Wat is de nieuwprijs (geweest) van een Giant ATX 870?

Cross country fietsen: nieuwtjes, vragen, vergelijkingen, koopadvies, etc.

Moderators:JJ, Beheerders

Plaats reactie
franciss
Wat is de nieuwprijs (geweest) van een Giant ATX 870?

Bericht door franciss » do feb 10, 2005 9:55 am

Ik ben een beetje aan het rondzoeken op marktplaats en kom deze tegen.
Ik had er al een bod op gedaan toen ik nog de prijzen van 2e hands MTB"s van de fietsenwinkel hier in de buurt in mijn achterhoofd had. Maar nu vraag ik mij dus af wat de nieuwprijs is en of dat bod van 400 euro niet te veel is.

De advertentie:
http://www.marktplaats.nl/index.php3?ur ... /96516.htm

De link werkt niet helemaal maar je moet hem dus even in je adres balk kopieren.
Okay Thnx

Pimiento

Re:Wat is de nieuwprijs (gewweest van een Giant ATX 870?

Bericht door Pimiento » do feb 10, 2005 10:29 am

De nieuwprijs zal denk ik rond de 2500 gulden hebben gelegen. Een bod van 400 euro lijkt me redelijk, mits de bike in een goede tot zeer goede staat verkeerd. Ik zou tjekken hoe de bike gebruikt is/ hoeveel hij gelopen heeft en of er ooit iets vervangen is.

franciss

Re:Wat is de nieuwprijs (geweest) van een Giant ATX 870?

Bericht door franciss » do feb 10, 2005 4:45 pm

Hij had me gebelt vandaag en zei dat hij weinig was gebruikt. Er was alleen een keer een schijf vervangen omdat deze verbogen was door een tak.
Verder heeft hij altijd binnen gestaan.
Ik ga hem gewoon binnenkort even bekijken. Ook zei hij dat hij niet voor onder de 500 euro ging. Is dat nog redelijk?

Pimiento

Bericht door Pimiento » do feb 10, 2005 5:30 pm

Hmm ligt eraan. "Niet veel gebruiken" is natuurlijk relatief. Als de bike bijvoorbeeld 2000 kilometer heeft gelopen onder normale bikeomstandigheden, kunnen tandwielen cassette en ketting weleens aan vervanging toe zijn, als ook de vork. Een Magnum R is nu niet de beste vork (understatement), maar als hij goed onderhouden is, doet ie zn werk wel. Verder is het een prima bike, en een goed frame om op verder te bouwen.

Tjek dus deze punten, neem desnoods iemand mee die er verstand van heeft als je twijfelt. Wanneer de boel versleten is, moet je al snel voor honderden euros verbouwen. Het is aan jou te bepalen wat je ervoor over hebt.

500 euro zou echt mijn max zijn, maar het moet echt goedkoper kunnen, gezien de bovenstaande punten. Nogmaals, tis jouw feestje!

Het TUIG
Contacteer:

Bericht door Het TUIG » za feb 26, 2005 12:22 am

Als het een ATX-870 is met een Magnum R en Magura Julie"s dan heeft hij 2999 gulden gekost.Prcht frame maar de onderdelen zijn K*T!
Ik heb er ook een maar bij de mijne is er niks meer origineel.
Tip:vervang crankstel en trapas voor een Octalink of Isis.Het originele crankstel is echt bagger!
500 euro is een mooie prijs,het frame is een mooie basis voor een lichte snelle XC bike!
Veel plezier ermee.

p.s.de fiets is rond de 10 kilo te krijgen! ;)

Plaats reactie