IMBA Nederland!!!!
Moderator:Beheerders
vandaag heeft Duinberaad een mailtje ontvangen van de NTFU met o.a. de volgende mededeling:
Overigens is het inmiddels zo goed als zeker dat de NTFU een MTB medewerker zal aanstellen,
en eveneens dat de NTFU een Nederlandse tak van de IMBA wil gaan opzetten.
Je mag (primeur!!!) deze wetenschap best alvast inbrengen op de diverse sites!
Aangezien je je zult realiseren dat deze medewerker betaald zal moeten worden, vertrouw ik
erop dat je ons zult ondersteunen om een grotere (dus meebetalende) doelgroep te verwerven.
Dussssss©
Overigens is het inmiddels zo goed als zeker dat de NTFU een MTB medewerker zal aanstellen,
en eveneens dat de NTFU een Nederlandse tak van de IMBA wil gaan opzetten.
Je mag (primeur!!!) deze wetenschap best alvast inbrengen op de diverse sites!
Aangezien je je zult realiseren dat deze medewerker betaald zal moeten worden, vertrouw ik
erop dat je ons zult ondersteunen om een grotere (dus meebetalende) doelgroep te verwerven.
Dussssss©
Re:IMBA Nederland!!!!
1 persoon... hmm dat zet zoden aan de dijk bij intern overleg...
kinda disappointed...

één is nog altijd beter dan géén....
Hopelijk de start van een goed begin....
Hopelijk de start van een goed begin....
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Steelboy schreef:
1 persoon... hmm dat zet zoden aan de dijk bij intern overleg...kinda disappointed...
Fuck, pessimist!! Een persoon is een prima start!
Erik, hou ons op de hoogte, dit is een goed begin dat we allemaal moeten ondersteunen. Ik ga vanuit de fietsclub waar ik bij aangesloten ben ook proberen om dit breed bij onze leden onder de aandacht te krijgen. Als iedereen dat sowieso doet?
En verder zometeen lid worden allemaal, en niet meteen zo reageren als ons staal knaapje..
Made me happy

JJ
wie gaat dat worden?
afdanker schreef:
wie gaat dat worden?
lezen is ook een vak apart

"Overigens is het inmiddels zo goed als zeker dat de NTFU een MTB medewerker ZAL aanstellen"
berichten plaatsen trouwens ook..........
dusssss©
- Xircuit
- Contacteer:
1 is in iedergeval "n begin.
Hoera!
Hoera!
Je moet altijd klein beginnen. Mijn steun hebben ze!

Pimiento schreef:
Je moet altijd klein beginnen.
In die fase zit ik nog steeds

zeer goede zaak!
De NTFU is in ieder geval verder met mtb dan de KNWU
De NTFU is in ieder geval verder met mtb dan de KNWU
Goed bezig daar! Inderdaad, één persoon is berer dan géén.
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Omdat een Nederlandse IMBA me heel erg aanstaat heb ik een contactpersoon van de NTFU een mailtje gestuurd voor wat opheldering:
Via ons MTB forum dirty-pages.net en de inbreng van 1 van de leden het Duinberaad las ik dat de NTFU 1 persoon gaat aanstellen die zich gaat bezighouden met het MTB beleid in Nederland. Bovendien zouden jullie bezig zijn met het oprichten van een Nederlandse IMBA tak.
Voor het Nederlandse mountainbiken, dat de laatste tijd bij "buitenstaanders" vooral negatief in het nieuws komt, een prima ontwikkeling. Als lid van Toerfietsclub Voek uit Nijkerk (deze mail is niet met het bestuur gecommuniceerd, ben dus in deze geen contactpersoon) ben ik erg benieuwd hoe deze nieuwe, voor het mountainbiken in Nederland zeer belangrijke ontwikkelingen met de bij de NTFU aangesloten verenigingen zullen worden gecommuniceerd.
Ook wil ik U erop wijzen dat er op de nederlandse MTB fora, waaronder bovengenoemde, een zeer breed draagvlak bestaat voor deze positieve ontwikkelingen op MTB gebied, en deze sites zijn een prima plaats om de mening van de nederlandse biker te achterhalen.
Ik hoop dat de NTFU leden (de verenigingen) goed en frequent op de hoogte gaat houden van de laatste ontwikkelingen, ook weer om alle fietsers bewust te maken van de ontwikkelingen op dit gebied.
Enige dagen later kreeg ik het volgende antwoord:
Bedankt voor je mailtje en je tips.
Wij zijn bezig om binnen de NTFU een MTB organisatie op poten te zetten. Wij zijn inderdaad bezig een MTB medewerker aan te stellen.
Voorop staat natuurlijk om onze leden zoveel mogelijk te informeren. Daarnaast heeft de nieuwe medewerker de taak om het MTBen, middels de communicatie middelen, breed en positief neer te zetten. Maar wij kunnen dat niet alleen. Dus wij zoeken ook vrijwilligers die ons daarbij kunnen en willen helpen.
Wij zoeken b.v. vrijwilligers die ons kunnen helpen bij het bemannen van een stand op een beurs, helpen bij (grote) evenementen, het geven van clinics of daarbij willen helpen enz. Dus als in jouw omgeving (of jijzelf) interesse is om gezamelijk het MTB op een positieve manier in de maatschappy neer te zetten dan zijn we daar heel blij mee. Zelfs die 1 persoon van Duinberaad help als vrijwilliger (geen lid) mee. Dus ook de ongeorganiseerde MTBer wil meehelpen en dat is een goede zaak.
Het antwoord op mijn mail is dus eigenlijk gelijk een oproep voor een open sollicitatie voor vrijwilliger van de NTFU. Natuurlijk heb ik al positief gereageerd, en mijn vraag is nu:
Zou jij, op wat voor manier dan ook, je in willen zetten om het mountainbiken in Nederland een beter image te geven, en natuurlijk om je in te zetten voor meer en uitdagendere vaste routes?
Mijn vraag is puur interesse, heeft niks te maken met wat voor organisatie dan ook
JJ
Via ons MTB forum dirty-pages.net en de inbreng van 1 van de leden het Duinberaad las ik dat de NTFU 1 persoon gaat aanstellen die zich gaat bezighouden met het MTB beleid in Nederland. Bovendien zouden jullie bezig zijn met het oprichten van een Nederlandse IMBA tak.
Voor het Nederlandse mountainbiken, dat de laatste tijd bij "buitenstaanders" vooral negatief in het nieuws komt, een prima ontwikkeling. Als lid van Toerfietsclub Voek uit Nijkerk (deze mail is niet met het bestuur gecommuniceerd, ben dus in deze geen contactpersoon) ben ik erg benieuwd hoe deze nieuwe, voor het mountainbiken in Nederland zeer belangrijke ontwikkelingen met de bij de NTFU aangesloten verenigingen zullen worden gecommuniceerd.
Ook wil ik U erop wijzen dat er op de nederlandse MTB fora, waaronder bovengenoemde, een zeer breed draagvlak bestaat voor deze positieve ontwikkelingen op MTB gebied, en deze sites zijn een prima plaats om de mening van de nederlandse biker te achterhalen.
Ik hoop dat de NTFU leden (de verenigingen) goed en frequent op de hoogte gaat houden van de laatste ontwikkelingen, ook weer om alle fietsers bewust te maken van de ontwikkelingen op dit gebied.
Enige dagen later kreeg ik het volgende antwoord:
Bedankt voor je mailtje en je tips.
Wij zijn bezig om binnen de NTFU een MTB organisatie op poten te zetten. Wij zijn inderdaad bezig een MTB medewerker aan te stellen.
Voorop staat natuurlijk om onze leden zoveel mogelijk te informeren. Daarnaast heeft de nieuwe medewerker de taak om het MTBen, middels de communicatie middelen, breed en positief neer te zetten. Maar wij kunnen dat niet alleen. Dus wij zoeken ook vrijwilligers die ons daarbij kunnen en willen helpen.
Wij zoeken b.v. vrijwilligers die ons kunnen helpen bij het bemannen van een stand op een beurs, helpen bij (grote) evenementen, het geven van clinics of daarbij willen helpen enz. Dus als in jouw omgeving (of jijzelf) interesse is om gezamelijk het MTB op een positieve manier in de maatschappy neer te zetten dan zijn we daar heel blij mee. Zelfs die 1 persoon van Duinberaad help als vrijwilliger (geen lid) mee. Dus ook de ongeorganiseerde MTBer wil meehelpen en dat is een goede zaak.
Het antwoord op mijn mail is dus eigenlijk gelijk een oproep voor een open sollicitatie voor vrijwilliger van de NTFU. Natuurlijk heb ik al positief gereageerd, en mijn vraag is nu:
Zou jij, op wat voor manier dan ook, je in willen zetten om het mountainbiken in Nederland een beter image te geven, en natuurlijk om je in te zetten voor meer en uitdagendere vaste routes?
Mijn vraag is puur interesse, heeft niks te maken met wat voor organisatie dan ook

JJ
Pfff... gelukkig....
Ik was serieus bang dat het bij 1 persoon zou blijven, terwijl je voor zoiets (voor beleidsvorming in het algemeen) gewoon een werkgroep / projectgroep moet hebben.
Dat kan idd met vrijwilligers, maar daaraan kleven nadelen...
Als antwoord op je vraag JJ: natuurlijk wil ik dat. Maar, dan moet het niet beperkt blijven tot beurswerk, maar daadwerkelijk MTB beleid in NL!
ps. je kreeg nog de felicitaties van Jessica!
Ik was serieus bang dat het bij 1 persoon zou blijven, terwijl je voor zoiets (voor beleidsvorming in het algemeen) gewoon een werkgroep / projectgroep moet hebben.
Dat kan idd met vrijwilligers, maar daaraan kleven nadelen...
Als antwoord op je vraag JJ: natuurlijk wil ik dat. Maar, dan moet het niet beperkt blijven tot beurswerk, maar daadwerkelijk MTB beleid in NL!
ps. je kreeg nog de felicitaties van Jessica!
@JJ
goede aktie die email,
Maar het MTBen een beter imago geven begint bij jezelf!!!!!! Koop een toeter!!!!
Nog steeds blijf ik beweren dat wij een aangeluld(onterecht) imagoprobleem hebben wat lauter rust op emoties van sommige recreanten, die dat dan weer als schapen doorblaten aan andere.
Ook deze waanverschijnselen moeten uiteraard uit de wereld geholpen worden en als ik daar bij kan helpen sta ik voor aan het hek. Bij deze!!!!
Ik heb de laatste tijd behoorlijk wat beheerders persoonlijk gesproken en hoor geen negatieve klanken over MTBers. Behalve dan het groepje hardnekkige a-socialen die in elk gebied wel lijken rond te fietsen. (Deze zijn op de vingers van 1 hand te tellen en zijn altijd bekend bij de beheerders.)
Maar goed, ondertussen ben ik er wel achter dat sommige wandelaars het nog irritant vinden als er een koppel duinkonijntjes op HUN pad loopt, die diskussie win je nooit.
dusssss©
goede aktie die email,
Maar het MTBen een beter imago geven begint bij jezelf!!!!!! Koop een toeter!!!!
Nog steeds blijf ik beweren dat wij een aangeluld(onterecht) imagoprobleem hebben wat lauter rust op emoties van sommige recreanten, die dat dan weer als schapen doorblaten aan andere.
Ook deze waanverschijnselen moeten uiteraard uit de wereld geholpen worden en als ik daar bij kan helpen sta ik voor aan het hek. Bij deze!!!!
Ik heb de laatste tijd behoorlijk wat beheerders persoonlijk gesproken en hoor geen negatieve klanken over MTBers. Behalve dan het groepje hardnekkige a-socialen die in elk gebied wel lijken rond te fietsen. (Deze zijn op de vingers van 1 hand te tellen en zijn altijd bekend bij de beheerders.)
Maar goed, ondertussen ben ik er wel achter dat sommige wandelaars het nog irritant vinden als er een koppel duinkonijntjes op HUN pad loopt, die diskussie win je nooit.

dusssss©
Als ze ook in de richting gaan denken van uitdagende trails, met wat sprongen en goede singeltracks. Eventueel wat houtwerk, wil ik best daaraan meehelpen. Van tijd tot tijd een traildag om de boel te onderhouden. Dat soort dingen. Lijkt me wel wat, maar ik doe dat niet voor simpele Cross Country trails. Daar zijn genoeg anderen voor lijkt me

Jup, I"m with Jass.
IMBA is goed, maar dan wel net als USA, extra stenen en houtwerk om het uitdagend te houden. Simpele boswielrenparcoursen zijn er al genoeg.
Al met al een goed initiatief!
IMBA is goed, maar dan wel net als USA, extra stenen en houtwerk om het uitdagend te houden. Simpele boswielrenparcoursen zijn er al genoeg.
Al met al een goed initiatief!
je geeft ze een vinger, ze willen je hele arm.........
Als je nou eerst es zorgt dat je recht van spreken hebt, dan kan je later altijd nog zien wat er mogelijk is. En zoals David Bowie ooit al zong:
"this is not America"
dusssss©

Als je nou eerst es zorgt dat je recht van spreken hebt, dan kan je later altijd nog zien wat er mogelijk is. En zoals David Bowie ooit al zong:
"this is not America"
dusssss©
BOSS schreef:
je geeft ze een vinger, ze willen je hele arm.........![]()
Ik investeer genoeg tijd in deze sport, naast het rijden zelf!!! En aangezien ik bijna niet XC, mogen andere mensen daar hun handen voor in het vuur steken, als dan uiteindelijk "freeridend" Nederland aan de beurt is, ben ik een van de eersten die klaar staat om de handen uit de mouwen te steken.
En trouwens, in Amerika ligt het al bijna net zo strak als hiero. Canada, daar is het veel ruimer :-*
dussssssss®
zolang jij geen balletje opgooit bij beheerders zullen ze daar NOOIT aan gaan denken, weet jij hoe lang het geduurt heeft voordat PWN een beetje een idee had hoe een XC-route er uitziet.JassFox schreef: [Ik investeer genoeg tijd in deze sport, naast het rijden zelf!!! En aangezien ik bijna niet XC, mogen andere mensen daar hun handen voor in het vuur steken, als dan uiteindelijk "freeridend" Nederland aan de beurt is, ben ik een van de eersten die klaar staat om de handen uit de mouwen te steken.BOSS schreef: je geeft ze een vinger, ze willen je hele arm.........
En trouwens, in Amerika ligt het al bijna net zo strak als hiero. Canada, daar is het veel ruimer :-*
dussssssss®
Ze hebben het nog steeds over een "mountainbike-baan"

Als je als freerider iets gedaan wilt krijgen zal je toch zelf het initiatief moeten nemen...........
ps. valt niet mee he dat © teken vinden op een PC :P
dusssss©
En zolang we onderling blijven bekvechten...
::)
::)
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
T schreef:
En zolang we onderling blijven bekvechten...
Tot nu toe geen bekvechten, alleen meningen geven, en terecht!
Als met zoveel dingen, er moeten een paar mensen initiatief tonen en het is goed dat dat in dit geval een bestaande organisatie is. Als die de boel goed gaat trekken en de persoon die verantwoordelijk is kan goed motiveren dan volgen er vanzelf meer.
Maar de wil is er dus wel, en dat is goed!
Tuurlijk wil iedereen een uitdagender parcours, maar zoals BOSS al zei moeten we beginnen met wat we kunnen krijgen, als "de landeigenaren" dan zien dat we enthousiast zijn en alleen maar lekker willen biken, zullen zij misschien ook toeschietelijker zijn met het meer ruimte geven voor specifiekere trails (met hout en steen enzo..)
Stel je voor, een echte "stonegarden" op een Nederlandse track, dat zou toch werelds zijn!!! Ik weet nog wel een paar afdalingen waar dat perfect zou kunnen

Ik weet nog wel een stukje grond wat momenteel in een "natuurherstelfase" zit, waar een hele hoop aan nieuwe trails mogelijk is... technische XC, 4X, en steile DH, t kan allemaal...
JJ en Jurr weten wel waar ik het over heb, alleen valt dat gebied onder het Utrechtslandsschap...
JJ en Jurr weten wel waar ik het over heb, alleen valt dat gebied onder het Utrechtslandsschap...
Uiteraard wil ik vrijwilliger zijn!
Geven we ons apart op, of bundelen we onze krachten om ons gezamelijk "aan te bieden" aan de NTFU?
[Heeft mijn beroep voldoende aanknopingspunten met de vacature die NTFU heef t open staan? anders ga ik dat wel doen!]
Geven we ons apart op, of bundelen we onze krachten om ons gezamelijk "aan te bieden" aan de NTFU?
[Heeft mijn beroep voldoende aanknopingspunten met de vacature die NTFU heef t open staan? anders ga ik dat wel doen!]