pallen in de body
Moderator:Beheerders
ja er was nog iets van de fiets wat ik nog niet uit elkaar getrokken had.
De body. moet je de pallen in vetten? Of blijven ze dan steken?
en dan dik of een beetje vet?
De body. moet je de pallen in vetten? Of blijven ze dan steken?
en dan dik of een beetje vet?
Re:pallen in de body
Bij mijn Crossmax xl moet ik ze zeker niet invetten want dan blijven ze hangen. Gewoon inoliën is het beste denk ik.
en dan "niet plakkende" olie gebruiken....
Waarom haal je "m uit elkaar trouwens? Gewoon om eens te kijken of je "m weer in elkaar krijgt? ;D
If it aint broke, don"t fix it...
Waarom haal je "m uit elkaar trouwens? Gewoon om eens te kijken of je "m weer in elkaar krijgt? ;D
-
Nee dun kogellagervet is beste.
Geen klodders, maar heel dun likje eigenlijk microscopisch weinig.
Vet is eigenlijk alleen corrosie werend. Zonder vet rijd hij ook prima alleen gaa de boel roesten tot het echt vast zit.
Beste systeem is van hughi en onszelf [footwork]. Geen palletjes maar twee kartelschijven die met een veer op elkaar worden gedrukt [wel zwaarder]!
E
Geen klodders, maar heel dun likje eigenlijk microscopisch weinig.
Vet is eigenlijk alleen corrosie werend. Zonder vet rijd hij ook prima alleen gaa de boel roesten tot het echt vast zit.
Beste systeem is van hughi en onszelf [footwork]. Geen palletjes maar twee kartelschijven die met een veer op elkaar worden gedrukt [wel zwaarder]!
E
Dat systeem zat/zit toch ook in King naven?
rene schreef:
en dan "niet plakkende" olie gebruiken....
de ring waarmee het binnenste deel van debody vast zit is gebroken. dus vandaar dat ie uit elkaar licht.
dun laagje kogelvet
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Geen vet op de pallen (dat plakt), wel op de kogels! En idd wat Rene zegt, niet plakkende olie werkt perfect
-
In die goede oude tijd liep weleens die dikke inbus los en dan was het ineens PANG QR eraf dan wist je genoeg, naar huis lopen dus.
Locktite biedt uitkomst.
Ikzelf heb de laatste 5 jaar die dingen nie meer geopend trouwens.......................
E
Locktite biedt uitkomst.
Ikzelf heb de laatste 5 jaar die dingen nie meer geopend trouwens.......................
E
het is niet de dikke inbus bout die los is.
het is een borgring die in de body zit.
het is een borgring die in de body zit.
Faxmulder schreef:
Zit inderdaad ook nog steeds in de CK naven. Is in theorie het systeem met het minste rendementsverlies bij het terug aanzetten. CK gebruikt 2 gehard stalen ringen met 72 tanden. En van enig gewichtsnadeel kan je bij CK toch niet spreken dacht ik ... Bij DT trouwens ook niet. Footwork daarentegen ...
Bij mijn Xmax XL is de dikke bout aan de rechterkant een keer losgetrild ??? ;D. Toen ik de boel wou monteren kon ik het niet laten eens een kijkje te nemen naar het binnenwerk. Er zitten 2 palletjes en veertjes op de body. Een veertje werkte niet want die was ook losgetrild ofzo ???. Feitelijk maar op een palletje gereden voor een half jaar. Wat andere al zeiden over vet en olie. Er zat geen vet in maar olie. Of het niet plakkende olie was geen idee. Wat kan je het beste erin gieten dan

-
- Contacteer:
Luc schreef:
[Faxmulder schreef:
Zit inderdaad ook nog steeds in de CK naven. Is in theorie het systeem met het minste rendementsverlies bij het terug aanzetten.
Sneller terug aanzetten hangt af van het aantal tanden: is niet bij alle merken hetzelfde. Maar in principe is het idd. iets sneller dan de meeste pallensystemen. Bij een pallensysteem zouden er theoretisch ook meer tanden kunnen gebruikt worden, zodat het dood punt kleiner wordt.
Ivm het smeren van de pallen is alles gezegd