Rizerbar

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Ninko
Re:Rizerbar

Bericht door Ninko » zo jan 09, 2005 5:55 pm

Caramba schreef:

@Ninko: Gewicht boeit me helemaal niks ;) Heb laatst nog m"n Ritchey SPD pedalen vervangen door Cranckbrothers Mallet C"s, hele fijne pedalen, maar ook een stuk zwaarder ja. Ik ga nu van een Carbon flatbar naar een alu riser. Tja, wordt ie weer 120 gram zwaarder :P

Is maar goed ook... dat carton zit er ondertusse al wel een paar jaartjes op he :D

Caramba

Bericht door Caramba » zo jan 09, 2005 6:11 pm

Ninko schreef: Is maar goed ook... dat carton zit er ondertusse al wel een paar jaartjes op he :D
dus ???

DrJ

Bericht door DrJ » vr jan 14, 2005 11:03 am

Plons schreef:
Ik vind idd de riserbar na de spd"s, de uitvinding voor de MTB.

Ik vind het wiel de beste uitvinding voor de MTB ;D

DrJ

Bericht door DrJ » vr jan 14, 2005 11:09 am

Caramba schreef:

Overigens zit ik me net te bedenken dat in theorie een stuur met wat meer backsweep heel rustig voor de polsen moet zijn. En wel hierom: als ik bij de sportschool m"n onderarmen train deed ik dat eerst gewoon met een rechte stang (net zoals je je spierballen traint) maar dan andersom, dus met de bovenkant van je handen naar boven toe wijzend. (Zie: Animatie)
Dat begon op een moment heel pijnlijk te worden voor m"n polsen.
Nu doe ik hetzelfde maar dan met een Afbeelding
Door zo"n stang te gebruiken belast je je polsen veel minder.

De positie van je handen op zo"n "gebogen" stang zijn ook afhankelijk met welke kant van je biceps je traint. Met een rechte stang train je een ander gedeelte dan met de "gebogen" stang.

Maar inderdaad heb je gelijk dat je een natuurlijkere positie voor je pols creeert wanneer je die andere stang gebruikt. Hetzelfde zou dan natuurlijk ook gelden voor je stuur.

Bericht door TOP » za jan 15, 2005 3:52 pm

Wie zegt dat je geen bar-ends op een rizer kan doen.
Da"s de beste combie voor marathons. Zelf 1x de Cristalp gereden met flat+bar-ends en 3x met rizer+bar-ends!!! Bergop voordelen van bar-ends en naar beneden veel meer controle door rizer. Heb wel hele kleine bar-ends erop zitten (roox litehorns). Staat wat mooier.

Binker

Bericht door Binker » vr jan 21, 2005 11:16 am

Precies denk dat het doel alle middelen moet heiligen. Minder taboe"s

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » za jan 22, 2005 1:37 pm

rij al jaren met riser maa rof het nou fijner is.

rij sinds kort weer met mijn rotwild met recht stuurtje en de nadelen zijn me nog nie topgevallen.

wel d evoordelen, diepere zit waardoor ik beter aan kan zetten.
ga het rechte stuurtje ook eens op m"n enduro proberen. de zit is met de pike wel erg rechtop geworden. (o zit er u-turn op de Pike, dan kom je weer lager te zitten)

Xircuit
Contacteer:

Bericht door Xircuit » za jan 22, 2005 7:02 pm

Afbeelding

Das dus mijn Riser, beetje donker dat wel. Hij bevalt bijzonder goed!

http://www3.mtb-news.de/fotos/data/500/ ... 05-med.jpg

Steelhead Rider

Bericht door Steelhead Rider » za jan 22, 2005 7:08 pm

@ Xircuit, ik heb dezelfde bar als jij en mij bevalt het ook erg goed, dat mensen zeggen dat je je voorband makkelijker omhoog trekt met een riser op een helling, dat is niet zo hoor, hij blijft gewoon op de grond ook al probeer ik hem expres naar boven te trekken

Caramba

Bericht door Caramba » za jan 22, 2005 8:21 pm

Mijn riser is intussen ook al binnen, maar ik zit nog op een kortere stuurpen te wachten, want 120mm/15 graden is wat teveel met een riser. Van de week schiet ik wel even een foto, maar tot nu toe bevalt het goed!

Plaats reactie