Keramische velg??

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Giedo
Keramische velg??

Bericht door Giedo » zo jan 16, 2005 2:19 pm

Heeft iemand positieve of negatieve ervaringen met bepaalde merken??
Moet nieuw wiel spaken, vandaar..

Shark

Re:Keramische velg??

Bericht door Shark » zo jan 16, 2005 8:39 pm

Zoek je een lichte of juist een wat stevigere velg ?

Zelf niet zo"n geweldige ervaringen met de 517 van Mavic, de keramieklaag vertoonde vrij snel putjes en weggeslagen stukjes.

Rij nu zelf met de Sun 0xc TCC, hiermee tot nu toe geen enkel probleem.

Collegabiker heeft erg lang met 618 van Mavic gereden, ook zonder enige problemen. Deze is wel ietgs zwaarder dan de 517

Shark

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » ma jan 17, 2005 8:14 am

Rij nu een half jaar met de 717 van Mavic, in het begin schrok ik mij de tering. Na een ritje had ik meer dan de helft van de remblokken opgesleten :o

Maar nu rij ik al weer een half jaar met de andere helft van diezelfde remblokken, dus valt mee.
Remt goed, ceramische laag slijt niet en blijft er goed op. Nou moet ik wel zeggen dat ik weinig stenen tegenkom.

dusssssss©

GTLTS

Bericht door GTLTS » ma jan 17, 2005 7:06 pm

Ik sleep al jaren (inmiddels 5 ofzo) een keramische 121 op een whitebrothers met me mee en die geeft geen krimp, is ontzettend stijf, remt als de netuh, vreet blokjes bij het ontbijt en begint nu eigenlijk pas te slijten.

Luc

Bericht door Luc » ma jan 17, 2005 7:41 pm

Een alternatief voor Mavic is de Rigida Grizzly CSS. +/- 30% goedkoper dan de Mavic Céramic en minstens even goed als ik de verhalen mag geloven. Een klant van Patman heeft er ooit eens 4 maanden op gewacht terwijl hij binnen de week Mavics kon hebben ... Rigida gebruikt een laag van carbide partikels die (volgens de site) aan Mach7 op de velg geschoten worden. Deze laag is ruwer dan die van Mavic en wordt ook niet glad na verloop van tijd. Deze velg is wel zwaarder dan de XC717 van Mavic, maar is daardoor wel geschikt voor het ruwere werk en wat zwaardere bikers.

De Lars Cuevas

Bericht door De Lars Cuevas » ma jan 17, 2005 7:54 pm

BOSS schreef:
Rij nu een half jaar met de 717 van Mavic, in het begin schrok ik mij de tering. Na een ritje had ik meer dan de helft van de remblokken opgesleten :o

Maar nu rij ik al weer een half jaar met de andere helft van diezelfde remblokken, dus valt mee.
Remt goed, ceramische laag slijt niet en blijft er goed op. Nou moet ik wel zeggen dat ik weinig stenen tegenkom.

dusssssss©

Zelfde verhaal hier: Heb sinds juni Crossmaxen, en had na een lange afdaling in de Alpen half juli ineens Magura-blok-groene scheenbenen :-)

Maar daarna valt het mee net de slijtage! Die blokken zijn nog niet op (hoewel ik ze er in de Alpen wel ff afgehaald heb :-) )

Rem voor met groen, achter met grijs trouwens. De velgflanken zijn nog perfect, geen spoor van slijtage. En dat terwijl de spaken al overduidelijk steenslagschade hebben. Wat mij betreft een aanrader, dus!

Lars

Giedo

Bericht door Giedo » di jan 18, 2005 2:55 am

Ik ben geen grammenneuker dus een stevige velg is wel een pré!
Hoor inderdaad van veel zaken dat er wel een lange levertijd op kan zitten omdat de vraag erg laag is...
Ik ga denk ik toch maar eens informeren naar een stel Mavic"s!

Thanx!!

Plaats reactie