Welke headlock past in Marzocchi DJ ?
Moderator:Beheerders
Ik heb een 2004 Marzocchi DJ 1 en een WOOdman headlock hier liggen.... PAST NIET!
Iemand ervaring met andere headlocks welke wél passen?
Planet-X bijvoorbeeld?
Iemand ervaring met andere headlocks welke wél passen?
Planet-X bijvoorbeeld?
Re:Welke headlock past in Marzocchi DJ ?
Niemand een headlock op/in zijn Marzocchi DirtJumper ?
vreemd
ik heb een DJ3 2003 en mijn woodman headlock past prima, het is die woodman capsule denk ik van 19 euro
ik heb een DJ3 2003 en mijn woodman headlock past prima, het is die woodman capsule denk ik van 19 euro
Ja inderdaad... Alleen bij mij past ie niet..
Als ik zo meet is de binnendiameter van mijn 2004 DJ 1 zo"n 15 mm. Dit is de binnendiameter van een metalen bus welke onderin mijn stuurbuis geperst is.
Woodman headlock heeft een diameter van ongeveer 18 mm
Als ik zo meet is de binnendiameter van mijn 2004 DJ 1 zo"n 15 mm. Dit is de binnendiameter van een metalen bus welke onderin mijn stuurbuis geperst is.
DrJ schreef:
Ja inderdaad... Alleen bij mij past ie niet..
das minder, dan hebben ze die DJ series een dikkere stuurbuis wand meegegeven. op zoek dan maar naar een andere headlock, ik vermoed dat je niet echt met zo een rot starfangled nut wil rijden
idd, sinds 2004 hebben ze de DJ een stalen stuurbuis meegegeven die op de plaats waar ze in de kroon geperst is een extra grote wanddikte heeft, dus ik denk dat dat hopeloos is. Gewoon een ster gebruiken.
Bruno schreef:
idd, sinds 2004 hebben ze de DJ een stalen stuurbuis meegegeven die op de plaats waar ze in de kroon geperst is een extra grote wanddikte heeft, dus ik denk dat dat hopeloos is. Gewoon een ster gebruiken.
zoek eerst een andere headlock mss, een ster gebruiken is hopeloos weer naar af
Ik heb B2B al gemaild of ik hem kon ruilen.
Ik moet toch nog wat ander klein spul hebben dus denk dat ik er komend weekend ff langs rijd. Misschien dat die planet-X welke ze daar hebben wel past...
Ik moet toch nog wat ander klein spul hebben dus denk dat ik er komend weekend ff langs rijd. Misschien dat die planet-X welke ze daar hebben wel past...
gewoon wat van de zijkanten afzagen, had ik ook gedaan toen ik een dj had.
dj1 heeft dacht ik een dikkere stuurbuis omdat die van alu is en bij de rest is ie van staal.
dj1 heeft dacht ik een dikkere stuurbuis omdat die van alu is en bij de rest is ie van staal.
Zijkanten afzagen..?
Je bedoelt alles eraf zodat je alleen schijf aan onderkant overhoudt?
Anders weet ik niet hoe ik door aan zijkant wat af je zagen hem passend kan maken?
Je bedoelt alles eraf zodat je alleen schijf aan onderkant overhoudt?
Anders weet ik niet hoe ik door aan zijkant wat af je zagen hem passend kan maken?
pZyteX schreef:
gewoon wat van de zijkanten afzagen, had ik ook gedaan toen ik een dj had.
Bij onze DJ1 is die stuurbuis toch echt van staal! Bij de montage van een voordrager (www.faiv.de) liep ik tegen hetzelfde probleem (van het te kleine gat in de stuurbuis) aan. Dus voor de vakantie vorig jaar maar gauw even een vast vorkje in de tandem geschroefd

Is inderdaad stalen stuurbuis, reinforced steel zelfs volgens de website.
Dat reinforce zal hem waarschijnlijk zitten in de extra bust welke onderin geperst is waardoor mijn headlock er nu niet in past :P .... (en de vork hij zo zwaar is..)
Dat reinforce zal hem waarschijnlijk zitten in de extra bust welke onderin geperst is waardoor mijn headlock er nu niet in past :P .... (en de vork hij zo zwaar is..)