Re:dirtjumper 1
Moderator:Beheerders
Hallo jongens,
ik heb net mijn dirtjumper 1 binnen gekregen.
nu zit er geen gebruiksaanwijzing bij.
Elke keer als ik heb indruk hoor ik een tik.
(dit had ik ook bij mijn shermann, maar dit was weg nadat ik er voldoende druk in had gepompt)
mijn vraag is nu hoeveel druk moet er in bijde poten
(er zit nu geen druk in, zodra ik er 15 tot 40 PSI in pomp wordt jhij heel erg stug)
Naar mijn idee maakt het ook niks als je draait aan de rebount knop.
Kan iemand mij hier iets over vertellen, dat tikken is dodelijk vervelend.
ik heb net mijn dirtjumper 1 binnen gekregen.
nu zit er geen gebruiksaanwijzing bij.
Elke keer als ik heb indruk hoor ik een tik.
(dit had ik ook bij mijn shermann, maar dit was weg nadat ik er voldoende druk in had gepompt)
mijn vraag is nu hoeveel druk moet er in bijde poten
(er zit nu geen druk in, zodra ik er 15 tot 40 PSI in pomp wordt jhij heel erg stug)
Naar mijn idee maakt het ook niks als je draait aan de rebount knop.
Kan iemand mij hier iets over vertellen, dat tikken is dodelijk vervelend.
Wel, wel, kijk eens wat ik vind na slechts enkele muisklikken (welgeteld 7 klikjes) ...
http://www.marzocchi.com/Template/detai ... getto=8460
http://www.marzocchi.com/Template/detai ... getto=8460
nu weet ik hoeveel druk erin moet (geen tot 15 wat weinig).
Er staat niet waar die tik vandaan komt ik heb het met mijn shermann ook gehad toen hij nieuw was, maar dit was opgelost nadat ik er voldoende druk op had gezet.
dit is bij de dirtjumper niet het geval terwijl het wel dezelfde tik is.
Is er hier mischien iemand die het zelfde heeft gehad met zijn vork, en mij uit kan leggen wat ik hieraan kan doen, het lijkt me stug dat hij nu al kapot is.
Er staat niet waar die tik vandaan komt ik heb het met mijn shermann ook gehad toen hij nieuw was, maar dit was opgelost nadat ik er voldoende druk op had gezet.
Is er hier mischien iemand die het zelfde heeft gehad met zijn vork, en mij uit kan leggen wat ik hieraan kan doen, het lijkt me stug dat hij nu al kapot is.
Een dj kan je ook niet vergelijken met een sherman, als je een dj oppompt is hij superstug, maar wat wil je met een street/dj vork, die hoeft alleen maar de erg zware klappen op te vangen.
En die tik zit in alle dirt jumpers, daar moet je maar gewoon aan wennen, hij zal niet weg gaan iig
En die tik zit in alle dirt jumpers, daar moet je maar gewoon aan wennen, hij zal niet weg gaan iig

-
Ik had hetzelfde met de DJ 2 uit 2004. Volgens Bike2build ging dit vanzelf weg als je de vork had ingereden. Helaas (of gelukkig) lekte mijn vork al olie voordat ik "m gebruikt had. Ik heb "m toen weggestuurd voor garantie en dat tikken ook als klacht opgegeven en toen was het weg. Misschien moet je eens informeren bij de importeur (ik geloof AGU) waar ze die dingen repareren.
-
- Contacteer:
chieldebiel schreef:
Ik had hetzelfde met de DJ 2 uit 2004. Volgens Bike2build ging dit vanzelf weg als je de vork had ingereden. Helaas (of gelukkig) lekte mijn vork al olie voordat ik "m gebruikt had. Ik heb "m toen weggestuurd voor garantie en dat tikken ook als klacht opgegeven en toen was het weg. Misschien moet je eens informeren bij de importeur (ik geloof AGU) waar ze die dingen repareren.
das niet AGU, maar Augusta!
de mijne tikt niet , misscien is het idd een kwestie van inrijden.van D schreef:
nu weet ik hoeveel druk erin moet (geen tot 15 wat weinig).
ik kan me niet meer herinneren wat ie in het begin deed.
en met 15psi wordt ie idd behorlijk stug
Bedankt jongens voor jullie reacties.
ik ben een stuk wijzer geworden.
dan gaan we er maar gewoon mee aan de gang.
toch vind ik het slecht van marzocchi (het is namelijk echt vervelend)

Dat tikken hoort, het gaat niet weg dus leef er maar mee. Als je het vervelend vind (dat je uberhaupt merkt man? ::) ) dan zou ik een andere vork overwegen.van D schreef: Bedankt jongens voor jullie reacties.
9 op de 10 DJ"s hebben dat getik en gaat idd ni echt weg, zit in het binnenwerk, zit ergens een klepje met een veertje, welk wordt afgesloten bij het uitveren onder de druk van de olie en wat in verband staat met rebound(klep), en dat is hetgene wat tikt. Als je de rebound versnelt wordt het waarschijnlijk minder. Overigens hebben veel Marzocchi dat getik vanaf je de rebound nogal traag zet.
Dat tikken hoort, het gaat niet weg dus leef er maar mee. Als je het vervelend vind (dat je uberhaupt merkt man? ) dan zou ik een andere vork overwegen.
hoezo dat je het uberhaupt merkt. je moet we goed doof zijn wil je het niet horen.
Het is niet zacht ofzo, het is ongeveer te vergelijken met een balhoofd dat los zit en daarmee over een pad met stronken gaat rijden.
hoezo dat je het uberhaupt merkt. je moet we goed doof zijn wil je het niet horen.
Het is niet zacht ofzo, het is ongeveer te vergelijken met een balhoofd dat los zit en daarmee over een pad met stronken gaat rijden.
Ik heb het niet in mijn vork zitten. Ook niet in vorige marzo"s
heb t ook in men dj1 maar echt last er van heb ik nie

ik voel wel een bepaalt punt er in zitten en hoor een beetje ploink maar echt geen hinderlijke tik, maar het schijnt zo te horen en ik let er gewoon niet op.
-
heb een dj 2 en heb nergens last van
-
ik heb een dj3 04 en ik heb lekker wel een tikje
waar maak je je druk om?
ga toch fietsen.
waar maak je je druk om?
ga toch fietsen.
het is meer een beuk die resoneerd in mijn schijf.
en dit dan bij elke keer dat hij inveerd.
en jij zegt dat ik niet moet zeuren.
Maar als dit geen probleem is mogen jullie hem wel van me over nemen hoor. bestel ik wel iets anders zonder dreun, tik.
een suntour veerd nog beter. (alleen breken deze wat sneller)
ik vindt het gewoon zwaar kut.
en dit dan bij elke keer dat hij inveerd.
en jij zegt dat ik niet moet zeuren.
Maar als dit geen probleem is mogen jullie hem wel van me over nemen hoor. bestel ik wel iets anders zonder dreun, tik.
een suntour veerd nog beter. (alleen breken deze wat sneller)
ik vindt het gewoon zwaar kut.