Fox Float vs Manitou SPV

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Ant
Fox Float vs Manitou SPV

Bericht door Ant » zo jan 16, 2005 9:45 pm

Mijn huidige Float L demper loopt tijdens het rijden binnen 20 minuten leeg. Heeft vrees ik te maken met een paar krassen op de poot. Nu kan ik hem (hoop ik) laten reviseren of een nieuwe kopen.

De Manitou SPV (3 way) kan ik niet te duur op de kop tikken. Heeft iemand ervaring met deze veer. Is hij goed instelbaar en bruikbaar en niet onderhoudsgevoelig/kwalitatief slecht. Is hij vergelijkbaar met een Float? Hij moet in een Jekyll

Brum.

Re:Fox Float vs Manitou SPV

Bericht door Brum. » zo jan 16, 2005 11:31 pm

Hmm, moeten er in Jekyll"s geen speciale dempers? Iets staat me bij dat Rond bij de lancering van hun demperlijn ook een model had dat op de Jekyll paste...

Maarre, mocht dit zo zijn, dan doe je er mijns inziens goed aan om het dempertje op te sturen naar TFTuning, kun je hem ook meteen PUSHen. En Platform demping is zeker geen nadeel op een Jekyll.

Met de Swinger heb ik nog geen ervaring, het ziet er mooi uit, maar hoe het rijdt weet ik nog niet.

Sjef

Re:Fox Float vs Manitou SPV

Bericht door Sjef » ma jan 17, 2005 11:49 am

Ik heb eens wat gemaild met Tim over het pushen van mijn demper.
Dat is bijna net zo duur als de demper waar Ant het over heeft, die Jekyll specifiek is. Bovendien mogen er dan geen krassen op je "poot" zitten. Hij blijft dan namelijk nog steeds lekken en Tim kan dat niet repareren volgens zijn site.

Plaats reactie