veer manitou 3-way
Moderator:Beheerders
hey
ik heb nu een 450 veer in mijn 3-way zitten maar vind hem nog te slap weet iemand wat de zwaarste veren zijn die je kan krijgen? en volgens mij lekt hij ook lucht wat kan ik daaraan doen?
b
ik heb nu een 450 veer in mijn 3-way zitten maar vind hem nog te slap weet iemand wat de zwaarste veren zijn die je kan krijgen? en volgens mij lekt hij ook lucht wat kan ik daaraan doen?
b
Re:veer manitou 3-way
neuh kvind hem gwoon te licht
dus weet iemand wat een optie is
een zwaardere veer dus.
en als je hem dan toch moet laten reviseren mischien wat dikkere olie.
en als je hem dan toch moet laten reviseren mischien wat dikkere olie.
weet je toevallig ook wat de zwaarste zijn want bij bike right kan ik nix vinden
bike right is de importeur van manitou de meeste veren hebben ze op voorraad en die kun je dan via je dealer bestellen.
waarschijnlijk is de zwaarste iets van 950 lbs die heb ik ook in mn banshee zitten maar die is echt zwaar ik zou voor iets van 800 lbs gaan
ligt er net aan wat je doet en wat voor link op je bike zit.
waarschijnlijk is de zwaarste iets van 950 lbs die heb ik ook in mn banshee zitten maar die is echt zwaar ik zou voor iets van 800 lbs gaan

hmm ja kheb een giant ac dus ik weet niet kweeg btw 75 kilo maar een vriend zei dat ze maar tot 500 gingen ofso?!
- cHoc
bart-thor schreef:
neuh kvind hem gwoon te licht
sja, dus je wilt de zwaarste veer die er is.....
waarom heb je dan uberhaubt achtervering dan??
omdat met downhill en egt lomp droppen een hardtail niet altijd dikke pret is. maar als ik nu een 450 veer heb en ik vind het te licht waarom dan geen zwaardere. ik heb nu met een paar vrienden een drop gemaakt waar je zonder overdrijven ongeveer 6 meter dropt op schuin daar wil je geen ht
moi why not als t schuin is alleen je onderdelen lijden er onder ;D
haha we kunnen hem nog hoger maken misschien iets voor jou?
btw kga tog ff naar bike right bellen
btw kga tog ff naar bike right bellen
- cHoc
bart-thor schreef:
omdat met downhill en egt lomp droppen een hardtail niet altijd dikke pret is. maar als ik nu een 450 veer heb en ik vind het te licht waarom dan geen zwaardere. ik heb nu met een paar vrienden een drop gemaakt waar je zonder overdrijven ongeveer 6 meter dropt op schuin daar wil je geen ht
of misschien wel

stel je bestelt een veer en hij is te zwaar voor jou, wat dan??
De zwaarste veer die nu te krijgen is een 550 veer. Samen met een SPV shock kan je ongeveer 30% minder veersterkte rijden dan met een standaard shock
dit geldt voor de 6way, weet niet helemaal zeker of dat voor een 3way ook op gaat
@crash, in welke demper heb je die veer zitten, 5th of een fox?
zane
@cHoc
wat zou jij aanraden dan?
wat zou jij aanraden dan?
Heb een 4 way demper, rij met een 500 lbs veer (heb ook een AC). heb hem nu perfect ingesteld, hoewel een 550 misschien iets beter zou zijn.
Dus zou zeker niet voor een te sterke veer gaan als ik jouw was. Je wilt toch wel dat het een fully blijft of niet??
Dus zou zeker niet voor een te sterke veer gaan als ik jouw was. Je wilt toch wel dat het een fully blijft of niet??
jwel maar hoeveel weeg je ik 75 en ik heb geen 4 way maar een 3 way ik weet niet of dat zoveel uitmaakt
- cHoc
dan ben je ongeveer net zo zwaar als Jojo, dus dat word dan waarschijnlijk een 500 of een 550
en of dat nou voor een 3 way of een 4 way is maakt niets uit, daar word de veer niet anders van
maar reken het eerst ff uit http://www.mojo.co.uk/springs-calc.shtml
dan weet je meer dan nu
en of dat nou voor een 3 way of een 4 way is maakt niets uit, daar word de veer niet anders van
maar reken het eerst ff uit http://www.mojo.co.uk/springs-calc.shtml
dan weet je meer dan nu
hoe reken ik lbs om en hoe weet ik de demper travel
Lbs kan je hier op dp omrekenen zie bij diverse =>omrekenen eenheden
De demper travel is de afstand van aan het demperhuis tot aan dat rubbertje dat dient voor als deze toeslaagt, is dus ongeveer de lengte van het zilvere gedeelte dat in het huis schuift.
En dan kijk je gewoon op de manitou site welke maat het dichtste bij jou gemeten maat ligt en dan heb je de veerweg van een demper
De demper travel is de afstand van aan het demperhuis tot aan dat rubbertje dat dient voor als deze toeslaagt, is dus ongeveer de lengte van het zilvere gedeelte dat in het huis schuift.
En dan kijk je gewoon op de manitou site welke maat het dichtste bij jou gemeten maat ligt en dan heb je de veerweg van een demper
- cHoc
neem voor de demper travel ongeveer de helft van de rubberen aanslag mee,
niet tot aan het rubbertje.
niet tot aan het rubbertje.
heb vandaag toch maar een 550 veer besteld ;D
Ik heb toch de indruk dat die SPV correct instellen bij velen een probleem is, iedereen heeft precies altijd maar zware veren nodig en de zwaarste is 550LBS. Voor iemand van 70-75 kg?? Wat doet iemand van 95-100kg dan??
Ik heb een 6-way met een 400 veer, die is duidelijk VEEL te hard voor mij om DH te rijden (met minimum voorspanning). Zou een 350 op moeten of mss nog beter zelfs een 300, maja ik met mijn pluimgewichtje ook ::) (58kg)
Ik heb een 6-way met een 400 veer, die is duidelijk VEEL te hard voor mij om DH te rijden (met minimum voorspanning). Zou een 350 op moeten of mss nog beter zelfs een 300, maja ik met mijn pluimgewichtje ook ::) (58kg)
bart-thor schreef:
jwel maar hoeveel weeg je ik 75 en ik heb geen 4 way maar een 3 way ik weet niet of dat zoveel uitmaakt
Ik weeg 85
[
Bruno schreef:
Ik heb toch de indruk dat die SPV correct instellen bij velen een probleem is, iedereen heeft precies altijd maar zware veren nodig en de zwaarste is 550LBS. Voor iemand van 70-75 kg?? Wat doet iemand van 95-100kg dan??
Dan ben ik wel benieuwd hoe jij hem insteld.... Naar mijn idee stel ik hem wel goed in, maar kan er naast zitten.