Re:Geef hier jullie reactie op de DP test !
Moderators:JJ, Beheerders
Gewoon jullie mening over de test, dank u...
Het stuk was goed opgebouwd ( achtergrond over bouwer etc) en makkelijk te lezen. Gaan jullie dit vaker doen? Wellicht meer diepgang door een link naar andere tests bij te voegen. Ieder testteam heeft namelijk zijn eigen stijl van testen en schrijven. De lezer moet daar een beetje aan wennen om zo tussen de regels door te kunnen lezen. Verder gaat je geloofwaardigheid omhoog als je als testteam veel ervaring hebt.
Je moet natuurlijk ergens beginnen en het is niet ieder dag dat je nieuwe bike"s aangeboden krijgt om te testen (helaas). Grote vraag blijft; past dit binnen het DP format waar LEDEN elkaar informeren over hun ervaringen.
Maar goed... ik vond het zeker leuk om te lezen. Wat voor lekkers gaan jullie de volgende keer testen?
Je moet natuurlijk ergens beginnen en het is niet ieder dag dat je nieuwe bike"s aangeboden krijgt om te testen (helaas). Grote vraag blijft; past dit binnen het DP format waar LEDEN elkaar informeren over hun ervaringen.
Maar goed... ik vond het zeker leuk om te lezen. Wat voor lekkers gaan jullie de volgende keer testen?
Wait and see!

Goed, als jullie dit maandelijks doen stop ik met MBA kopen!
Wel dit soort fietsen blijven testen, de cheape grote merken staan reeds in "alle" mags.
Wel dit soort fietsen blijven testen, de cheape grote merken staan reeds in "alle" mags.
-
Juist dit soort testen geeft DP diepgang en zorgt ervoor dat het niet alleen oppervlakkig geneuzel over bike(gerelateerde) zaken wordt.
Wat mij betreft mogen er zeker meer van dit soort testen komen.
Het hoeven uiteraard niet altijd de meest exotische/ dure bike"s te zijn.
(uiteraard ook geen target e.d.)
Vooral zo blijven doorgaan.
Wat mij betreft mogen er zeker meer van dit soort testen komen.
Het hoeven uiteraard niet altijd de meest exotische/ dure bike"s te zijn.
(uiteraard ook geen target e.d.)
Vooral zo blijven doorgaan.

Top, duidelijke uitleg en juiste soort fiets, mooie foto"s ook.
Ik ben benieuwd wat er nog in de pijplijn zit...
Ik ben benieuwd wat er nog in de pijplijn zit...
EL PERRO schreef:
Goed, als jullie dit maandelijks doen stop ik met MBA kopen!
Laten we wel even reeël blijven natuurlijk.... dit soort fietsen is het topje van de ijsberg, een klasse apart. Een groot deel van de lezers zal zoiets nooit kopen, dus zal ook zeker het geval zijn dat er fietsen in een "lager" segment getest zullen worden. Ook dié klanten willen graag lezen/horen wat er over dat segment fietsen te vertellen valt.
[quote="DeKerf"s"]
Laten we wel even reeël blijven natuurlijk.... dit soort fietsen is het topje van de ijsberg, een klasse apart. Een groot deel van de lezers zal zoiets nooit kopen, -snip-
[/quote]
gelukkig, want het begint al een beetje op eenheidsworst te lijken...
wel weet ik dat de meeste testers weinig bevooroordeeld waren, turnersokjes links en rechts en kont tattoo"s met turner staan niet op de foto"s.
wel een zeer mooie test met zowel geschiedenis, materiaal als rijgedrag. Mooi gedaan met weer zeer mooie foto"s. volhouden, doorgaan en nog nog nog, geef ons meer.
greetz
bettes
btw: chris king disco-go-tech naven, niet iso
Laten we wel even reeël blijven natuurlijk.... dit soort fietsen is het topje van de ijsberg, een klasse apart. Een groot deel van de lezers zal zoiets nooit kopen, -snip-
[/quote]
gelukkig, want het begint al een beetje op eenheidsworst te lijken...
wel weet ik dat de meeste testers weinig bevooroordeeld waren, turnersokjes links en rechts en kont tattoo"s met turner staan niet op de foto"s.
wel een zeer mooie test met zowel geschiedenis, materiaal als rijgedrag. Mooi gedaan met weer zeer mooie foto"s. volhouden, doorgaan en nog nog nog, geef ons meer.
greetz
bettes
btw: chris king disco-go-tech naven, niet iso
Als je een motor magazine koopt, wil je toch liever MV Agusta"s en Ducati"s zien dan scooters? Ik vind dat met Turner de maatstaf gezet is....enkel handjobs! :-*
jah was zeker een erg mooite test. alhoewel er nog wel wat beter fotomateriaal bij zou mogen...
Er staat nu 1 foto dat hij aan een boom hangt... de andere zijn allemaal close ups van hoe hard je met die bike wel nie door de bocht kan... ik ga er toch van uit dat dat wel kan... zie liever wat gedetailleerdere foto"s, bijvoorbeeld een paar van wat draaipunten of, jullie hebben het bijvoorbeeld in de tekst over mooie cnc gefreesde stukjes in de achterbrug... dit zie je dan weer totaal niet op de foto"s, is wel jammer... En ik heb in het echt al gezien dat die stukjes de moeite van het fotograferen wel waard zijn...
Niet om af te kraken,,, maar gewoon een aanvulling...
Ninko
Er staat nu 1 foto dat hij aan een boom hangt... de andere zijn allemaal close ups van hoe hard je met die bike wel nie door de bocht kan... ik ga er toch van uit dat dat wel kan... zie liever wat gedetailleerdere foto"s, bijvoorbeeld een paar van wat draaipunten of, jullie hebben het bijvoorbeeld in de tekst over mooie cnc gefreesde stukjes in de achterbrug... dit zie je dan weer totaal niet op de foto"s, is wel jammer... En ik heb in het echt al gezien dat die stukjes de moeite van het fotograferen wel waard zijn...
Niet om af te kraken,,, maar gewoon een aanvulling...
Ninko
Lekker te lezen, in tegenstelling tot wat ik meestal aan reviews in de bladen zie krijg ik nu wel een idee van hoe de bike rijdt, dat zou ik wel wat vaker willen zien. Ook laten weten waar de minpunten/zwaktes liggen is wel zo fijn.
Wat ik nog wel zou willen zien, behalve idd detailfoto"s van interessante stukken, is een vergelijking met modellen van andere fabrikanten en de prijs/kwaliteitsverhouding ten opzichte van concurrenten (in dit geval, noem eens wat, een Spezi Enduro en C"dale Prophet).
Verder: ga zo door! Keep em coming!
Wat ik nog wel zou willen zien, behalve idd detailfoto"s van interessante stukken, is een vergelijking met modellen van andere fabrikanten en de prijs/kwaliteitsverhouding ten opzichte van concurrenten (in dit geval, noem eens wat, een Spezi Enduro en C"dale Prophet).
Verder: ga zo door! Keep em coming!
had ook graag wat detail foto"s willen zien, maar voor de rest prima verslag.
Ga zo door!!
Misschien idee, als jullie toch een frame testen, kunnen jullie dan niet meteen de vork (of andere onderdelen) gelijk mee nemen in de test. of eventueel als aparte test?
Ga zo door!!
Misschien idee, als jullie toch een frame testen, kunnen jullie dan niet meteen de vork (of andere onderdelen) gelijk mee nemen in de test. of eventueel als aparte test?
- Rinse Appelstroop
- Contacteer:
Mooie test, goed geschreven, maar ik mis ook wat foto"s van de fiets zelf.
Verder is het geen idee om een testdag voor forum leden, en dan gewoon inschrijven met een max. aantal leden etc. Dat moet toch wel te regelen zijn neem ik aan. Verder tests in verschillende segmenten; xc, dual, fr, dh zodat iedereen aan z"n trekken komt!
Rinse
Verder is het geen idee om een testdag voor forum leden, en dan gewoon inschrijven met een max. aantal leden etc. Dat moet toch wel te regelen zijn neem ik aan. Verder tests in verschillende segmenten; xc, dual, fr, dh zodat iedereen aan z"n trekken komt!
Rinse
- Xircuit
- Contacteer:
Tis mooi om te zien dat er weer wat leven in de brouwerij komt. Interessante test!
ivm de fotos :
ik had enkel een fisheye ter beschikking, dus ik kon geen detail fotos maken.
de foto van de fiets aan de boom is met een playmobiel nikonneke gemaakt.
hiervoor onze excuses, maar dat komt allemaal door Canon.nl...die hebben mijn lensen voor 5 weken achtergehouden.
anders waren er zeker detailfotos geweest.
Testdagen voor dp-ers :
dan moet je bij O2 bikers zijn, die doen zo wat.
WIj zijn afhankelijk van mensen die die fiets privee willen afstaan, en dan graag weten wie er gaat mee rijden.
ik had enkel een fisheye ter beschikking, dus ik kon geen detail fotos maken.
de foto van de fiets aan de boom is met een playmobiel nikonneke gemaakt.
hiervoor onze excuses, maar dat komt allemaal door Canon.nl...die hebben mijn lensen voor 5 weken achtergehouden.
anders waren er zeker detailfotos geweest.
Testdagen voor dp-ers :
dan moet je bij O2 bikers zijn, die doen zo wat.
WIj zijn afhankelijk van mensen die die fiets privee willen afstaan, en dan graag weten wie er gaat mee rijden.
-
Wat ik wel graag had gezien is wat zijn de verbeteringen ten opzichte van het voorgaande model?
Ik zie namelijk dat de 2005 is uitgevoerd met een luchtdemper en de 2004 had een romic spiraalveer demper (waar iedereen lyris over was)....
Waarom deze verandering?
en is dit ook een verbetering?
Ik zie namelijk dat de 2005 is uitgevoerd met een luchtdemper en de 2004 had een romic spiraalveer demper (waar iedereen lyris over was)....
Waarom deze verandering?
en is dit ook een verbetering?
De fiets die getest is is een 2004 model, er stond een romic op maar die was snel stuk, volgens mij ook de reden dat ze nu gestopt zijn met romic er op te monteren.
Plons schreef:
De fiets die getest is is een 2004 model, er stond een romic op maar die was snel stuk, volgens mij ook de reden dat ze nu gestopt zijn met romic er op te monteren.
Volgens mijn niet helemaal. De 6pack vult het programma aan, waardoor de spot als lichtere trailbike gepositioneerd wordt. Niet alleen de durability issues van de romic demper, maar vooral ook de buitengewone performance en het lagere gewicht laten volgens mij de keuze vallen op de rp3
in ieder geval is het nu ROMIC UITVERKOOP bij turner, je kan ze kopen voor een appel en twee eieren !
Zo net terug van vakantie, eerst maar eens alle opgekropte fietsfrustraties botvieren.
@Plons,
Die foto"s zijn natuurlijk helemaal waardeloos, maar goed
Trouwens met een fish eye kun je best detail opnames maken, zeker met die resolutie waar jij mee schiet.(btw ik heb geinvesteerd in een 1DS van een oud vrouwtje...)
Nu ff zonder dollen, ik vind de lokatie een beetje mattig voor een fiets van dat kaliber, maar goed dat zal wel zo zijn reden hebben.
Verder alle lof en ga vooral zo door, als juliie een keer een Elemet willen testen hoor ik het wel....
dussssss©
@Plons,
Die foto"s zijn natuurlijk helemaal waardeloos, maar goed

Trouwens met een fish eye kun je best detail opnames maken, zeker met die resolutie waar jij mee schiet.(btw ik heb geinvesteerd in een 1DS van een oud vrouwtje...)
Nu ff zonder dollen, ik vind de lokatie een beetje mattig voor een fiets van dat kaliber, maar goed dat zal wel zo zijn reden hebben.
Verder alle lof en ga vooral zo door, als juliie een keer een Elemet willen testen hoor ik het wel....
dussssss©
Geloof mij, wij hebben die fiets echt wel getest op de ideale plaats om een enduro fiets te testen.
Alleen de fotos werden genomen op een "open" plaat voorzien van licht en kort bij de parking, want ik had geen zin en geen tijd om ergens anders fotos te maken.
Ik vind het trouwens wel altijd grappig dat mensen altijd commentaar hebben op het feit waar een fiets getest is geweest terwijl zij er nog nooit geweest zijn.
Als jullie echt eens willen weten hoe gevarieerd maasmechelen wel is moeten jullie echt eens stoppen met rond de kerk te fietsen en gewoon eens langs te komen.
ik heb nu reeds verscheidene malen een "ritje" ingericht voor dp-ers en TELKENS valt het op hoe veel mensen gewoon staan te kijken en te voet gaan op trails die door ons gewoon gedaan worden met hardtail xc fietsen.
En dan spreek ik over toekijkende fietsers met 15cm veerweg met alles erop en eraan.
Kom gewoon eens mee op een tocht daar en dan kan iedereen zijn daden eens toevoegen aan zijn woorden.
En trust me, weinig daden zullen wij zien....
Bij de test van de enduro fietsen hebben we een vaste lus afgelegd, waarin echt alles zat : klimmen over wortels, dh over wortels, drops varierend van 20 cm tot 1 meter, snelle stukken, super steile stukken, cornuto"s, Big macs, super Maguras.
Laten we het zo zeggen, pas geleden kwam ik er drie regelmatige bezoekers van DP tegen, deze drie heren kunnen echt een potje fietsen en waren voorzien van mooie enduro/freeride/dh fietsen.
Op de testwegen van onze enduro test deden ze 80% te voet, maar ze gaven wel toe dat het SUPER test wegen waren en dat ze zeker gingen terug komen.
Alleen de fotos werden genomen op een "open" plaat voorzien van licht en kort bij de parking, want ik had geen zin en geen tijd om ergens anders fotos te maken.
Ik vind het trouwens wel altijd grappig dat mensen altijd commentaar hebben op het feit waar een fiets getest is geweest terwijl zij er nog nooit geweest zijn.
Als jullie echt eens willen weten hoe gevarieerd maasmechelen wel is moeten jullie echt eens stoppen met rond de kerk te fietsen en gewoon eens langs te komen.
ik heb nu reeds verscheidene malen een "ritje" ingericht voor dp-ers en TELKENS valt het op hoe veel mensen gewoon staan te kijken en te voet gaan op trails die door ons gewoon gedaan worden met hardtail xc fietsen.
En dan spreek ik over toekijkende fietsers met 15cm veerweg met alles erop en eraan.
Kom gewoon eens mee op een tocht daar en dan kan iedereen zijn daden eens toevoegen aan zijn woorden.
Bij de test van de enduro fietsen hebben we een vaste lus afgelegd, waarin echt alles zat : klimmen over wortels, dh over wortels, drops varierend van 20 cm tot 1 meter, snelle stukken, super steile stukken, cornuto"s, Big macs, super Maguras.
Laten we het zo zeggen, pas geleden kwam ik er drie regelmatige bezoekers van DP tegen, deze drie heren kunnen echt een potje fietsen en waren voorzien van mooie enduro/freeride/dh fietsen.
Op de testwegen van onze enduro test deden ze 80% te voet, maar ze gaven wel toe dat het SUPER test wegen waren en dat ze zeker gingen terug komen.
...Over het testparcour kunnen we twisten, een ding is zeker en dat is dat MM zeker veel te bieden heeft voor een betrouwbaar testverslag. Daarbij komt dat iedereen een bike indeeld naar zijn eigen inzicht cq. kunnen of naar wat de bladen hen voorschoteld. Wij (de testcrew) doen dat op onze eigen wijze. Let wel dat we geen park naast de deur hebben liggen en dat wij ervaring genoeg hebben om een goed testgebied uit te kunnen kiezen. Keuze genoeg hier het limburgse (zowel nederland als belgië)...
"Een xc bike ga je ook niet testen op een dirt parcour."
"Een xc bike ga je ook niet testen op een dirt parcour."
Ik ben dus meegeweest met Plons naar het bewuste test-parcour.Plons schreef: ....
Om een lang verhaal kort te houden, de meeste "paden" als je ze zo kan noemen, waren zo technisch
en stijl en vooral de combinatie met de vele bomen, wortels, off-cambers, rotsblokken, etc, dat ik heb staan kijken hoe Plons naar beneden ging......en ik moet toegeven dat het me te moeilijk was.... gewoon te moeilijk.
Het Maasmechelse parcour is dus zeker ideaal om een "enduro" op zijn maximum te kunnen testen en ik ben er heel erg zeker van dat de meeste hetzelfde gaan ervaren als ik.
Je moet echt wel weten wat je doet en vooral veel techniek hebben.
Ik ga het binnenkort opnieuw proberen met mijn enduro fiets, met mijn Bighit was het een ramp....
niet dat het aan de fiets lag, maar ik vond het toen wel een goed excuus.

Niet alleen is deze fiets Big Hit maar ook zeer BIG heavy !
Weinig Raspect voor de mens die die naar boven sleurt...
Weinig Raspect voor de mens die die naar boven sleurt...
Ik vond het een onderhoudende test, ik kwam echter nergens iets van prijzen tegen. Had ik wel interessant gevonden om te zien.
Verder een zeer goed initiatief!
Verder een zeer goed initiatief!