Mama, ik zit tegenwoordig op Turne...

Cross country fietsen: nieuwtjes, vragen, vergelijkingen, koopadvies, etc.

Moderators:JJ, Beheerders

DeKerfs
Mama, ik zit tegenwoordig op Turne...

Bericht door DeKerfs » za feb 19, 2005 5:10 pm

Eénheidsworst tot en mét!

Ik trek me daar op geheel eigen wijze geen ene fl$kker van aan en presenteer u dan ook mijn resultaat van een typisch geval van "meeloop gedrag", mijn BMX met vering:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

2 Opmerkingen;

De zadelpen wordt bij nader inzien toch vervangen door een zwart exemplaar en de zwarte King kopserie wordt met een paar dagen omgewisseld voor een zilveren exemplaar.

Verder is alles naar wens en inmiddels goed bevonden. Hierbij denken wij aan de Fox RP3 demper, Fox Vanila 125RLC vork, Footwork naven, Mavic 321 velgen, Hope Mini 185/165 schijven, XTR/XT derailleurs, RaceFace Signature trapas en Turbine cranks met TA bladen, Hope snelsluiters, Thomson stuurpen met Easton EA50 riser en natuurlijk de ouwe getrouwe GripShift shifters.

En dat het nu maar mag ophouden met sneeuwen, zodat ik eindelijk eens kan gaan Turnen....

Steelboy
Contacteer:

Re:Mama, ik zit tegenwoordig op Turne...

Bericht door Steelboy » za feb 19, 2005 5:18 pm

Ja, .... en lelijk...

8)

jojo

Bericht door jojo » za feb 19, 2005 6:14 pm

Nice bike,

ipv. de Heckler? Ben benieuwd wat je beter vind rijden??

bettes

Bericht door bettes » za feb 19, 2005 6:19 pm

kijk nou heb je die outline stickers al... heb gisteren ook het broertje van de jouwe gezien, kleur is mooi en die stickers al helemaal.

rest is "gewoon" voor turner, de usual fox, usual hopes, usual CK, usual thomson.

Geheel ziet er zeer goed uit. Wemcome to the club.

greetz
bettes

msxx
Contacteer:

Bericht door msxx » za feb 19, 2005 6:50 pm

Nice bike ;)

Gisteren heb ik dezelfde opgehaald, op de achterbrug en de maat na dan :)

Wat me opvalt is dat bij die van jou ook maar één Five Spot sticker zit? Is dat standaard tegenwoordig?

zonoskar

Bericht door zonoskar » za feb 19, 2005 6:51 pm

Wel meteen die ICT sticker eraf pulken he! Verders: errug mooie fiets, ik had er echter een Talas ingestoken als ik jou was.

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » za feb 19, 2005 6:58 pm

jojo schreef:
Nice bike,

ipv. de Heckler? Ben benieuwd wat je beter vind rijden??

Overduidelijk deze, anders had ik de Heckler ook niet weg gedaan. Heb meerdere keren op een 5Spot gereden in het afgelopen jaar en het was eigenlijk best pijnlijk om bij de eerste rit al meteen het idee te hebben "sjit.. dit voelt eigenlijk beter aan dan mijn eigen Heckler"..... Ik heb destijds ook getwijfeld tussen de Heckler en de 5Spot., besloot voor de Heckler te gaan, helaas bleek dat voor mij persoonlijk dus niet de juiste keuze. Een jaar en wat eurootjes later is dat inmiddels recht gezet.

[
msxx schreef:
Nice bike ;)

Gisteren heb ik dezelfde opgehaald, op de achterbrug en de maat na dan :)

Wat me opvalt is dat bij die van jou ook maar één Five Spot sticker zit? Is dat standaard tegenwoordig?

Weet niet hoe dat zit. Heb idd ook 5Spots gezien met de nieuwe "FiveSpot" decal ipv de "5Spot" en het lijkt net "hoe de wind staat" hoeveel decals er op zitten.

Erikje

Bericht door Erikje » za feb 19, 2005 7:05 pm

[quote="DeKerf"s"]
[
msxx schreef:

Weet niet hoe dat zit. Heb idd ook 5Spots gezien met de nieuwe "FiveSpot" decal ipv de "5Spot" en het lijkt net "hoe de wind staat" hoeveel decals er op zitten.
[/quote]

Jullie snappen het echt niet, zoveel vraag naar hetzelfde dat ze in verschillende Taiwanese fabriekjes in elkaar worden gelast, en het ligt er net aan of de LPS (Local Print Shop) de logo"s een beetje snapt....

Erikje

Tall Boy Bram

Bericht door Tall Boy Bram » za feb 19, 2005 7:47 pm

Goh, een Turner kinderfiets. Ik mis alleen de zijwieltjes.... :P

TBB

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » za feb 19, 2005 7:59 pm

Erikje schreef:
Jullie snappen het echt niet, zoveel vraag naar hetzelfde dat ze in verschillende Taiwanese fabriekjes in elkaar worden gelast, en het ligt er net aan of de LPS (Local Print Shop) de logo"s een beetje snapt....

So much for your theory; ze worden bij Kinesis USA gelast, allemaal dus... allemaal op 1 plek. Misschien dat ze idd wel een heleboel stickeraars in dienst hebben, en de een is wat guller dan de andere... dát zou kunnen ;)

Rinse Appelstroop
Contacteer:

Bericht door Rinse Appelstroop » za feb 19, 2005 8:00 pm

Mooie Evenwichtsbalk jeroen,

Lukt de dubbele flikflak al?

Rinse

Cubeman

Bericht door Cubeman » za feb 19, 2005 8:05 pm

Zijn die wielen nu zo groot of is de eigenaar een klein ventje met korte pootjes 8)

Mooie bike hoor, maar wel weer heel iets anders als dat oud ijzer waar je het normaal op doet!

Ninko

Bericht door Ninko » za feb 19, 2005 8:05 pm

dacht dat je dit pas over een tijdje zou laten zien jeroen...
Maarjah,,,, kheb hem al mogen aanschouwen en tis zeker een erg mooie fietske geworden zeg...

Ninko

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » za feb 19, 2005 8:15 pm

zonoskar schreef:
Verders: errug mooie fiets, ik had er echter een Talas ingestoken als ik jou was.

Als jij mij was, had jij gewoon ook die RLC die je had liggen, gemonteerd, aangezien een Talas hennig veul geld kost... misschien iets voor de toekomst, heb er over na gedacht...

maar vergeet niet dat dit een fiets is waar ik "af en toe" op ga spelen... niet wekelijks mijn rondjes boswielrennen op afwerk...

Cubeman

Bericht door Cubeman » za feb 19, 2005 8:21 pm

Maar wat zou de meerwaarde van een Talas moeten zijn als je al een Vanilla RLC hebt.... :?
Dat zwart met zwart staat wel goei en de vork past denk ik ook wel bij het karakter van de bike ::)

Praat anders eens met MSXX, die heeft het wel eens over een Vanilla RLC terwijl hij nu een Talas RLC heeft.

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » za feb 19, 2005 8:30 pm

Cubeman schreef:
Maar wat zou de meerwaarde van een Talas moeten zijn als je al een Vanilla RLC hebt.... :?
Dat zwart met zwart staat wel goei en de vork past denk ik ook wel bij het karakter van de bike ::)

Praat anders eens met MSXX, die heeft het wel eens over een Vanilla RLC terwijl hij nu een Talas RLC heeft.

Een Talas heeft veel zin als je echt veel gaat rijden met de fiets, in mijn optiek. Wat heet, als je dus echt km"s gaat maken waarbij ook vaak geklommen wordt. Dan is het ideaal om de vork te kunnen droppen, iets betere verhoudingen te krijgen voor klimwerk. Zie ook de opmerking hierover in onze test.

Dus ik zie er zeker het nut wel van in, maar voor mij is deze 5Spot een fiets die ik gebruik náást mijn boswielrenners. Dát doe ik gewoonweg het meeste en voor optimaal gebruik van deze Turner moet ik uitwijken naar zeker een uur rijden van huis. Dat gebeurd dus niet elke week. Daarom zie ik persoonlijk nog even de aanschaf van een Talas niet in, the RLC will do for the time being....

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » za feb 19, 2005 8:45 pm

jammer dat jij zo voorspelbaar bent en kiest voor een Turner. 8)
ik denk dat je er meer mee gaat fietsen dan je nu denkt.
eenmaal fully.....

have fun with it

Xircuit
Contacteer:

Bericht door Xircuit » za feb 19, 2005 8:46 pm

Nice, meeloper ;) Die Zilveren RF vind ik persoonlijk wel mooi, zeker als je er ook nog een zilver CK in zet. Maar over smaak valt niet te twisten, blijkt.

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » za feb 19, 2005 9:18 pm

The Pyreneeën King schreef:
jammer dat jij zo voorspelbaar bent en kiest voor een Turner. 8)
ik denk dat je er meer mee gaat fietsen dan je nu denkt.
eenmaal fully.....

have fun with it

ey, vergeet niet dat ik al ruim 2 jaar fullies heb! Wellis waar een ouwe en sinds vorig jaar een Santa Cruz, die nu een mooi leven lijd ergens anders, maar toch!

Ik weet wel dat ik niet vaak op de SC ben gaan rijden (spelen, meer) omdat mij die fiets gewoon niet perfect pastte... dat nodigt niet uit. Deze fiets past mij als gegoten. Dat was mij al meer dan duidelijk toen ik op die van Plons reed een jaar terug.

Dus; ik zal zeker meer volgeveerd rijden dan voorheen, maar dat zal meer in de catergorie "spelen" vallen, dan echt meters maken ;)

En ben maar niet bang dat ik alsnog van mn geloof af zal vallen... er zitten nog wat dingen in de spreekwoordelijke "pijp" ;)

Christiaan

Bericht door Christiaan » za feb 19, 2005 11:44 pm

Jeroen,

Werkelijk een plaatje :P

FREAKaZOID
Contacteer:

Bericht door FREAKaZOID » zo feb 20, 2005 7:54 pm

Tsss kan er niet meer tegen... kwil ook meelopen ;)

legion
Contacteer:

Bericht door legion » ma feb 21, 2005 12:07 am

Mwah, wel aardig. :o

[off topic]
Ik ben behoorlijk benieuwd wat het nou precies was dat jou tegenviel aan die Heckler.

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » ma feb 21, 2005 6:18 pm

legion schreef:
Mwah, wel aardig. :o

[off topic]
Ik ben behoorlijk benieuwd wat het nou precies was dat jou tegenviel aan die Heckler.

Het frame is naar mijn zin té breed gebouwd. Wat heet, de achterbrug is nogal aan de brede kant. Bleef met mijn hakken tegen de achterbrug aan komen, zelfs na het instaleren van bredere trapassen bleef ik deze problemen houden. Daarbij viel het mij telkens op dat de cranks niet even ver van de achterbrug stonden. Iets wat ik op geen andere fiets had met dezelfde trapas/cranks.

Daarnaast was het frame me net een tikkie te groot. Die twee dingen bij elkaar opgeteld gaven mij het gevoel op een vrachtwagen te zitten. Not my cup of tea dus. De 5Spot gaf mij direct al een beter gevoel, toen ik er een aantal keren op reed vorig jaar.

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » di feb 22, 2005 9:27 am

En dan te bedenken dat Jayron, als ie niet over fietsen of vrouwen praat, continu over vrachtwagens zit te ouwhoeren...

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » di feb 22, 2005 11:23 am

vrouwen?

Plaats reactie