Re:beste route in ardennen limburg of zuid nederland
Moderator:Beheerders
-
- Forumbeheerder
waar vrouwen al niet toe in staat zijn.
Dankzij mn vriendin nu terug af en toe eens aan de XC.
Hebben al houffalize en Malmedy
en nu dus op zoek naar andere toppers in de provincies Vlaams brabant, luxemburg, luik en limburg.
Kort over de grens met "Olland mag ook
make my day
Dankzij mn vriendin nu terug af en toe eens aan de XC.
Hebben al houffalize en Malmedy
en nu dus op zoek naar andere toppers in de provincies Vlaams brabant, luxemburg, luik en limburg.
Kort over de grens met "Olland mag ook
make my day
kom maar eens af op een mooie dag.
De routes in Nederland Limburg zijn ook erg mooi!
Geen idee of ze mooier zijn dan die in Belgiesch Limburg maar ik vrees er voor...
Vooral de Gulpenroute mag er zijn!
Geen idee of ze mooier zijn dan die in Belgiesch Limburg maar ik vrees er voor...
Vooral de Gulpenroute mag er zijn!
Daarom is het misschien geen slecht gedacht om GPS-tracks uit te wisselen. Allé, voor zij die zo"n kastje hebben (en er mee kunnen werken)

-
Bij Coo zijn ook wel leuke route"s! Of valt dat nog onder Malmedy???
Lekker door beekjes en rotsen naar beneden raggen, veel beter dan in Nederland. Staan alleen niet al te goed aangegeven, alle bordjes worden door de locals weggehaald.
Lekker door beekjes en rotsen naar beneden raggen, veel beter dan in Nederland. Staan alleen niet al te goed aangegeven, alle bordjes worden door de locals weggehaald.
-
- Forumbeheerder
bordjes zijn natuurlijk wel aangewezen.
Is theux nog de moeite? Een jaar of 5 geleden ging ik er wel eens, was leuker, zwaarder en technischer dan spa, met betere lussen en signalisatie.
Hebben de Rooie 35km gedaan in Houffalize en dat viel wat tegen.. Zalige beweg<wijzering, maar een saai parkoer, met een weinig inspirerend landschap en VEEL te veel verharde weg.
zijn de 25km routes beter?
Kent iemand routes die gelijkaardig zijn aan zwaarte (fysisch en technisch) als houffy maar dan minder asfalt en mooier landschappen?
Is theux nog de moeite? Een jaar of 5 geleden ging ik er wel eens, was leuker, zwaarder en technischer dan spa, met betere lussen en signalisatie.
Hebben de Rooie 35km gedaan in Houffalize en dat viel wat tegen.. Zalige beweg<wijzering, maar een saai parkoer, met een weinig inspirerend landschap en VEEL te veel verharde weg.
zijn de 25km routes beter?
Kent iemand routes die gelijkaardig zijn aan zwaarte (fysisch en technisch) als houffy maar dan minder asfalt en mooier landschappen?
in chaudefontaine was er ooit een roadbook van o2 bikers. Deze was echt wel DE mooiste route die ik ooit gereden heb. Die vertrok scheef aan de overkant van het DH parcour (rechts naast het bronnetje). En eindigde dan via stukken van de DH. Mischien vind je daar wel wat pijltjes?
-
la roche is zker de moeite!!
k@tze schreef:
kom maar eens af op een mooie dag.
goed idee, wanneer?
(zo"n uitnodiging nooit laten gang natuurlijk

Van horen zeggen, de gepijlde route net in belgie, vlak over de grens van zuid limburg, schijnt d emoeite te zijn en is dacht ik dik 40km
-
- Forumbeheerder
kent iemand de routes van Durbuy en omgeving
@PK en BF,..Zeg het maar heren, ik kan jullie wel een paar mooie tochten voorschotelen waaronder de vaste route bij ons, maar ook een aantal onder mijn begeleiding. Afspraken kunnen verder wel per mail voortzetten.
@Katze: kont-acteer tegen die tijd ook de Dodge Ram Van Crew...
Wat is dat hier voor samenscholing van Moderators?!
Idd, roept u maar, wij zijn van de spreekwoordelijke partij.
Idd, roept u maar, wij zijn van de spreekwoordelijke partij.
Ik zou dan inderdaad La Roche gaan proberen. Is ten minste wat extremer dan Houffalize.
Jean, als ge eens wilt gaan trailbiken, laat het me maar eens weten.
Ik zal u gidsen over zeer mooie trails...
Grtz
Tbx
Grtz
Tbx
-
- Forumbeheerder
Tbx schreef:
Jean, als ge eens wilt gaan trailbiken, laat het me maar eens weten.
Grtz
Tbx
doen we.
Nu eerst eens een vrij weekend vinden. Da zal eind mei ten vroegste zijn....
Wij (de vrouw en ik) zweren bij de Hoge Venen, starten in Botrange. Is het hoogste punt van België maar de klimmetjes en afdalingen zijn gemoedelijker (langer) dan Houffa/La Roche. Goed naast elkaar te biken (gezellie!!!). En je houdt nog wat kracht over voor "s avonds.. ::)
Erikje

Erikje
-
Iemand ervaring met de routes bij Vielsalm en Malmedy ?
Maat van me heeft huis daar gekocht en wij gaan daar proberen in een week alle routes te rijden [400+km alleen rond Vielsalm]
Aanrader, lijkt me wel gezien de omgeving, maar iemand al gereden daar ?
E
Maat van me heeft huis daar gekocht en wij gaan daar proberen in een week alle routes te rijden [400+km alleen rond Vielsalm]
E
Vond de routes bij Vielsalm een beetje tam.
In het bos is veel meer te beleven.
Misschien heeft iemand nog een roadbook van het Sunparks weekend, een paar jaar terug. Dat was best een leuke tocht.
Maar wanneer je maat daar een huis heeft zullen jullie de omgeving binnenkort wel als je broekzak kennnen, hou ons op de hoogte
In het bos is veel meer te beleven.
Misschien heeft iemand nog een roadbook van het Sunparks weekend, een paar jaar terug. Dat was best een leuke tocht.
Maar wanneer je maat daar een huis heeft zullen jullie de omgeving binnenkort wel als je broekzak kennnen, hou ons op de hoogte

-
- Forumbeheerder
BOMBPROOF erik schreef:
Iemand ervaring met de routes bij Vielsalm en Malmedy ?
E
dibs
heb de rooie gedaan in malmedy, mooie omgeving en zeker ni slecht als XC toerke, maar van wa ik me herinner was er nogal wa asfalt in. Al bij al kan ik m wel aanraden, onder andere omwille van de afwisseling. Verder oost, richting butchenbach liggen nog n paar routes die veelbelovend lijken, maar nog niet gedaan.
mijn grijze brein is kennelijk gaan werken :-X
voor jaren terug heb ik een weekje gebiked in de directe buurt van Malmedy, de vaste routes daar toen gedaan. vond het al met al weing spannend. spreek wel over een jaar of 13 terug
voor jaren terug heb ik een weekje gebiked in de directe buurt van Malmedy, de vaste routes daar toen gedaan. vond het al met al weing spannend. spreek wel over een jaar of 13 terug
-
Keep you posted.
Reken maar op een iron Horse testweekend als de zaken gaan lopen.
[serieus]
E
Reken maar op een iron Horse testweekend als de zaken gaan lopen.

[serieus]
E
-
Ik heb afgelopen dagen in/op/rond Vielsalm gereden, al met al kleine 150km weggetord varieierend van oersaai tot "best wel heftig hennige snelle afdalingen".
De mooiste afdalingen zul je hebben als je het parcours tegen de richting inrijd.
Routes zijn over algemeen niet superbruut, je moet je voldoening halen uit het feit dat de klimmen steil zijn, de uitzichten fenomenabel, en de afdalingen gewoon goed.
Er ligt 600km in totaal dus nog genoeg te verkennen. Daarnaast dus nog de "niet uitpeilde routes"waarvan ik nog veel meer verwacht.
Gr
E
De mooiste afdalingen zul je hebben als je het parcours tegen de richting inrijd.
Routes zijn over algemeen niet superbruut, je moet je voldoening halen uit het feit dat de klimmen steil zijn, de uitzichten fenomenabel, en de afdalingen gewoon goed.
Er ligt 600km in totaal dus nog genoeg te verkennen. Daarnaast dus nog de "niet uitpeilde routes"waarvan ik nog veel meer verwacht.
Gr
E
-
net terug we zagen eruit als zwarte pieten.
de tering en op 600m lag nog sneeuw ook [niet veel maar het was helemaal wit]
herten gezien en de jagers gehoord.
de tering wat een mega zwaar fietsgebied.
gewoon lekker.
gr
E
de tering en op 600m lag nog sneeuw ook [niet veel maar het was helemaal wit]
herten gezien en de jagers gehoord.
de tering wat een mega zwaar fietsgebied.
gewoon lekker.
gr
E