velgen... mavic ex 721 cd...???
Moderator:Beheerders
-
- Contacteer:
ik ga binnenkort (over een paar maanden) velgen (voor gebruik met hs33) of eigenlijk een komplete wielset aanschaffen maar eerst velgen...
maareeh wat moet ik kopen?
ik dacht zelf eerst aan dmr dv velgen, waarschijnlijk alleen omdat t dmr is ::) nu kwam ik erachter dat ze vrij zwaar zijn...
een vriend van mij prijsde de mavic ex 721 cd aan. staat beschreven als een van de sterkste velgen voor gebruik met v-brake"s.
http://www.bike2build.nl/fotogroot/mavic04ex721.jpg <-- die dus
is dit een goede keuze of weten jullie iets anders? en is dat keramische voor bijna het dubbele aan te raden? denk zelf dat het niet nodig is...
ik ben opzoek naar iets zo sterk en zo licht mogelijk. gaat gebruikt worden voor street. graag jullie ideeen, en de reden waarom.
ik ben er nog niet uit of ik 24 of 26 inch ga rijden...
alvast bedankt,
mike.
maareeh wat moet ik kopen?
ik dacht zelf eerst aan dmr dv velgen, waarschijnlijk alleen omdat t dmr is ::) nu kwam ik erachter dat ze vrij zwaar zijn...
een vriend van mij prijsde de mavic ex 721 cd aan. staat beschreven als een van de sterkste velgen voor gebruik met v-brake"s.
http://www.bike2build.nl/fotogroot/mavic04ex721.jpg <-- die dus
is dit een goede keuze of weten jullie iets anders? en is dat keramische voor bijna het dubbele aan te raden? denk zelf dat het niet nodig is...
ik ben opzoek naar iets zo sterk en zo licht mogelijk. gaat gebruikt worden voor street. graag jullie ideeen, en de reden waarom.
ik ben er nog niet uit of ik 24 of 26 inch ga rijden...
alvast bedankt,
mike.
-
Re:velgen... mavic ex 721 cd...???
zie eens uit naar sun ringle
vind ik voor de prijs veel betere velgen

vind ik voor de prijs veel betere velgen

Mavic 721cd"s worden algemeen gezien als de sterkste velg in zijn gewichtsklasse,pinoisgeel schreef:
ik heb ze zelf op mijn DH-fiets samen met nog een bazillion andere DH"ers en we zijn er allemaal tevreden over.
Persoonlijk vind ik de extra kosten voor de keramische versie veel te duur.
- King Zeus @ DirtE19
Idd, de EX 721 zijn perfect! Ik rijdt der zelf ook street mee (met HS33
) en heb niet echt ergens last van. Okee zo af en toe zelf eens centeren (om de 3maand) en alles is in orde. De ceramische versie zou ik niet nemen omdat deze eigenlijk bedoelt is om niet meer in te slijten onder invloed van de remblokken, maar tegen dat ge hier u voordeel zou uithalen is uw velg bij street gebruik toch al dood peins ik...
Wat kan WEL met EX721:
-stairgabs van 2x12 treden (hoger ben ik nog nie geweest, wel banden harder zetten dan!)
-een bunny hop missen
-een gap van muurtje naar muurtje over het hoofd zien en te laat en te zwak hoppen...
-drops naar een landing (mits ge een beetje goe land é ;D)
-fuffanu"s (zulke dat ge tot op de velg zit en *BOK* hoort)
-quarter to quarter wall-ride (in st Niklaas) niet goed inschatten qua afstand...
-en nog vele dingen
Wat NIET kan:
-echt veel 180°"s maar half draaien en landen...
-drop to flat van 500m hoog (maar das toch dom tenzij ge trialt)
-echt lompe dingen
ik hoop da ge er iets mee zijt, groeten king zeus

Wat kan WEL met EX721:
-stairgabs van 2x12 treden (hoger ben ik nog nie geweest, wel banden harder zetten dan!)
-een bunny hop missen
-een gap van muurtje naar muurtje over het hoofd zien en te laat en te zwak hoppen...

-drops naar een landing (mits ge een beetje goe land é ;D)
-fuffanu"s (zulke dat ge tot op de velg zit en *BOK* hoort)
-quarter to quarter wall-ride (in st Niklaas) niet goed inschatten qua afstand...
-en nog vele dingen
Wat NIET kan:
-echt veel 180°"s maar half draaien en landen...
-drop to flat van 500m hoog (maar das toch dom tenzij ge trialt)
-echt lompe dingen
ik hoop da ge er iets mee zijt, groeten king zeus
-
- Contacteer:
@ banshee beest 15: welke sun rims zijn er dan geschikt voor v-brakes/hs 33, wegen weinig en zijn sterk...
@ de rest: bedankt voor de reacties, ik dacht zelf ook dat die keramische zooi te weinig beter zou zijn voor die prijs...
@ de rest: bedankt voor de reacties, ik dacht zelf ook dat die keramische zooi te weinig beter zou zijn voor die prijs...
-
@pinois : www.sunringle.com
ff zelf zien want ken ze niet echt :d
ff zelf zien want ken ze niet echt :d
- Drooze @ DirtE19
- Contacteer:
king zeus heeft gelijk. als ge veel 180"s mist, zijn"t mss ni de perfecte velgen. maar in dat geval is er geen enkele velg goed.
heb net bij pat ook een EX721 besteld. goedkoop, licht, stevig.
-
@ drooze : 180"s misse ? doubletrack
ik doe geen 180"s maar wel sidekicks *ask tha crasher* en mijn velg sta zo recht als toen ek ze ineen stak
dus wilde 180"s misse , doubletrackje stoppe

-
- Contacteer:
wat kosten ze bij pat? 36 gaats...Drooze @ DirtE19 schreef:
king zeus heeft gelijk. als ge veel 180"s mist, zijn"t mss ni de perfecte velgen. maar in dat geval is er geen enkele velg goed.
EX721 CD: 54,85E
EX721 zilver: 42,50E
EX721 zilver: 42,50E
-
- Contacteer:
is de cd de bruine velg?
en is dat cd aan te raden?
en is dat cd aan te raden?
Cd is de donkergrijze velg... kleur is door hardanodiseren erop gezet.
Volgens sommige WC teammechs zouden velgen daardoor minder snel dan de gewone gedeukt worden aka sterker zijn, maar of dat waar is weet ik niet.
greetz
bettes
eigenaar van 2 D521 ceramic velgen in zijn trialvelo waar hij heel techniekloos mee rijdt...
/edit: stukkie vergeten, dus maar bijgevoegd
Volgens sommige WC teammechs zouden velgen daardoor minder snel dan de gewone gedeukt worden aka sterker zijn, maar of dat waar is weet ik niet.
greetz
bettes
eigenaar van 2 D521 ceramic velgen in zijn trialvelo waar hij heel techniekloos mee rijdt...
/edit: stukkie vergeten, dus maar bijgevoegd
ehmmm...die CD"s zijn toch stijver?...dus zoiets als: ze geven minder mee waardoor ze meer bokken en je dus langzamer bent...?