DH adapter voor Marzocchi 66

Technische problemen en oplossingen welke betrekking hebben op alle typen mountainbikes.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Charmin
DH adapter voor Marzocchi 66

Bericht door Charmin » vr feb 04, 2005 3:40 pm

hey, ik heb een tijdje geleden een hele mooie marzocchi 66 VF gekocht. Nu een groot klein probleem, want ik ik heb de "oude" xt dh schijven en remmen, maar er schijnt nergens de juiste adapter te krijgen.
Shimano, heeft 2x de verkeerde opgestuurd, A2Z stuurd ook de verkeerde op, en Marzocchi Benelux zegt dat het de rem-fabrikants probleem is.

Ik heb de adapater al gezien, het is een rechte plaat met 4 gaten, Internationaal naar internationaal 160mm -203mm. Alle adapters die ik nu heb geprobeerd, zijn versprongen = ze vergroten de diameter maar brengen de caliper niets dichter naar de schijf toe. (want die staat een end weg van de vork nokken)

WIE KAN MIJ HELPEN?! Of wie begrijpt uberhaupt waar ik het over heb?!

Luc

Re:DH adapter voor Marzocchi 66

Bericht door Luc » vr feb 04, 2005 3:47 pm

Bedoel je dat de caliper niet ver genoeg naar binnen komt? Dan lijkt het mij toch zeer eenvoudig: tussenringetjes ...

Crash

Bericht door Crash » vr feb 04, 2005 4:52 pm

indd heb dat ook op mn shiver dx gedaan de ringtjes van een remblokje ertussen en dan helemaal perfect met die speciale ringetjes uitlijnen
nooit probs mee gehad ;)

Charmin

Bericht door Charmin » vr feb 04, 2005 6:59 pm

hier zijn de verkeerde adapters die ik telkens krijg toegestuurd
http://www.bikeparts.com/search_results.asp?ID=GC2020, zoals je ziet versprongen

wat ik nodig heb is dit: http://www.bikeparts.com/search_results.asp?ID=GC2122

Maareh ringetjes, is dat wel helemaal bombproof? Kun je dan niet liever een busje gebruiken? Maakt bombproof nog alles van RVS, is zijn die al verleden tijd? Sjorry guys ik ben eruit sinds todnau "02 met DP.

Bruno

Bericht door Bruno » vr feb 04, 2005 9:10 pm

op die links zie je wel veel he ::)

Een IS adapter van 160 naar 203 is meestal een adapter die enkel vergroot en niet je caliper verder naar binnen zet wat nodig is bij 20mm dropouts (Hayes adapters doen dat wel maja, daar ben jij niks mee), de inbouwbreedte is daar 10mm groter dan bij QR. Gebruik gewoon die adapter en steek er spacers tussen van 5mm dik. Normaal levert Marzocchi bij zijn vorken met 20mm as die spacers van 5mm trouwens std. mee zodat je niet zit te klungelen !

Newbie

Bericht door Newbie » vr feb 04, 2005 10:09 pm

Als ik het probleem goed begrijp, heb je hier dan niets aan ?

http://www.bike-mailorder.de/catalog/pr ... cts_id=930

Of op deze manier zelf iets maken? Ik heb met dit probleem ook gewoon opvulringetjes gebruikt en dat werkt prima (met gustav-M).

Succes ermee!

Charmin

Bericht door Charmin » za feb 05, 2005 9:20 pm

humz zo"n ring is natuurlijk geheel over het hoofd gezien, jah, eens nader gaan bekijken. Komt dan wel dubbel zo duur uit omdat ik dan 2 adapters moet aanschaffen, still een goed idee

De vork kwam via mijn dealer, rechtsreek op mijn fiets toen ik mijn xvert-carbon brak. Ik moet eens navragen of hij iets van ringetjes heeft gekregen, thankx guys

DYNO

Bericht door DYNO » ma feb 07, 2005 9:17 pm

gewoon busjes ertussen , moest ik ook bij mijn ouwe monster en nu ook weer bij mijn 66
je kunt kettingbladmoertjes gebruiken die speciale voor als je een enkel blad gebruikt komt bij mij precies goed uit (wel langere bouten gebruiken)
succes

Charmin

Bericht door Charmin » do feb 10, 2005 12:43 am

thankx mate, we gaan het proberen en als het gelukt is post ik mijn nieuwe ride wel hieroh ergens, cheers ;)

Plaats reactie