nieuwe Michelins

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Jurriaan
nieuwe Michelins

Bericht door Jurriaan » di jan 04, 2005 9:15 pm

Gaan de nieuwe Michelins voor een ware revolution zorgen?

[fiets]
De Franse mountainbiker Julien Absalon is in 2004 Olympisch- en Wereldkampioen geworden op prototypes van Michelin-banden. Vanaf het komend voorjaar moeten de banden in de winkel verkrijgbaar zijn. De Franse fabrikant heeft al laten doorschemeren dat gebruikt gemaakt wordt van een revolutionair dual-compound loopvlak. De technologie daarvan is afkomstig van de motorfietsbanden die in de vakpers laaiend enthousiast werden ontvangen. In tegenstelling tot mountainbikebanden van andere fabrikanten worden de verschillende rubbersamenstellingen niet naast elkaar op het loopvlak geplaatst, maar op elkaar.[/fiets]

Steelboy
Contacteer:

Re:nieuwe Michelins

Bericht door Steelboy » di jan 04, 2005 9:26 pm

Tioga High Energy heeft volgens mij hetzelfde principe en IS al verkrijgbaar...

Plons

Bericht door Plons » di jan 04, 2005 9:30 pm

idd, tioga heeft dat al veul langer....
tenminste als ik mij goed herinner stond daarvan al een test in het begin vh jaar in mba

Bruno

Bericht door Bruno » do jan 06, 2005 9:40 pm

Ik dacht dat die lagen nooit "naast" elkaar werden gelegd, maar op elkaar, er moet toch altijd een hardere onderlaag onder zitten? Het middenste gedeelte van het loopvlak is dan iets harder, maar deze rubbersoort loopt dan door tot de flanken, en aan de zijkant van het loopvlak ligt er een zachter rubber op. Wsl zit er dan een uitstulping van de hardere soort waarop de zachtere noppen liggen, anders gaan die noppen te hard vervormen. Of zit die uitstulping ongeveer in het midden van de strook zacht rubber zoals hutchinson.
enfin, "t is toch geen nieuwe uitvinding

Redge
Contacteer:

Bericht door Redge » vr jan 07, 2005 3:03 pm

Bedoel je de XCR familie? deze is al ruim verkrijgbaar bij B2B en in Duitsland. Het zijn gewoon evolutiemodellen van de Hot S en de Comp S Lights. Lijken me erg fijn vanwege het zachte rubber. Maar het grijze rubber is volgens mij puur voor de mooi, Racing Ralph van Schwalbe zijn immers ook superzacht.
Revoluionair zijn ze niet maar het zullen wel superbandjes zijn.

Plaats reactie