Re:Ow yeah baby...
Moderator:Beheerders
Hebben ze van de douane dan niet moeilijk gedaan als je dat per fedex hebt opgestuurt? of controleren ze dat nie echt?
Ze controleren wel degelijk! Toen ik destijds een slider plus vork in de VS kocht is de doos zelfs open gemaakt door de douane, ze verzegelen hem nadien wel, maar dan krijg je eerst al de documenten van invoer en verzending toegestuurd. En dan een maand ofzo later, dan krijg je van Fedex (of welk bedrijf de inklaring bij de douane deed) een factuur voor invoerrechten en administratiekosten. Voor mijn vork moest ik toen 163 euro bij betalen, dit bedrag werd berekend door 21% BTW (Belgisch btw percentage) te berekenen op de verzekerde waarde van de verzending en nog iets van 20 euro administratiekosten.
Met mijn frame heb ik mazzel gehad dat ie als X-mas gift verstuurd is geweest en heb ik geen factuur voor de inklaring gehad, maar de verzender heeft wel een factuur van hen gehad, waarschijnlijk omdat hij de papieren verkeerd had ingevuld. Ik weet nu niet als je een frame als second hand (tweedehands) laat versturen of er dan alsnog BTW wordt op verrekend. Je zal minder kans op inklaring hebben als je het laat versturen met US Postal Service (gewone Amerikaanse post), maar die vertrouw ik niet meer aangezien ze m"n slider vork destijds ook 3 maanden kwijt waren!!
Je moet gewoon zelf kijken als je in de VS een tweedehands frame wil kopen wat de prijs ervan is. Zoek dan uit hoeveel procent BTW je er eventueel op zou moeten betalen bij inklaring, tel die 2 samen, kom je dan aan een aantrekkelijke prijs, gewoon laten versturen per Fedex of UPS en de extra kosten betalen... zo heb ik het gedaan en dan het geluk gehad dat ik geen inklaring moest betalen.
Grtz
Animine
Met mijn frame heb ik mazzel gehad dat ie als X-mas gift verstuurd is geweest en heb ik geen factuur voor de inklaring gehad, maar de verzender heeft wel een factuur van hen gehad, waarschijnlijk omdat hij de papieren verkeerd had ingevuld. Ik weet nu niet als je een frame als second hand (tweedehands) laat versturen of er dan alsnog BTW wordt op verrekend. Je zal minder kans op inklaring hebben als je het laat versturen met US Postal Service (gewone Amerikaanse post), maar die vertrouw ik niet meer aangezien ze m"n slider vork destijds ook 3 maanden kwijt waren!!
Je moet gewoon zelf kijken als je in de VS een tweedehands frame wil kopen wat de prijs ervan is. Zoek dan uit hoeveel procent BTW je er eventueel op zou moeten betalen bij inklaring, tel die 2 samen, kom je dan aan een aantrekkelijke prijs, gewoon laten versturen per Fedex of UPS en de extra kosten betalen... zo heb ik het gedaan en dan het geluk gehad dat ik geen inklaring moest betalen.
Grtz
Animine
Ik heb daarnet m"n bike gewogen... zelfs 3x opnieuw gewogen om te kijken of het wel klopte...
17,2 kg! Een van de komende dagen nog eens met een andere weegschaal wegen om zeker te zijn.
Grtz
Animine
17,2 kg! Een van de komende dagen nog eens met een andere weegschaal wegen om zeker te zijn.
Grtz
Animine
-
- Forumbeheerder
Animine schreef:
Puzzled.
Op een 2e hands item moet toch geen btw betaald te worden?
je fiets is lichter dan mn fukkin bmx!
buizen met helium gevuld?
Euhm, alle items die ik tot nu toe uit de VS heb laten invoeren, is elke keer BTW op verrekend. Wat ik redelijk normaal vind, ook al is het tweedehands, je voert iets in met een bepaalde waarde en vadertje staat wil daar z"n deel btw op hebben...
Nope geen helium, alhoewel dat nog een idee is om de binnenbanden te vullen met helium ;D Ik moet de fiets nog eens wegen om zeker te zijn... maar moesten we elkaar nog es tegenkomen, moete zelf maar es voelen hoe licht ie is.
Trouwens, morgen naar Namen? Ze geven droog weer ;D
Grtz
Animine
Nope geen helium, alhoewel dat nog een idee is om de binnenbanden te vullen met helium ;D Ik moet de fiets nog eens wegen om zeker te zijn... maar moesten we elkaar nog es tegenkomen, moete zelf maar es voelen hoe licht ie is.
Trouwens, morgen naar Namen? Ze geven droog weer ;D
Grtz
Animine
Animine schreef:
Ook al zou em uiteindelijk 17.5 kg zijn, dan is het nog heel erg weinig voor een full DH, zonder overdreven lichte XC onderdelen.
-
BF = DeJean schreef:
[Animine schreef:
Puzzled.
Op een 2e hands item moet toch geen btw betaald te worden?
je fiets is lichter dan mn fukkin bmx!
buizen met helium gevuld?
In NL maakt t niet uit of t als gift wordt verzonden en of t nieuw is of gebruikt, alle dingen boven de EUR 45 moet BTW en invoer over worden betaald.
Dus gewoon kijken of t aantrekkelijk is als er invoer en BTW bijkomt en dan over laten komen
@animine & BF: wij dachten zondag te gaan naar namen of chaudefontein als het droog blijft te minste kunnen misschien afspreken
Als het gewicht klopt, kan je die dus makkelijk onder de 17kg. brengen als je wil ...
Ja kan inderdaad onder de 17kg, als ik men wielen laat spaken met lichtere spaken en tubeless ga rijden. Ik heb bij Pat een set Stan notubes besteld, dus gewicht van de binnenbanden kan er nog af... en nog meer indien nodig, als alle bouten door ti bouten vervangen worden. Dat was eerst de bedoeling, maar vond geen enkele online shop waar ik alle bouten bij kon bestellen, moest overal een beetje bestellen en dat was financieel niet echt aantrekkelijk. Ik moet Push Industries nog mailen, die zouden blijkbaar een volledige ti bolt kit hebben ontwikkeld voor de DHR, maar nergens details over te vinden behalve news article op Pinkbike.
Ik zou het liefst zaterdag gaan biken, beste weersvoorspelling tot nu toe. Gewoon afhankelijk van of er nog meer volk komt of niet, plezant in groep dan solo.
grtz
Animine
Ik zou het liefst zaterdag gaan biken, beste weersvoorspelling tot nu toe. Gewoon afhankelijk van of er nog meer volk komt of niet, plezant in groep dan solo.
grtz
Animine
En een setje XTR cranks ...
Supervette bak!
Maar tering, onder de 17kg, niet normaal! Vind die Ti boutjes een beetje onzinnig, is leuk voor een WW XC projectje waar elke gram telt, op deze DH-racer is het een procentueel veel kleiner verschil. Maargoed, als je nog wat boutjes en shit zoekt moet je hier maar eens kijken: http://hyperbolts.com/catalog/
Maar tering, onder de 17kg, niet normaal! Vind die Ti boutjes een beetje onzinnig, is leuk voor een WW XC projectje waar elke gram telt, op deze DH-racer is het een procentueel veel kleiner verschil. Maargoed, als je nog wat boutjes en shit zoekt moet je hier maar eens kijken: http://hyperbolts.com/catalog/

-
- Forumbeheerder
Animine schreef:
Ja kan inderdaad onder de 17kg, als ik men wielen laat spaken met lichtere spaken en tubeless ga rijden. Ik heb bij Pat een set Stan notubes besteld, dus gewicht van de binnenbanden kan er nog af... en nog meer indien nodig, als alle bouten door ti bouten vervangen worden. Dat was eerst de bedoeling, maar vond geen enkele online shop waar ik alle bouten bij kon bestellen, moest overal een beetje bestellen en dat was financieel niet echt aantrekkelijk. Ik moet Push Industries nog mailen, die zouden blijkbaar een volledige ti bolt kit hebben ontwikkeld voor de DHR, maar nergens details over te vinden behalve news article op Pinkbike.
Blijven gaan ani
hij moet lichter worden dan plons zijn harses!
Maar no Ti bolts in my book.
Kosten baten stelt da nix voor, maar vooral vrees ik da die te ductiel zijn en voor de cruciale plaatsen (demper, stuurpen) zou ik t gewoon ni vertrouwen.
Luc schreef:
En een setje XTR cranks ...
Hoeveel weegt een setje XTR crank incl spider? Die Middleburn (170mm isis) cranks wegen 464 gram incl 4stk spider.
GRtz
Animine
-
XTR = bijna 700 dacht ik.
Is wel met 3 bladen (je bedoelt toch de oude he?) de nieuwe weegt ongeveer 800g incl. 3 bladen en BB. Maar de nieuwe gaan gebruiken voor DH wordt gefoefel, speciale XTR spider, zelfs de maten van het middenste blad (diameter van cirkel door de bouten) 102mm ipv std 4 arm met 104mm. Geen commerce zeker ::)T.B.F.K.A.N. schreef: XTR = bijna 700 dacht ik.
Een Saint Crank? maar ietsje over de kg met enkel 38t blad, ook compleet met BB enzo en bovendien std 4 arm
Hoewel, dan denk ik dat die middleburn moeilijk te overtreffen is met dat gewicht
-
Bruno schreef:
[T.B.F.K.A.N. schreef:
XTR = bijna 700 dacht ik.
Is wel met 3 bladen (je bedoelt toch de oude he?) de nieuwe weegt ongeveer 800g incl. 3 bladen en BB.
Idd ik bedoelde de oude.
It got some "dirty" spaking today... ;D
Romic met ti veer? Waar dan?
Beetje modder...
Tur...
Veel schoonmaakwerk voor de boeg...
Grtz
Animine
Romic met ti veer? Waar dan?
Beetje modder...
Tur...
Veel schoonmaakwerk voor de boeg...
Grtz
Animine
Ondertussen zitten de Goodridge leiding er ook op, moeten nog goed gebleed worden aangezien ik m"n bleednippel kwijt was... Eén ding weet ik nu al zeker en dat is dat zo"n setje Goodridge zeker de investering waard is als je ze vergelijkt met een set originele Hayes leidingen. Veel steviger en degelijker afgewerkt, nu alleen kwestie van goed bleeden en dan heb je directe krachtoverbrenging van remhendel naar de rem.
Oh ja ondertussen al een paar keer gaan fietsen met de DHR, die bike blijft me verrassen op allerlei aspecten: lichtheid, wendbaarheid en bochtenwerk. Paar andere mensen die er ook eens op gereden hebben en elke keer de reactie van amai licht en wendbaar. Alleen kut dat ik pas einde voorjaar of begin zomer naar een van de bikeparken kan gaan door werkomstandigheden
Grtz
Animine
Oh ja ondertussen al een paar keer gaan fietsen met de DHR, die bike blijft me verrassen op allerlei aspecten: lichtheid, wendbaarheid en bochtenwerk. Paar andere mensen die er ook eens op gereden hebben en elke keer de reactie van amai licht en wendbaar. Alleen kut dat ik pas einde voorjaar of begin zomer naar een van de bikeparken kan gaan door werkomstandigheden

Grtz
Animine
-
Ik wil ook goodridge! ;D
Jammer dat je pas zo laat naar de parken kan, maar we moeten toch eens afspreken! Want de 2 turners moeten toch eens samen op stap.
Jammer dat je pas zo laat naar de parken kan, maar we moeten toch eens afspreken! Want de 2 turners moeten toch eens samen op stap.
-
Nice bike!
Welcome to the DHR-club!
Welcome to the DHR-club!
T.B.F.K.A.N. schreef:
Ik wil ook goodridge! ;D
Als je volgende keer nog eens naar Namen ofzo wil, kom desnoods dan al vrijdagavond naar Antwerpen, blijf ie bij ons pitten en volgende ochtend is het maar een uurtje rijden naar Namen. Voorlopig is biken in het weekend geen probleem, ik zit alleen met een lopend project, straks gaan praten over vakantieplanning met aantal managers ;D
-
Animine schreef:
[T.B.F.K.A.N. schreef:
Ik wil ook goodridge! ;D
Als je volgende keer nog eens naar Namen ofzo wil, kom desnoods dan al vrijdagavond naar Antwerpen, blijf ie bij ons pitten en volgende ochtend is het maar een uurtje rijden naar Namen. Voorlopig is biken in het weekend geen probleem, ik zit alleen met een lopend project, straks gaan praten over vakantieplanning met aantal managers ;D
Is goed! Kunnen we misschien het busje van m"n ouders wel gebruiken om te pendelen. Maar daar hebben we het op MSN nog wel over.
En krijgen we dat ding op de E-19 ook te zien? :P
Ja op de E19 vanachter op het fietsrek onderweg naar Namen of PDS ;D