freeride tochten alpen

Deel ervaringen en informatie over de Bikeparks in europa en de rest van de wereld.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
RR
freeride tochten alpen

Bericht door RR » wo jan 26, 2005 5:29 pm

Zeg is er toevallig iemand bekend met een organisatie die freeride weken in de alpen organiseren, zoals bijv. in Bikeworld - Leogang.

Bikeparken zijn altijd leuk ;D, maar elke dag hetzelfde trackje raak je ook op uitgekeken en de locals weten vaak de nog mooiere paden die niet aangegeven staan 8).

Wie kan mij aan een adresje helpen :)

les alpes

Re:freeride tochten alpen

Bericht door les alpes » wo jan 26, 2005 9:48 pm

de laatste week van juli: freerideweek in alpe d"huez afgesloten met de megavalanche, de hele week is er vanalles te doen. er zijn ook een aantal clinics.

jojo

Bericht door jojo » wo jan 26, 2005 10:09 pm

RR schreef:
Zeg is er toevallig iemand bekend met een organisatie die freeride weken in de alpen organiseren, zoals bijv. in Bikeworld - Leogang.

Bikeparken zijn altijd leuk ;D, maar elke dag hetzelfde trackje raak je ook op uitgekeken en de locals weten vaak de nog mooiere paden die niet aangegeven staan 8).

Wie kan mij aan een adresje helpen :)

Ben ik totaal niet met je eens, je kunt je heel goed vermaken meerdere dagen in een bikepark, maar snap je punt wel ;)

Afgelopen zomer in Bikeworld Leogang geweest, erg mooie omgeving trouwens. daar kun je je ook wel een aantal dagen zoet houden. Hebt er ook nog Saalbach vlakbij (helaas niet geweest) schijnt zeker de moeite waard te zijn.

http://www.bike-circus.at/

RR

Bericht door RR » do jan 27, 2005 8:53 am

Bedankt voor de tips heb hier al wat leuke vakanties tussen gevonden, wat mij wel opvalt is dat er veel engelse organisaties zijn. Maakt niks uit praten we gewoon bengels tijdens de vakantie, veel anders komt er toch niet uit bij mij.

Wat betreft die opmerking over de bikeparken Leogang, aan de andere kant ligt Saalbach ben daar afgelopen jaar een dag geweest om het freeride parcours te rijden. Dit is een uitdagend parcours met als je wilt een paar enorme evil-eye drops, verder technisch lekker uitdagend. In Leogang zelf nog niet geweest, maar staat nog wel op de planning.

jojo

Bericht door jojo » do jan 27, 2005 12:40 pm

Ga zelf dit jaar naar Portes Du Soleil, is ook een gebied met veel mogelijkheden, misschien ook te overwegen die kant op te gaan voor je ;)

RR

Bericht door RR » do jan 27, 2005 1:25 pm

Het wordt in ieder geval zwitserland en ik moet nog even kijken of ik het kan combineren met de megavalanche of de freeraid classic ;D. Lijkt mij in ieder geval een mooi einde of begin van de vakantie zo"n super freeride evenement. Maar ja zoals gewoonlijk ligt het er weer aan wanneer ik vrij kan krijgen, maar hoop dat ik het kan combineren. 8)

fredo

Bericht door fredo » za jan 29, 2005 10:18 am

nog wat tips:

*http://www.ccfc.ch (hééééééééééél mooie foto"s op de site)
*http://www.ridebig.com/swissalps.html
*http://www.mountainbikeadventure.nl/index_vak_zwi2.html

De eerste 2 zijn georganiseerde reizen en k vermoed dat die wel pokke duur zijn. :( :?

RR

Bericht door RR » ma jan 31, 2005 8:32 am

Heb zelf ook nog een site gevonden, met een aantal goede (en leuk om te lezen) reviews van bike-bladen over het gebied portes-du-soleil.

www.alpactive.com

Plaats reactie