Vraagje i.v.m. RS Boxxer
Moderator:Beheerders
Ik wou is weten hoe het zat met schijfrembevestiging van de boxxer 05.
Ik dacht dat zij vroeger een andere standaard handteerde dan de intl. standaard. Is dit nu nog het geval zoja welke is dan hun standaard en zijn er hier adapters voor?
Ik dacht dat zij vroeger een andere standaard handteerde dan de intl. standaard. Is dit nu nog het geval zoja welke is dan hun standaard en zijn er hier adapters voor?
- cHoc
Re:Vraagje i.v.m. RS Boxxer
dit is nog steeds het geval helaas, het heet de boxxer "standaard" en alleen de boxxer heeft die
daar zijn wel adapters voor verkrijgbaar, maar dat zal wel zoeken en/of bestellen en lang wachten worden
ik denk niet dat veel winkels die op voorraad hebben.
daar zijn wel adapters voor verkrijgbaar, maar dat zal wel zoeken en/of bestellen en lang wachten worden
ik denk niet dat veel winkels die op voorraad hebben.
Ligt maar net aan welke remmen je hebt.
Voor hayes heeft onderhand iedere shop ze wel op voorraad
Voor hayes heeft onderhand iedere shop ze wel op voorraad
Maar als er nog een adapter tussen moet dan kan je enkel xc-calipers monteren met een 200mm schijf? Iemand enig idee welk merk die maakt voor intl. standaard?
hope maakt aparte calipers voor boxxers, volgens mij heeft a2z ook een boxxer adapter maar dan heb je idd een 160mm caliper nodig.
- cHoc
pZyteX schreef:
hope maakt aparte calipers voor boxxers, volgens mij heeft a2z ook een boxxer adapter maar dan heb je idd een 160mm caliper nodig.
vroeger wel, nu niet meer, nu maken ze 1 caliper en verschillende adapters,
en je besteld ze nu dus compleet met de goede adapter
mono4 is d8 ik zonder adapters, maar nog gewone calipers
cHoc schreef:
[pZyteX schreef:
vroeger wel, nu niet meer, nu maken ze 1 caliper en verschillende adapters,
en je besteld ze nu dus compleet met de goede adapter
Geldt enkel voor Mono 6 Ti

shimano heeft normaal ook een boxxer adapter die een 160 caliper => 203mm brengt (nog van de tijd van de XT 4 piston) weet ni of ze ze nog leverbaar hebben.