Magura Louise 2005 vs. Hope Mono Mini 2005

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Bruno
Re:Magura Louise 2005 vs. Hope Mono Mini 2005

Bericht door Bruno » ma jan 10, 2005 7:57 pm

Is ook waar, de $ staat belachelijk laag

Sven

Bericht door Sven » ma jan 10, 2005 7:58 pm

Bruno schreef:

Ik zou eerder stellen dat de euro belachelijk hoog staat...

Brum.

Bericht door Brum. » ma jan 10, 2005 9:43 pm

Mwa, nou dat Bush tóch wel een fatsoenlijk bedrag voor Azië geeft is de dollar gelijk weer gestegen. Op zijn laagst was €1=$1,41. Momenteel is het $1,36...

BLRacing

Bericht door BLRacing » di jan 11, 2005 9:05 pm

Echt niet dat de dollar op 1.41 heeft gestaan :?. En de koers op dit moment is $1.31 - €1
Het record voor de euro/dollar is 1,3666

Brum.

Bericht door Brum. » di jan 11, 2005 10:54 pm

Jaja, ok meneer beursman, ik houd mooi de toeristenkoers aan 8)

Joost2

Bericht door Joost2 » ma jan 17, 2005 2:26 pm

[quote="D"n Helle"]
[
Bruno schreef:

Ik zou eerder stellen dat de euro belachelijk hoog staat...
[/quote]

Hoewel het nogal OffT opic is: maar de Euro staat niet hoog, de Dollar staat laag.

terug on topic: ik lees deze post eigenlijk omdat ik nu voor dezelfde keus sta, maar als ik alles zo lees worden het dus mini"s, nietwaar?

Crash and Learn

Bericht door Crash and Learn » di jan 18, 2005 2:49 pm

ja goh mini"s ook voor street ? Die hendels zien er zo uit dat als je een keer op je plaat gaat dat ze stuk zijn :?

Drooze @ DirtE19
Contacteer:

Bericht door Drooze @ DirtE19 » di jan 18, 2005 7:24 pm

hahaha, schijfremmen voor street. grapjurk ;D

als je dan toch unbedingt met een MOUNTAINBIKE (bergenfiets) wil gaan streeten, monteer dan toch maar een V-brake. voor street leveren die meer dan genoeg kracht.

vanvoor heb je normaalgezien geen rem nodig, maar als je dan toch een rem wil, koop je best een rem waar je goedkoop schijven voor vindt, want die ga je regelmatig kunnen vervangen.

tenzij je onder "street" "van trapjes rijden" verstaat. dan ben je best af met hope Ti6 remmen. maar die zet je dan ook best op een intense tazer, met deemaxen, king balhoofd en easton stuur. met natuurlijk een X.0 derailleur en een oud XTR crankstel. natuurlijk met bijpassende Troy Lee outfit (broek, jersey, handschoenen, fullface), en een oakley bril. en dan hanteer je de gouden regen: hoe minder je rijdt, hoe langer het duurt tot ze doorhebben dat je"r niets van bakt... ;)

camouflage

Bericht door camouflage » di jan 18, 2005 7:37 pm

Gooi die Magura weg !!

Der is "Hope" voor iedereen !!! ;D

btw , mijn Mono 6Ti zijn über-geil !! ;D :-X :-*

En ze doen hun werk nog ook !!
Zeker hun $$ waard !!

-camou-

camouflage

Bericht door camouflage » di jan 18, 2005 7:40 pm

Drooze @ DirtE19 schreef:

als je dan toch unbedingt met een MOUNTAINBIKE (bergenfiets) wil gaan streeten, monteer dan toch maar een V-brake. voor street leveren die meer dan genoeg kracht.

vanvoor heb je normaalgezien geen rem nodig, maar als je dan toch een rem wil, koop je best een rem waar je goedkoop schijven voor vindt, want die ga je regelmatig kunnen vervangen.

tenzij je onder "street" "van trapjes rijden" verstaat. dan ben je best af met hope Ti6 remmen. maar die zet je dan ook best op een intense tazer, met deemaxen, king balhoofd en easton stuur. met natuurlijk een X.0 derailleur en een oud XTR crankstel. natuurlijk met bijpassende Troy Lee outfit (broek, jersey, handschoenen, fullface), en een oakley bril. en dan hanteer je de gouden regen: hoe minder je rijdt, hoe langer het duurt tot ze doorhebben dat je"r niets van bakt... ;)

*offtopic*

Drooze , use you"re ducktape man !! :-*

-camou-

PS.:de pot verwijt de ketel dat ie zwartziet... ::) :? :-X

*offtopic*

Drooze @ DirtE19
Contacteer:

Bericht door Drooze @ DirtE19 » di jan 18, 2005 8:13 pm

camouflage schreef:
[

*offtopic*

Drooze , use you"re ducktape man !! :-*

-camou-

PS.:de pot verwijt de ketel dat ie zwartziet... ::) :? :-X

*offtopic*

ok, je hebt gelijk camou. weet je wat. je mag al mijn kledingstukken (geen helm) van bike merken hebben. graties! zo gul ben ik. en omdat ik dan toch bezig ben, krijg je al mijn hydroulische schijfremmen erbij! en alsof dat nog niet genoeg is, mag je ook nog eens alle dure merkonderdelen van m"n fiets komen halen! en moest ik mijn DMR rythem niet verkopen, zou j"m ook nog derbij krijgen...

maarrrr.. jammmerrrrrr... laat ik die nu even allemaal niet hebben... :-*

Fry

Bericht door Fry » di jan 18, 2005 8:37 pm

waar staat erges dat hij zijn schijven voor street gaat gebruiken, ze lijken te gaan dienen voor XC

Crash and Learn

Bericht door Crash and Learn » di jan 18, 2005 8:53 pm

hoe cool voel jij je ?

ride

Bericht door ride » di jan 18, 2005 9:02 pm

Ik ken een hoop grapjurken met schijfremmen die zeer behoorlijk street rijden dus wat is er nu ineens mis met schijven op een street-fiets?

Magic75

Bericht door Magic75 » di jan 18, 2005 9:05 pm

gewoon kweste van smaak! de 1 vind schijfen nix terwijl de ander nix anders wilt!

Smittie

Bericht door Smittie » di jan 18, 2005 9:07 pm

waarom loop je mensen af te zeiken die met schijf rijden??

waarom zitten er op streetbikes wel schijfremnokken en soms geen V-brake nokken?

je moet lekker zelf weten of je een schijfrem voor street gebruik, ik doe iig wel want ik rijd er ook nog 4X mee en er kan geen V-brake op een d321 velg

ik vind de remkracht van een V-brake vrij slecht en bij een slag in je wiel loopt het alleen maar aan

als je dan een velgrem wil moet je een hs33 nemen

ride

Bericht door ride » di jan 18, 2005 9:21 pm

mee eens, rij nu al een tijdje street en tot nu toe nog nooit een schijf gesloopt. mn maat heeft er we 1 dubbelgevouwen maar die rijdt meer trial. Ik ben voorstander van PERSOONLIJKE VOORKEUR maar ik heb de schuft aan bijdehandjes die even voor alle bikers beslissen wat voor een rem ze moeten hebben.

Fry

Bericht door Fry » di jan 18, 2005 9:32 pm

ride schreef:
Ik ken een hoop grapjurken met schijfremmen die zeer behoorlijk street rijden dus wat is er nu ineens mis met schijven op een street-fiets?

die grapjurken zijn wss vrij goed, maar de meeste moeten nog een hoop bijleren en dan bang je die fiets wel eens erges tegenaan, bovendien kunnen disc tabs er bij street heel makkelijk afscheuren, het is het gewoon niet waard eigenlijk om dure schijftremmen bij street te gebruiken

Drooze @ DirtE19
Contacteer:

Bericht door Drooze @ DirtE19 » di jan 18, 2005 10:01 pm

Sjittie schreef:
[

waarom loop je mensen af te zeiken die met schijf rijden??

waarom zitten er op streetbikes wel schijfremnokken en soms geen V-brake nokken?

je moet lekker zelf weten of je een schijfrem voor street gebruik, ik doe iig wel want ik rijd er ook nog 4X mee en er kan geen V-brake op een d321 velg

ik vind de remkracht van een V-brake vrij slecht en bij een slag in je wiel loopt het alleen maar aan

als je dan een velgrem wil moet je een hs33 nemen

waar loop ik dan reeds mensen af te zeiken die met schijf rijden? haha, kom van je paard of jongen :)
ik zeg enkel dat ik het niet aanraad om te gaan doen.

serieus, als ik naar een bmx forum ga, en ik zeg dat ik ga streeten met m"n racebmx, dan lacht iedereen mij vierkant uit. streeten doe je niet met een race bmx.

en streeten met een 4X is ook niet helemaal de bedoeling, maar waarom niet? ik dh met een hardtail, en da"s ook niet de bedoeling, toch? een 4x bike is niet gemaakt voor te streeten( geo is volledig anders, 4X is meer alu, en street is meestal staal, streetbikes zijn stevig 4X eerder licht,...) , maar je mag het doen voor mijn part.

maar het ging hier niet over "welke remmen moet ik op mijn 4x bike zetten waar ik ook street mee rijd", of wel soms?

hij vroeg: welke remmen voor street. en als je street wil rijden, dan rij je met V-brakes het beste, en anders ga je schijven slopen. (als je echt volledig wil streeten, en je niet wil inhouden)

kijk naar enige echte streeters, zij het op een mtb (maar echte mtb streeters zijn zeldzaam) of op een bmx: onderdelen zijn allemaal geschaafd, en niets gaat langer mee dan een jaar (buiten mss een balhoofd of een voornaaf).

wanneer jullie "STREETEN!" roepen, en eigenlijk bedoelen dat jullie met je allround bikes ff de stad in duikelen, dan is het niet mijn fout dat ik daar naar jullie mening verkeerd op reageer.

[
ride schreef:
mee eens, rij nu al een tijdje street en tot nu toe nog nooit een schijf gesloopt. mn maat heeft er we 1 dubbelgevouwen maar die rijdt meer trial. Ik ben voorstander van PERSOONLIJKE VOORKEUR maar ik heb de schuft aan bijdehandjes die even voor alle bikers beslissen wat voor een rem ze moeten hebben.

ik beslis toch niet, m"n beste. ik zeg wat in mijn ogen de beste keus is als je gaat streeten. als ie na mijn advies er een trommelrem op wil zetten, dan doet ie dat.

niemand moet mijn advies volgen, en weet je wat: zelfs jij hoeft dat niet! wauw, de vrijheden van tegenwoordig, a-dem-benemend...

Fry

Bericht door Fry » di jan 18, 2005 10:08 pm

ik sluit me aan bij drooze hier, doe wat je wil maar V-brakes zijn gewoon beter, maar je bent vrij in je keuze.

Drooze @ DirtE19
Contacteer:

Bericht door Drooze @ DirtE19 » di jan 18, 2005 10:09 pm

maar goed, het ging dus over hope vs magura, waarbij hope aan de leiding stond.

als jullie willen verderl^llen over streeten met schijfremmen, dan maken we daar een mooi topic over, zodat dit topic niet naar de kl0te gaat.

okelidokeli?

ride

Bericht door ride » di jan 18, 2005 10:23 pm

Drooze, het is goed gast. jij zal het zeker wel weten. Het spijt iedereen die niet aan jou verwachtingen kan voldoen :-[

Sven

Bericht door Sven » di jan 18, 2005 10:28 pm

Jammer iedere keer dat iedere keer iemand zijn mening wil opdringen en daardoor een topic 2 pagina"s vervuild...

Ga toch fietsen (met of zonder schijfjes). Ik vind op dit moment nog altijd de Mini"s vooraan staan...

Aangezien dat dit toch al meerdere malen is herhaald, kan hier beter een slotje op. Maja, dat is mijn mening...

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » di jan 18, 2005 10:33 pm

aldus, einde

Gesloten