Verschil Magura HS11/33? (en misschien ook HS22)

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
DrJ
Verschil Magura HS11/33? (en misschien ook HS22)

Bericht door DrJ » zo jan 16, 2005 11:25 am

Wat is het verschil tussen dez e 2 types welke magura levert?

- Alleen de levers, en niet de "brake"?

- En past de brakebooster voor het oude type, HS22 ook op de nieuwere HS11 en 33?

Verschil levers ken ik inmiddels wel; instelbaarheid, remkrach door verschil zuigers, gewicht.

Jurriaan

Re:Verschil Magura HS11/33? (en misschien ook HS22)

Bericht door Jurriaan » zo jan 16, 2005 1:16 pm

volgens mij heeft de hs11 en 22 een grotere cylinder doorsnede waardoor minder remkracht t.o.v. hs33. (ik lees net dat je dat verschil al weet)

brakebooster zijn uitwisselbaar, muv de 2005 modellen.
verder is er volgens mij geen verschil.

Jumping Hansje

Bericht door Jumping Hansje » zo jan 16, 2005 1:46 pm

Volgens mij zijn de HS 11 en 22 de goedkopere en lichtere varianten op de HS 33.
De HS 11 is het instapmodel en de HS 22 was volgens mij voor tandemgebruik als ik mij niet vergis.
De HS 33 is het "topmodel", en nu zijn volgens mij alleen nog de 11 en 33 leverbaar.
De HS 33 is inderdaad ook sterker qua remvermogen, en 70 gram zwaarder.

Voor meer info: http://www.magura.com/english/bremsen/0 ... remsen.htm

Succes verder ermee.

dubbelop
Contacteer:

Bericht door dubbelop » zo jan 16, 2005 2:24 pm

Jumping Hansje schreef:
Volgens mij zijn de HS 11 en 22 de goedkopere en lichtere varianten op de HS 33.
De HS 11 is het instapmodel en de HS 22 was volgens mij voor tandemgebruik als ik mij niet vergis.
De HS 33 is het "topmodel", en nu zijn volgens mij alleen nog de 11 en 33 leverbaar.
De HS 33 is inderdaad ook sterker qua remvermogen, en 70 gram zwaarder.

Voor meer info: http://www.magura.com/english/bremsen/0 ... remsen.htm

Succes verder ermee.

De HS22 was niet zozeer voor tandemgebruik, maar voor de HS-33 was dit het "topmodel". Je had er ook wat speciale versies van (Race Line, Tomac etcetera). Verschillen zaten vooral in de remhendels. Die waren bij de 22 wat forser en hadden - voor zover ik weet - aluminium remgrepen terwijl de 11 nog kunststof grepen had. Anderzijds: die aluminium en kunststof grepen hebben elkaar bij alle Magura-modellen zo vaak afgewisseld dat er geen peil op te trekken is wat nu waarbij hoorde. De oer-Magura"s hadden in elkg geval aluminium grepen. Die werden later vervangen door kunststof exemplaren omdat men er zo hard mee remde ...... ;)

De HS33 was volgens mij de eerste versie met de kleinere cylinder in de remhendel om de remkracht te vergroten. Zowel de 22 als de 33 hebben wij jarenlang op de tandem gehad, zeer tot ons genoegen, mag ik wel zeggen!

Plaats reactie