel dit dus eigenlijk ongewenst is)???????? door de ongewenste effecten van het fenomeen
maar ik hoef me strax niet druk te maken met me specialized?? :P
thnx voor de uitleg in jeden fall
maar ff heel simpel bekeken... t zorgt er dus voor afhankelijk van het systeem voor ,dat je met gelijke remkracht of juist harder remt of juist minder hard ( hoewel dit dus eigenlijk ongewenst is)???????? door de ongewenste effecten van het fenomeen
maar ik hoef me strax niet druk te maken met me specialized?? :P
thnx voor de uitleg in jeden fall