Alles over vaste routes in Nederland, België en de rest van de wereld.
Moderator:Beheerders
-
hansje - Berichten:7
rondetijd Drunense Duinen
Bericht
door hansje » wo nov 10, 2004 9:33 pm
Het hele rondje Drunense Duinen is volgens de folder ongeveer 27 km. Ik hoor wel eens verhalen van mensen die beweren deze ronde in 1 uur 5 minuten te hebben gereden.

Volgens mij is dat wel erg snel.
Wat is jullie ervaring? ???
-
BOSS
-
Contacteer:
Bericht
door BOSS » wo nov 10, 2004 10:19 pm
zou mij niks verbazen, Schoorl is 15 km en dat rijden sommige ook in 32 minuten.
dusssss©
-
Dick Pony - Berichten:368
Bericht
door Dick Pony » do nov 11, 2004 11:11 am
Volgens mijn teller is de ronde iets minder dan 26km. Ik denk wel dat het kan in die tijd, niet door mij, en niet altijd maar op een goeie dag in de winter moeten er mensen zijn die dat kunnen halen.
-
Faxmulder
Bericht
door Faxmulder » vr nov 12, 2004 7:45 pm
hangt echt heeelemaal van het weer/ondergrond af denk ik zo.. En skills uiteraard!
IK ben echt geen zandhaas.. dus heb nix met al dat mulle zand!
-
Cubeman
Bericht
door Cubeman » zo nov 14, 2004 3:12 pm
Gistern kon je je lol op!
Ik heb nog nooit zoveel blubber bij elkaar gezien, en dan heb ik nog stage gelopen bij Boskalis Baggerboeren:)
Compleet stuk gereden parcours.
Lekker dat het eerste deel zo moderig is als het laatste deel zo zanderig is. (als je vanaf de Roestelberg start)
Kleeft lekker aan elkaar!
Ik jad het gevoel dat ik m"n transmissie aan het vermoorden was!
Mij zie je daar niet meer, misschien in de zomer weer...
-
Faxmulder
Bericht
door Faxmulder » zo nov 14, 2004 6:46 pm
zomers daar zijn heeeerlijk...al dan niet op de bike ;D
-
Cubeman
Bericht
door Cubeman » zo nov 14, 2004 8:07 pm
Faxmulder schreef:
zomers daar zijn heeeerlijk...al dan niet op de bike ;D
"s zomers kan het behoorlijk heet zijn op die zandverstuivingen, net of je een oven in fietst.
Ook het zand is dan lekker mul en haast niet door te komen...
Maar aangezien die modder helemaal ruk is opteer ik dan toch liever voor de zomer
-
Ninko - Berichten:1229
Bericht
door Ninko » zo nov 14, 2004 10:31 pm
1 uur 10 heb ik wel eens gehaald maar dan ook niet in me eentje maar met 2 man...
Daaronder is het stevig aanperen. Maar nu het parcours helemaal stuk gereden is wordt dit wel steeds lastiger... veel remknippen en brede stukken erg veel gaten enzo... beetje jammer, en natuurlijk de bergen blubber de laatste tijd haha... Misschien van de lente dat het het proberen wel weer waard is.
Ninko
-
Dick Pony - Berichten:368
Bericht
door Dick Pony » wo nov 17, 2004 10:17 pm
Zo slecht is het toch niet? ik heb het idee dat de route de zomer beter is doorgekomen als vorig jaar. En een beetje modder is toch lekker. Ik fiets liever door de modder als door het mulle zand.
-
Manual Frenkel - Berichten:308
Bericht
door Manual Frenkel » vr nov 19, 2004 10:45 am
1 min 10? Rijd je dat met een hardtail en een bereconditie?
Eventjes uitblazen en wat water refillen halverwege vind ik wel zo prettig.
-
FOX-BIKER
Bericht
door FOX-BIKER » za nov 20, 2004 10:52 pm
heyz ik ben daar vorge week zondag ook effe weze rijden heb paar rondjes gedaan alleen ronde tijden zou ik zo nie weeten zal volgende keer eens timen greetz jarno
-
Rob G - Berichten:491
Bericht
door Rob G » di nov 23, 2004 3:12 pm
Ik heb hem samen met een maat van in de winter onder het uur rond gereden. Dit was ongeveer een maand voor de start van het wedstrijdseizoen en het had lichtjes gevroren. Ook was het parcours redelijk droog.
Het is dus te doen...
-
michel2
Bericht
door michel2 » di nov 30, 2004 9:16 am
1.08 voor dat ik de bus tegen kwam
-
Spiff - Berichten:48
Bericht
door Spiff » ma jan 10, 2005 11:14 am
Heb daar gister (9 jan) nog gereden en ik denk dat op een rustige dag na een wat nattere periode (minder rul zand, al zijn die passages echt niet zo groot dat je daardoor een toptijd niet zou halen) het wel rond het uur moet kunnen doen. EMt een hardtail ja...waarom niet?
-
Manual Frenkel - Berichten:308
Bericht
door Manual Frenkel » ma jan 10, 2005 11:43 am
@ Spiff:
omdat ik denk dat je met een hardtail sneller bent....
-
Spiff - Berichten:48
Bericht
door Spiff » vr jan 14, 2005 10:56 am
Helm schreef:
@ Spiff:
omdat ik denk dat je met een hardtail sneller bent....
Ligt aan parkoers ondergrond denk ik . Het eerste gedeelte van de route is hier en daar wel erg hobbelig, maar vanaf het de eerste "daal" door het zand, het fietspad over naar "zandpassages" is een hardtail zeker rapper ja.
Rij zelf ook met een hardtail.
Pas daar nog met de tandem ATB gereden en er werd aardig gevloekt achterop wegens de hobbels van het eerste stuk......
-
DeKerfs
Bericht
door DeKerfs » ma apr 04, 2005 7:14 pm
Ik rij hem altijd volledig star en durf te tippen aan de tijden die hier boven genoemd wordem. Al heb ik het nooit echt bij gehouden, durf ik de uitspraak aan dat rond en net onder de 1.10u zeker te doen haalbaar is. Hij is intensief en enkel bij kouder weer, wanneer de ondergrond wat harder ligt, zijn de echte snelle tijden te rijden. De los zand stukken zijn dan zelfs met wat geluk allemaal te rijden. Dat is mij tot dus ver van die keren dat ik er kwam 3-4 keren gelukt. Slopend blijft hij....
Normaal ligt bij ons groepje het tempo er behoorlijk hoog, maar aangezien wij hem vaak als "deel" van een grote lus door de omgeving rijden in het voorjaar/zomer/najaar, is dat iet wat meer gematigd. We rijden dan tot 100km op een ochtend en dan is volle bak blazen over de Duinen vaak net té. Tandje terug maakt het overleefbaar.
-
themaniac - Berichten:120
Bericht
door themaniac » ma mei 09, 2005 10:14 am
Onder het uur? Dan rijdt je dus meer dan 26 gemiddeld. Dat is echt dikke vette bullshit of je moet een prof zijn. Er zijn teveel stukken waar de gemiddelde snelheid flink omlaag gaat, denk maar aan het klapzand.
Als je 26 gemiddeld wil halen, moet je continue 36-40 op de rechte paden rijden. Ik geef het je te doen, maar ik ben zo iemand nog nooit tegen gekomen in de D-D, of het moet zo`n idioot op zijn crossbrommer geweest zijn...
Mijn record is om van Bos en Duin voorbij de Roestelberg te racen en dan bij dat asfaltfietspad op mn gemak terug te rijden "zu hause". Dat was in 49 minuten over ongeveer 19,5 km. Das ongeveer 21,5 gemiddeld.
Daarbij komt nog dat de laatste 7 km niet snel is, maar vooral vol met kuilen en modder ligt. 1 u 10 min kan ik me voorstellen, maar onder het uur niet. Zitten gewoon teveel obstakels, klimmetjes en langzamere stukken in.
En als ik eerlijk ben zijn er genoeg mensen die de route met 15-17 per uur fietsen. Het tempo op de route is zo afhankelijk van het waar: Winter zijn de zandbanken aangevroren en kan je ze doorkomen, nu kom je ze bijna niet door en verlies je al vele minuten. Idem met bepaalde klimmen en modderige stukken.
Nu rij ik in een minuutje of 55 dat stuk naar de Roestelberg, die 18.5 km. In de winter rijdt je dat makkelijk 5 minuten sneller.
-
michel2
Bericht
door michel2 » ma mei 09, 2005 9:21 pm
kan echt wel baas !!als ik het in 1.08 kon,moet dat voor mensen met talent en een fsr of een blur geen probleem zijn.dekerfs is een mooie kerel, ik rijd op een vergelijk baar monster maar een efficiente fully is een beter keuze daar!
-
Bericht
door Rob G » do mei 12, 2005 11:26 am
@the meniac, dat jij het niet onder het uur kan wil niet zeggen dat een ander het niet kan.
Er zijn mensen die een bak meer talent hebben dan jij waarschijnlijk. Ik heb hem met een (ploeg)maat van me vorig jaar winter vanaf "de rustende jager" (als ik het goed heb) net onder het uur gereden. Je moet inderdaad volle bak rijden, maar gezien de lengte van normale elite wedstrijden (minimaal 1:45) is een intensieve training van een uur goed te doen. Zeker als je met twee man om beurt vol kunt doortrekken en je over een aardig stukje techniek beschikt zodat je de technische stukken en de klapzand stukken gewoon snel kunt nemen.
-
themaniac - Berichten:120
Bericht
door themaniac » vr mei 13, 2005 5:07 pm
Als je die 26 km binnen het uur rijdt, dan is er vast nog wel een plekkie vrij bij Thijs Al of bij Bart Brentjes in het team. Schaam je niet, ga wedstrijden rijden en kom met naam en faam in de krant.
Ps. als je al 27 of zo per uur over die route rijdt, dan rijdt je toch wel minstens 38 gemiddeld over het asfalt of niet? Er wordt hiet gepraat alsof Jan en Alleman die route binnen een uur kan rijden...Misschien alleen degene die 200 km in de week rijden en op het hoogste niveau (prof en serieuze amateur) wedstrijden rijden, maar dat zijn misschien 500 man over heel Nederland
-
Crash - Berichten:2134
Bericht
door Crash » vr mei 13, 2005 8:02 pm
-
Exar - Berichten:2659
Bericht
door Exar » za mei 14, 2005 3:55 pm
Schaam je niet, ga wedstrijden rijden en kom met naam en faam in de krant.
Ja Rob, schaam je eens niet en ga (weer) wedstrijden rijden!
Ps. als je al 27 of zo per uur over die route rijdt, dan rijdt je toch wel minstens 38 gemiddeld over het asfalt of niet? Er wordt hiet gepraat alsof Jan en Alleman die route binnen een uur kan rijden...Misschien alleen degene die 200 km in de week rijden en op het hoogste niveau (prof en serieuze amateur) wedstrijden rijden, maar dat zijn misschien 500 man over heel Nederland
Mensen die 200km per week rijden, rijden niet op het hoogste niveau, of ik doe ECHT te veel. Rob G weet heus wel waar hij het over heeft, en als hij de route al onder het uur kan rijden, dan zullen er nog genoeg anderen zijn die dat ook kunnen. Dat jij daar nou niet onder valt... misschien wat minder posten en wat meer fietsen, zou dat een oplossing zijn?
-
Bericht
door Rob G » za mei 14, 2005 5:24 pm
Ik kan er zo zat opnoemen die em nog dikker onder het uur kunnen rijden... Maar goed, ik zal je de details besparen.
Ik zal je eerlijk zeggen dat ik ook een Elite/Belofte licentie heb, alleen dit jaar al vanaf half januari met een langdurige knieblessure zit te tobben.
De normale woensdag avond training met de groep in het seizoen wordt inderdaad ook met gemiddeldes van rond de 40 per uur afgewerkt over een afstand van +/- 75 km.
Zoals Exar (mede elite/belofte renner) ook al zegt, we werken er hard voor, het kost je gemiddeld 15-20 uur per week aan training. Misschien kan jij met dat werk en een dosis talent ook wel onder het uur rijden, wie weet...
-
Canard - Berichten:14
Bericht
door Canard » ma mei 16, 2005 10:58 am
Op welke dag(en) fietsen de meeste mensen eigenlijk in de DD? Zondag?
Ik ben er vaak op zondag tussen 9:30 en 11:00 en dan kom ik weinig tot geen mensen tegen die mijn inhalen en zo snel fiets ik nu ook weer niet...
Als de route er goed bij ligt rijd ik zo"n 1:18 (20 km/u gemiddeld volgens m"n teller). Een jongen waarmee ik vaak mee ga fietsen heeft de ronde een keer in 1:08 gereden in de winter toen de route wat bevroren was.