FOX Talas R of RLC????

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Bakkersma
FOX Talas R of RLC????

Bericht door Bakkersma » do jan 06, 2005 2:23 pm

Ik zoek een vork voor m"n nieuwe all mountainbike. De keus is in eerste instantie gevallen op en Fox Talas. De nieuwe All Mountian Zocchi"s zijn nogal zwaar en over de Manitou"s lees ik te veel slechte verhalen.

Nu voert Fox een Talas R en een RLC, als ik de specs bekijk heeft de RLC meer instelmogelijkheden en een Lockout. De vraag is, is dit de extra Euroos waard? De R wordt aangeboden voor €674,- en de RLC voor €819,-.

Wat is jouw mening? R is voldoende of toch de RLC??

Groet KLAAS

msxx
Contacteer:

Re:FOX Talas R of RLC????

Bericht door msxx » do jan 06, 2005 8:13 pm

Bakkersma schreef:
Ik zoek een vork voor m"n nieuwe all mountainbike. De keus is in eerste instantie gevallen op en Fox Talas. De nieuwe All Mountian Zocchi"s zijn nogal zwaar en over de Manitou"s lees ik te veel slechte verhalen.

Nu voert Fox een Talas R en een RLC, als ik de specs bekijk heeft de RLC meer instelmogelijkheden en een Lockout. De vraag is, is dit de extra Euroos waard? De R wordt aangeboden voor €674,- en de RLC voor €819,-.

Wat is jouw mening? R is voldoende of toch de RLC??

Groet KLAAS

Hangt teveel af van:
Rijstijl
Lokatie
Voorkeuren
etc etc

Tis een nogal persoonlijke keuze he..

Als je altijd in Nederland rijdt is het onzinnig om die meerprijs te betalen voor de lockout, echter je kunt ook de ingaande demping verstellen met een RLC, wellicht is dat je wat waard, wellicht ook niet

Overigens bestaat er ook een RL versie, dus een R met lockout, zonder compressie verstelling

BLRacing

Bericht door BLRacing » za jan 08, 2005 9:34 am

Mijn keuze zou zijn de R te nemen. Die compressie knop werkt niet effectief (meer decoratie) en de lock-out knop is iets waarvan je moet houden. Ik gebruik het amper. Steek de bespaarde euro"s maar in je broekzak of koop er een sram X.0 van ;D

Vincent

Bericht door Vincent » zo jan 09, 2005 2:23 pm

mischien een beetje off topic, maar weet iemand een online store in NL waar de fox vorken te koop zijn? en dan wel een f100x?

thnxs

FREAKaZOID
Contacteer:

Bericht door FREAKaZOID » zo jan 09, 2005 2:25 pm

bike2build :-*

Vincent

Bericht door Vincent » zo jan 09, 2005 2:36 pm

hmmm...heb ik al vaker op gekeken en idd to mijn verbazing staan ze daar...sorry beetje lam geweest.
toch bedankt

Sven

Bericht door Sven » zo jan 09, 2005 2:43 pm

Vincent schreef:
mischien een beetje off topic, maar weet iemand een online store in NL waar de fox vorken te koop zijn? en dan wel een f100x?

thnxs

Check bij te koop, staat een nagelnieuwe, inclusief doos, manual en verpakking... aan 650€, verkoper is Dustin.

Sven

Bericht door Sven » zo jan 09, 2005 2:48 pm

Cubeman

Bericht door Cubeman » zo jan 09, 2005 3:27 pm

Leerink schreef:
Mijn keuze zou zijn de R te nemen. Die compressie knop werkt niet effectief (meer decoratie) en de lock-out knop is iets waarvan je moet houden. Ik gebruik het amper. Steek de bespaarde euro"s maar in je broekzak of koop er een sram X.0 van ;D

Als jouw compressie konop niet werkt zou ik je vork ff na laten kijken!
Op beide Fox Float 100RLC"s die ik heb werkt hij prima en voel ik duidelijk verschil in afstelling van de compressie.
Twee mogelijkheden dus: Of je bezit zelf niet de gevoeligheid om het verschil te voelen of je vork werkt niet naar behoren 8)
Bij de eerste optie is hij dan voor jou idd meer decoratie, maar bij optie twee mis je dus werkelijk iets aan een prima vork.

Plaats reactie