ok ik ga dus dit weekend ff mn shimano XT 4 Pot"s bestellen maar ik wou eigenlijk 180mm schijven, er is alleen een 160mm of 203mm versie dus ik ga maar zo"n adapter kopen, de A2Z AD-486 (van A2Z Components) weet iemand waa rik die kan kopen in NL?
Thnx ;D
A2Z AD-486 (160 naar 180mm schijf adapter)
Moderator:Beheerders
-
Re:A2Z AD-486 (160 naar 180mm schijf adapter)
bij Barracuda....
Maar; bij mij was het schroefdraad eruit aan een kant na Bad Wildbad.
Kon het wel oplossen met een bout en moer, maar toch....dat je het effe weet.
Maar; bij mij was het schroefdraad eruit aan een kant na Bad Wildbad.
Kon het wel oplossen met een bout en moer, maar toch....dat je het effe weet.
Koop gewoon de Hope 20 adapter http://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=6987 zit je altijd goed en een hope kwaliteit. Ik heb het ook gedaan met mijn XTR en nu heb ik met dank aan Eric van B2B ook nog eens een Grimeca 180mm schijf kunnen bemachtigen. 160mm is way to small voor mijn endurootje. Ik zat er eerst ook aan te denken om een A2Z adapter te nemen maar ik twijfel aan de kwaliteit. Kan je beter voor zeker gaan.

@ GTLTS: dan heb je mazzel dat een bout en moer nog past want bij mijn hope adapter zit er zo weinig ruimte tussen de adapter en de remschijf dat daar absoluut geen moertje meer tussen past. Coclusie: de hope adapter heeft waarschijlijk meer vlees dan A2Z, dwz meer schroefdraaddiepte waardoor het sterker is.

@ GTLTS: dan heb je mazzel dat een bout en moer nog past want bij mijn hope adapter zit er zo weinig ruimte tussen de adapter en de remschijf dat daar absoluut geen moertje meer tussen past. Coclusie: de hope adapter heeft waarschijlijk meer vlees dan A2Z, dwz meer schroefdraaddiepte waardoor het sterker is.

-
Thnx ik ga toch voor die hope, had em nog niet gezien op b2b, ik kan toch niet bij barracuda bestellen, heb geen creditcard :P
rij ook met de Hope.....en blijft altijd goed.
en die A2Z zat op m"n Big Ego.....dus genoeg ruimte over. Gelukkig.
en die A2Z zat op m"n Big Ego.....dus genoeg ruimte over. Gelukkig.
-
Hangt ook van je vork af, heb zelf een Black Super en dat gecombineerd met XT geeft dat een schijfrem voor van 170 mm.
Echter als je echt enduro gaat rijden en het past zou ik adviseren om een 203 mm schijf voor te monteren.
Je hebt niet alleen meer remvermogen, maar je kunt het ook veel beter beheersen/ gebruiken. Ik weet alleen niet of je vork voor 203 mm geschikt is.
Echter als je echt enduro gaat rijden en het past zou ik adviseren om een 203 mm schijf voor te monteren.
Je hebt niet alleen meer remvermogen, maar je kunt het ook veel beter beheersen/ gebruiken. Ik weet alleen niet of je vork voor 203 mm geschikt is.