Vertex houdt mij uit het bos

Deel hier je goede en slechte ervaringen met betrekking tot service of garantie van een product, merk of dealer.

Moderator:Beheerders

Patman
Contacteer:
Re:Vertex houdt mij uit het bos

Bericht door Patman » wo dec 22, 2004 1:14 am

Een vriend van me (die in een fietsenzaak werkt) is de spaken die ik nodig had zelf gaan halen omdat ze die niet los wilden opsturen tenzij de verzendkosten doorberekend konden. Wat een stelletje eikels daar!
Hmm, verzenden is duur dus dit lijkt me dan weer helemaal niet abnormaal ...
Bij veel firma"s worden er zelfs extra fakturatiekosten aangerekend in geval van erg kleine bestellingen: ook dat begrijp ik volledig, gezien de hoge kost voor administratief personeel!

Patman
Contacteer:

Vertex, non-klaagbaak ;o)

Bericht door Patman » wo dec 22, 2004 1:33 am

Jippie, ere aan wie ere toekomt: de 3de geleverde bashguard is de juiste :) :) :)
Hij was dus idd. al die tijd gewoon bij hen op voorraad ...

Maarten

Bericht door Maarten » wo dec 29, 2004 12:10 am

Mijn achterdemper is meer dan een jaar weggeweest.
Had er gelukkig nog 1 liggen.

En dan komtie terug: nog niet gemaaakt.

Old Manitou

Bericht door Old Manitou » wo dec 29, 2004 6:04 pm

ben ook benieuwd
heb een Use ti zadelpen gebogen(enkel xc ermee gedaan)
de reiziger ging er bij lbs naar komen kijken ivm met garantie (8mand oud)
is na een maand nog niet langs geweest
:(

B@rt

Bericht door B@rt » do dec 30, 2004 6:51 pm

Ik heb via mijn lbs een Rohloff besteld. Komt via Santos. Om info te krijgen bel ik V op (staat als contact op de Rohloff site) om te vragen of ze advies kunnen geven over welk voortandwiel te gebruiken: antwoord: "Rohloff via Santos is waarschijnlijk grijze import, we geven dus geen informatie aan je door. Kijk maar op Internet. DAAR GA IK MIJN DURE TIJD NIET AAN VERSPILLEN!!"

Ik geef even woordelijk aan wat me werd verteld.

Als het inderdaad grijze import is, kan ik me daar wat bij voorstellen, maar om op deze manier aan te geven vind ik wel erg kort door de bocht.

Klantviendelijkheid Vertex: dikke MIN!!!!!!!

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » do dec 30, 2004 6:57 pm

B@rt schreef:
Ik heb via mijn lbs een Rohloff besteld. Komt via Santos. Om info te krijgen bel ik V op (staat als contact op de Rohloff site) om te vragen of ze advies kunnen geven over welk voortandwiel te gebruiken: antwoord: "Rohloff via Santos is waarschijnlijk grijze import, we geven dus geen informatie aan je door. Kijk maar op Internet. DAAR GA IK MIJN DURE TIJD NIET AAN VERSPILLEN!!"

Ik geef even woordelijk aan wat me werd verteld.

Als het inderdaad grijze import is, kan ik me daar wat bij voorstellen, maar om op deze manier aan te geven vind ik wel erg kort door de bocht.

Klantviendelijkheid Vertex: dikke MIN!!!!!!!

zou mij niks verbazen, met zo"n verdeler ga je je heil vanzelf wel ergens anders zoeken.

dussssss©

Cubeman

Bericht door Cubeman » vr dec 31, 2004 8:33 pm

Als ik dat zo,lees ben ik blij dat ik 99% van m"n spullen in Duitsland koop!
De tranen lopen over m"n wangen als ik de reacties lees op de wondere wereld die Vertex heet.
Of is VerTIX beter???

michel2

Bericht door michel2 » di jan 04, 2005 5:59 pm

zegt natuurlijk wel iets over die kut fietsen branche dat je een product als rolhof via verschillende kanalen kunt krijgen !!!

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » di jan 04, 2005 6:35 pm

michel2 schreef:
zegt natuurlijk wel iets over die kut fietsen branche dat je een product als rolhof via verschillende kanalen kunt krijgen !!!

wat zegt dat dan....????

dusssss©

Het TUIG
Contacteer:

Bericht door Het TUIG » wo jan 05, 2005 12:49 am

Wat dat advies betreft over die Rohloff naaf geef ik Vertex gelijk!
Als ze die naaf ergens anders leveren dan ga je bij die ""ergens anders"" ook maar lekker je advies halen!En mocht"tie stuk gaan......idd
Ga je maar lekker ""ergens anders"" je garantie claimen.Het is een commercieel bedrijf waar ieder persoon die daar werkt omzet moet maken,en waar ieder personeels lid dus zijn tijd moet steken in omzet maken.En dan bij Piet je advies vragen en je geld aan Kees geven is natuurlijk niet netjes zaken doen dan!

Ik heb zelf een keer temaken gehad met vertex,en daar heb ik geen op of aanmerkingen over.Maar aan de vele reacties te zien moet Meneer Vertex zich toch eens achter zijn oor gaan krabben.

Héél véél succes allemaal!!

Erikje

Bericht door Erikje » wo jan 05, 2005 8:58 am

TSss.... schreef:
Wat dat advies betreft over die Rohloff naaf geef ik Vertex gelijk!

Ik ben het niet met je eens.

Santos is fabrikant die zijn producten OEM aangeleverd krijgt (dus wat bedoelen ze met grijze import???)

Als jouw stelling klopt, zouden wij nooit bij Shimano, SRAM, BikeRight (Manitou), Augusta, en de lijst kan veel langer worden) aan kunnen kloppen voor advies. Al de parts op onze bikes zijn namelijk ook OEM. Ergo, de reactie van Vertex is erg korte termijn politiek want ook Rohloff naven gaan op een dag defect of er zijn spare parts voor nodig. En dan wil Vertex best leveren (al zullen ze dat niet kunnen :-X ).

"Toevalligerwijs" (?) heb ik hetzelfde meegemaakt met Vertex over een Santos OEM balhoofdset van CaneCreek. Ik had daar een vraag over (wat kost een nieuwe lager en waar te kopen?) en ik kreeg hetzelfde botte antwoord. Als ze normaal hadden gedaan hadden ze 4 lagers verkocht voor 50 Euro (reserve voorraad 8) ) maar ik heb een nieuwe balhoofd gekocht. Die gasten verdienen aan mij nooit meer een cent. Ik rij met plezier over de grens om mijn geliefde zadel te kopen (Fizik), dan verdiend de Duitse importeur maar wat meer.

Erikje

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » wo jan 05, 2005 9:24 am

Wat ik niet snap is dat ze bij Vertex daar zo moeilijk over doen... zeker omdat ze schijnbaar zulke goede banden met Santos hebben. Ik snap het echt niet!

Maar goed, als Bart tevreden is met zijn Rohloff wiel, dan is het goed (overigens had je achteraf beter gewoon met Santos kunnen bellen voor info...)

Patman
Contacteer:

Bericht door Patman » wo jan 05, 2005 10:12 am

Santos is fabrikant die zijn producten OEM aangeleverd krijgt (dus wat bedoelen ze met grijze import???)
Grijze import slaat volgens mij op het los verkopen van OEM aangeleverde goederen

Erikje

Bericht door Erikje » wo jan 05, 2005 10:20 am

Patman schreef:
Grijze import slaat volgens mij op het los verkopen van OEM aangeleverde goederen

Ja, ik begrijp wel wat grijze import is, ik begrijp niet dat Vertex dat niet begrijpt ::)

Erikje

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » wo jan 05, 2005 1:00 pm

Erikje schreef:
Ja, ik begrijp wel wat grijze import is, ik begrijp niet dat Vertex dat niet begrijpt ::)

Nee, je begrijpt het niet. OEM produkten moeten door fabrikanten als eerste montage op hun fietsen worden gemonteerd, niet los worden doorverkocht aan klanten..

Vind ik.

JJ

Erikje

Bericht door Erikje » wo jan 05, 2005 1:08 pm

Ja ik begrijp het wel! :P

In dit verhaal gaat het over een Santos die OEM een Rohloff naaf heeft en NIET grijs is ge/verkocht. En Vertex is té beroerd om ook maar iets te zeggen/adviseren etc.
Dát begrijp ik niet. Dat zou betekenen dat ik een vraag over mijn OEM cassette niet bij Shimano zou kunnen deponeren......omdat deze standaard op mijn bike zit.

En ook begrijp ik dat OEM gewoon als eerste montage gemonteerd (zou) moet(en) worden en als er inderdaad sprake is van grijze import dat de importeur nul op het rekest geeft, nee, ik snáp dat zelfs! Maar in dit verhaal gaat het niet op. Vind ik...

Erikje

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » wo jan 05, 2005 3:30 pm

;D

OK, je snapt het wel maar je hebt niet goed gelezen (of ik, maar daar ga ik niet van uit ;) )

Het gaat hier om de naaf (geleverd via Santos) van B@rt die hij (volgens mij) in zijn Cannondale heeft gebouwd. Heeft dus niks met een Santos fiets te maken.

Waar het mij om gaat is dat ik een beetje ziek wordt van dat Vertex Bashen, we weten het nu wel, als je problemen hebt moet je het met je LBS oplossen. Dat deze het graag op hun leverancier afschuiven begrijp ik wel, maar dat is in veel gevallen een beetje te gemakkelijk imho.

Na ja, ik fiets zo weer naar huis op mijn Rocky met BOB trailer

JJ

Erikje

Bericht door Erikje » wo jan 05, 2005 3:36 pm

Ah so..... ik ga er vanuit dat B@rt een Santos heeft........ én een C"dale. En dat het over een Santos ging idd....

Nou, dan geldt mijn mening die ik eerder heb geschreven.....:

En ook begrijp ik dat OEM gewoon als eerste montage gemonteerd (zou) moet(en) worden en als er inderdaad sprake is van grijze import dat de importeur nul op het rekest geeft, nee, ik snáp dat zelfs!

Erikje

B@rt

Bericht door B@rt » wo jan 05, 2005 6:53 pm

Hhhhmm...., ik begrijp ook wel dat je niet blij wordt als je constant lastig gevallen wordt door mensen die komen vragen naar producten die via-via zijn geleverd.

Het is alleen een beetje kort door de bocht om op deze "manier" dat mij duidelijk te maken. Niet meer, niet minder.

Ik heb in het verleden met Noleen vorken gereden. Die kwamen ook via Vertex en daar hebben ze me wel goed mee geholpen. Met de service zal waarschijnlijk niet veel mis mee zijn. Weinig ervaring mee.

Klantvriendelijkheid, en daar ging het mij om, is, laten we zeggen, voor verbetering vatbaar. Ik denk dat degene die ik aan de telefoon had zich moet realiseren dat datgene wat hij aan kennis bezit niet automatisch gelijk is aan de kennis van de markt van degene die belt.

Als ik had geweten hoe de distributie van Rohloff in elkaar had gezeten had ik Vertex niet eens gebeld. Maar ja, ze staan nu eenmaal als importeur vermeld op de Rohloff site. En dan bel je ze maar.

Maar goed, er loopt geen bloed uit wat mij betreft....

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » wo jan 05, 2005 6:55 pm

B@rt schreef:

Als ik had geweten hoe de distributie van Rohloff in elkaar had gezeten had ik Vertex niet eens gebeld. Maar ja, ze staan nu eenmaal als importeur vermeld op de Rohloff site. En dan bel je ze maar.

Elan staat ook op de site van Rohloff, had je ook kunnen bellen en was je wellicht beter geholpen.

dussssss©

B@rt

Bericht door B@rt » wo jan 05, 2005 10:38 pm

Ik dacht dat Elan alleen in ligfietsen deed en omdat ik wilde weten wat voor een voorblad ik nodig had voor een ATB, dacht ik dat ik beter bij Vertex kon zijn.

Later heb ik wel met Elan gebeld (dat is toch in Nijmegen.....?) en toen heb ik inderdaad heel veel info gekregen. Zonder dat ik er iets gekocht heb......

Ik ga er halverwege januari wel even heen om wat Rohloff spulletjes te halen. Aardige gasten daar! Weten er ook veel van.

En zo kwam alles toch nog goed......

Jumping Hansje

Bericht door Jumping Hansje » vr jan 07, 2005 11:25 am

Tja gisteren Stappenbelt in Apeldoorn gebeld voor service van een Sid demper en kreeg daar tot mijn verbazing te horen dat ze daar met Vertex geen problemen hebben/ hadden. In ieder geval hebben ze met Agu meer problemen werd mij verteld. Viel bijna achterover van mijn stoel. ???

2 Dirty

Bericht door 2 Dirty » vr jan 07, 2005 12:49 pm

Zouden al deze problemen te maken kunnen hebben met dat het niet zo goed gaat met Vertex. Ze zouden een doorstart maken, heb ik uit goede bron vernomen. Hierdoor zouden ze met verschillende merken stoppen.
Groeten 2D

Patman
Contacteer:

Bericht door Patman » vr jan 07, 2005 5:07 pm

2 Dirty schreef:
Zouden al deze problemen te maken kunnen hebben met dat het niet zo goed gaat met Vertex.

Of is het net andersom ???

Het TUIG
Contacteer:

Bericht door Het TUIG » za jan 08, 2005 1:32 pm

Nog nooit niks geen problemen gehad met AGU,alleen dat we telaat waren voor het eten en ze niks voor ons bewaard hadden!

Plaats reactie