Verder hoorde ik van iemand dat er na ons (ca. 9.30 uur) een zwarte Lapierre tandem zou zijn gestart. Weet iemand hier meer van?
Moderators:JJ, Beheerders
De Lars Cuevas schreef:
Ik heb in Holten een stel ingehaald op een Zwarte Cannondale (geloof ik). Ze waren geen DP"ers en kenden nog geen andere tandemers. "k heb ze maar even naar hier verwezen, wellicht melden ze zich binnenkort!?
Lars
lapierre schreef:
Yoh, Wanneer is die Tandem meeting, wij willen best mee fietsen!
Trouwens, DP rules!
de Lapierre duo
Sjef schreef:
Die meneer op de Lapierre ken ik wel! Hij is mijn afstudeerbegeleider aan de UT.
Ondertussen heb ik hem al op de hoogte gebracht dat jullie hem zoeken.
Ik had hem sowieso al van dp.nl verteld voor informatie.
Overigens heb ik onlangs ook een tochtje op een mtb tandem mogen maken (Rheden). Was zeer de moeite waard!
dubbelop schreef:
En ik roep maar vast een datum: zondag 13 maart?
dubbelop schreef:
[Sjef schreef:
Die meneer op de Lapierre ken ik wel! Hij is mijn afstudeerbegeleider aan de UT.
Overigens heb ik onlangs ook een tochtje op een mtb tandem mogen maken (Rheden). Was zeer de moeite waard!
Was je tochtje in Rheden achterop bij Spiff, soms?
Wij rijden a.s. zondag in Aalst-Waalre; daar zijn we nog nooit geweest, dus we zijn benieuwd of het daar een beetje leuk tandemen is.
Spiff schreef:
[dubbelop schreef:
[Sjef schreef:
Was je tochtje in Rheden achterop bij Spiff, soms?
Wij rijden a.s. zondag in Aalst-Waalre; daar zijn we nog nooit geweest, dus we zijn benieuwd of het daar een beetje leuk tandemen is.
Ja Sjef zat bij mij achterop! Hij gaf geen kick en we hebben een hoop modder verplaatst! Sinds die rit wel SRAM gripshift 1:1 ratio op de fiets gehangen. Dat functioneert op de tandem echt grandioos.
Spiff schreef:
Ja Sjef zat bij mij achterop! Hij gaf geen kick en we hebben een hoop modder verplaatst! Sinds die rit wel SRAM gripshift 1:1 ratio op de fiets gehangen. Dat functioneert op de tandem echt grandioos.
Klopt...sinds kort ook op de halve fiets.....fantastisch. Een heel stuk preciezer kan je wel zeggen omdat je (bij de gripshift in iedergeval) direct aan de kabel trekt en dus direkt aan de derailleur. En daardoor veel meer invloed hebt op het schakelen en niet afhankelijk bent van het 1:2 hefboommechanisme van Shimano. Shimano werkt indirecter, maar wel lichter te bedienen, dat wel. Geef mij maar de duidelijk klak van SRAM. hard, iets zwaarder, maar trefzeker....Ook de aanvoer van de derailleurkabel loopt bij SRAM veel mooier (minder kromming) dan bij Shimano. Daarnaast vind ik de prijs van SRAM een stuk vriendelijker.dubbelop schreef: [En niet alleen op de tandem....Spiff schreef: Ja Sjef zat bij mij achterop! Hij gaf geen kick en we hebben een hoop modder verplaatst! Sinds die rit wel SRAM gripshift 1:1 ratio op de fiets gehangen. Dat functioneert op de tandem echt grandioos.
Overigens hebben wij 8 jaar gereden met XT derailleurs en XTR shifters en dat heeft ook altijd prima gewerkt. Maar de X.O met Triggershifters is inderdaad nog nét even preciezer en sneller (lijkt het).
lapierre schreef:
Met de lapierre duo (Laurent en Geerda) weer,
Leuk! 20maart staat in de agenda. Amerongen vinden wij prima, nooit geweest. Maar als jullie ergens anders naartoe willen, Montfertland is erg goed, of Postbank, waar Sjef onlangs was. Maar Montferland leuker, hoewel korter (25km). Maar, kunnen wij dan dubbel doen ;D.
lapierre schreef:
De Lapierre hebben wij in Frankrijk gekocht. Mijn broer had al een X-control van Lapierre, waar die zeer over te spreken was, en super kwa prijs-prestatie. Geldt ook voor de tandem. Klasse voor de prijs. Nog een goede verende voorvork en dan is ie toppie toppie. Hebben jullie tips??
De dobbel lapierre (Laurent en Geerda).
lapierre schreef:
Dank voor de tip, ik had nog niet naar dit type vork gekeken, maar het ziet er erg goed uit! ik keek alleen naar Marzo Junior T, of Rock Shox Boxxer -achtige vorken, met het voordeel van de dubbele dingen, het nadeel dat ik dan een stoel nodig zou hebben om op de fiets te klimmen!
Groeten, en in ieder geval tot 20 maart!
Laurent.
Tall Boy Bram schreef:
oh, dus wij kunnen niet de originele vork plaatsen? die moto-style headshok dingen van C"dale zelf.
TBB